هر سال ، استک اور فلو از بیش از 100.000 توسعه دهنده نظرسنجی می کند تا درباره روندها، چالش ها و فرصت های برنامه نویسی اطلاعات بیشتری کسب کند. در سال 2018 ، نظرسنجی آن نشان داد که پایتون زبانی بود که بیشترین تعداد برنامه نویسان  (25.1٪) می خواستند یاد بگیرند ، در حالی که

هر سال ، استک اور فلو از بیش از 100.000 توسعه دهنده نظرسنجی می کند تا درباره روندها، چالش ها و فرصت های برنامه نویسی اطلاعات بیشتری کسب کند.

در سال 2018 ، نظرسنجی آن نشان داد که پایتون زبانی بود که بیشترین تعداد برنامه نویسان  (25.1٪) می خواستند یاد بگیرند ، در حالی که جاوا اسکریپت با 19٪ در رتبه دوم قرار داشت. در چند سال اخیر ، اکثر کارشناسان باور دارند که پایتون و جاوا اسکریپت به عنوان سریع ‌ترین زبان ‌های برنامه ‌نویسی در حال رشد هستند. در واقع ، پایتون و جاوا اسکریپت هر دو جزو سریع ‌ترین زبان‌ های در حال رشد در سال 2018 بودند.

پایتون و جاوا اسکریپت به ‌ویژه در بین استارت ‌آپ‌ های تازه فناوری رایج هستند. به گفته نیک کامیشان ، مدیرعامل چانتی – «محبوب ‌ترین فناوری ‌هایی که می‌بینم استارت‌ آپ‌ها امروزه از آن استفاده می‌کنند ، پایتون، جاوا، روبی، سی، سوئیفت، جاوا اسکریپت و پی اچ پی هستند. » با گزارش روبودرس همراه باشید تا شمارا بیشتر راهنمایی کند…

جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی است. به عبارت دیگر، با روان کردن فرآیندهای وب ‌سایت و اپلیکیشن ، کار را برای کاربران آسان ‌تر می‌ کند. جاوا اسکریپت در ابتدا به عنوان یک زبان جلویی ظاهر شد تا به مرورگرها عملکردی  فعال ارائه دهد که به راحتی با اچ تی ام ال و سی اس اس امکان پذیر نبود.

به عنوان یک زبان پشتیبان در سال 2009 ، محبوبیت جاوا اسکریپت افزایش یافت زیرا توسعه دهندگان پس از ظهور نود. جی اس می‌توانستند از جاوا اسکریپت برای برنامه ‌نویسی در قسمت جلویی و سمت سرور استفاده کنند.

از طرف دیگر پایتون یک زبان برنامه نویسی شی گرا است. این نوعی از زبان برنامه نویسی است که به برنامه نویسان اجازه می دهد تا برنامه ها و وب سایت هایی را با استفاده از اجزایی بسازند که چیزی جز بلوک های سازنده مجازی نیستند. زبان ‌هایی مانند پایتون از مدل شی استفاده می‌ کنند تا با دادن ساختاری واضح و پویایی بیشتر به برنامه‌ نویسا ن، پیچیدگی را کاهش دهند…

 

پایتون بهتر است یا جاوا اسکریت؟

پاسخ واضحی برای این سوال وجود ندارد زیرا هر دو زبان بسیار محبوب هستند. نکته کلیدی این است که نقاط قوت و ضعف هر دو زبان را درک کنید تا بفهمید کدام زبان برای شما مناسب تر است.برخی از عوامل وجود دارد که باید موقع تصمیم گیری در نظر داشته باشید در زیر تعدادی از تفاوت های این دو زبان برنامه نویسی لیست شده اند.

پایتون جاوا اسکریپت
زبان برنامه نویسی سطح بالا زبان برنامه نویسی اسکریپتی
خوانایی و نگهداری کد آسان است بدلیل انعطاف پذیری، خوانایی و نگهداری کد آسان نیست
برای اجرای کد به مفسر نیاز دارد قابلیت اجرای کدهای جاوا اسکریپت در اکثر مرورگرهای وب تعبیه شده است
بیشتر برای برنامه نویسی سمت سرور استفاده میشود. بیشتر برای برنامه نویسی سمت کاربر استفاده میشود
به طور پیش فرض، به صورت ASCII کدگذاری می شود. دارای رمزگذاری UTF-16 است.

 

آیا یادگیری زبان برنامه نویسی آسان است؟

پایتون

اگر برای اولین بار است که یک زبان برنامه نویسی را یاد می گیرید و تجربه برنامه نویسی ندارید ، این سوال بسیار مهم است. شما باید زبانی را انتخاب کنید که نسبتا کاربرپسند باشد و پیچیدگی یادگیری کوتاه تری داشته باشد. با این حساب ، پایتون به مراتب برای شما بهتر از جاوا اسکریپت است. این برنامه تا حد امکان برای مبتدیان طراحی شده است و از متغیرها و توابع ساده استفاده می کند. جاوا اسکریپت پر از پیچیدگی هایی مانند تعاریف کلاس و متد است. وقتی صحبت از راحتی یادگیری به میان می آید ، پایتون برنده است. برای یادگیری پایتون می توانید از دوره آموزش پایتون وبسایت روبودرس که از صفر تا صد زبان پایتون را آموزش داده ، استفاده کنید. این دوره برای مبتدیان طراحی و تدوین شده که هیچ زمینه ای از برنامه نویسی ندارند.

ارتباط رباتیک با برنامه نویسی چیست ؟

برای رسیدن به جواب این سوال واجبه که مقالات رباتیکی موجود در مجله روبودرس را مطالعه کرده تا در این زمینه هم اطلاعات کافی را کسب کنید. همچنین اخبار رباتیک را زودتر از هرجا باخبر شوید.

در ضمن فروشگاه رباتیک و مکاترونیک روبودرس به کمک شما آمده تا با فراهم کردن مواد و ابزار لازم در زمینه رباتیک به  دانشجویانی که علاقه مند به زمینه برنامه نویسی رباتیکی می باشند خدمت رسانی کند..

خروج از نسخه موبایل