پروژه توسعه خودروهای خودران تسلا، با یک شکست بزرگ مواجه شده است بنا به گزارش‌های اخیر، تسلا مجبور به اخراج برخی از کارکنان خود شده است که می‌تواند روی پروژه خودروهای خودران این شرکت آمریکایی تاثیرگذار باشد. مدیرعامل تسلا یعنی ایلان ماسک ظاهراً اوایل ماه ژوئن به مدیران اجرایی این شرکت گفته بود که به

پروژه توسعه خودروهای خودران تسلا، با یک شکست بزرگ مواجه شده است

بنا به گزارش‌های اخیر، تسلا مجبور به اخراج برخی از کارکنان خود شده است که می‌تواند روی پروژه خودروهای خودران این شرکت آمریکایی تاثیرگذار باشد.

مدیرعامل تسلا یعنی ایلان ماسک ظاهراً اوایل ماه ژوئن به مدیران اجرایی این شرکت گفته بود که به دلیل «احساس فوق‌العاده بد» نسبت به وضعیت کنونی اقتصاد باید کارکنان خود را 10 درصد کاهش بدهند. طبق گزارش‌ها، حالا پس از گذشت یک ماه تسلا اقدام به تعدیل نیرو، آن هم در بخش خودروهای خودران کرده است.

بلومبرگ به نقل از منابعی آگاه اظهار داشته که تسلا اخیراً به همکاری خود با حدود 200 نفر از کارکنان تیم اتوپایلت پایان داده است. خبرگزاری‌های Electrek و رویترز نیز این گزارش را تایید کرده‌اند و در گزارش‌های خود به پست‌های لینکدین کارکنان تسلا که عذرشان از دفتر این شرکت در سن ماتئوی کالیفرنیا خواسته شده اشاره داشته‌اند. به گفته بلومبرگ، بسیاری از این کارمندان به صورت ساعتی از تسلا دستمزد دریافت می‌کردند. این درحالی است که پیش‌تر گفته می‌شد این خودروساز آمریکایی روی کاهش تعداد کارمندان حقوق‌بگیر و تقویت نیروی دستمزدبگیر تمرکز دارد.

همچنین یکی از منابع بلومبرگ بیان داشته است که بسیاری از کارمندان اخراجی «متخصصان تفسیر داده» بوده‌اند. این کارمندان داده‌های مشتریان مربوط به فناوری کمک‌راننده اتوپایلت را ارزیابی می‌کردند و اصطلاحاً این داده‌ها را برچسب‌گذاری می‌کردند تا سپس راهی شبکه‌های عصبی جهت بهبود تشخیص اشیاء توسط فناوری‌های اتوپایلت و رانندگی تمام خودکار شوند. تسلا تیمی با مسئولیت مشابه در بوفالوی نیویورک دارد و یکی از منابع بلومبرگ به این نکته اشاره کرده که نرخ دستمزد ساعتی تیم بوفالو از تیم سن متئو کمتر است.

این اتفاق می‌تواند تاثیر قابل توجهی روی توانایی تسلا در پردازش داده‌ها برای شبکه‌های عصبی خود و در نتیجه پروژه خودروهای خودران داشته باشد، اما باید اشاره کرد که این شرکت در گذشته برای کمبود نیرو چاره‌ای اندیشیده است. مدیر بخش هوش مصنوعی و بینایی رایانه تسلا اواخر 2021 طی توییتی از تمرکز این خودروساز روی توسعه یک ابزار برای برچسب‌گذاری به صورت خودکار خبر داده بود که توانایی تفسیر و ارزیابی داده‌های مذکور را دارد.

مقاله اصلی

خروج از نسخه موبایل