تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۸:۴۸
کد خبر : 62956

ویزای انگلیس در شرایط کرونا | مدارک و شرایط ویزای انگلیس

ویزای انگلیس در شرایط کرونا | مدارک و شرایط ویزای انگلیس

سفارت انگلیس در تهران پس از یک سال به تعلیق درآوردن فعالیت‌های خود به دلیل شیوع ویروس کرونا از تاریخ ۲۶ جولای ۲۰۲۰ معادل با ۵ مرداد ۹۹ مجدداً فعالیت‌های خود را از سر گرفت. بدین ترتیب متقاضیان ویزای انگلیس که وقت سفارت آن‌ها لغو شده بود می‌توانند پس از تماس سفارت انگلیس وقت جدید …

سفارت انگلیس در تهران پس از یک سال به تعلیق درآوردن فعالیت‌های خود به دلیل شیوع ویروس کرونا از تاریخ ۲۶ جولای ۲۰۲۰ معادل با ۵ مرداد ۹۹ مجدداً فعالیت‌های خود را از سر گرفت. بدین ترتیب متقاضیان ویزای انگلیس که وقت سفارت آن‌ها لغو شده بود می‌توانند پس از تماس سفارت انگلیس وقت جدید انگشت نگاری و تحویل مدارک خود را دریافت کنند. در همین راستا شرایط جدید سفر به انگلیس نیز اعلام شده است. در ادامه برای اطلاع از قوانین جدید ویزای انگلیس در شرایط کرونا با آژانس هواپیمایی ستاره ونک به عنوان یکی از کارگزاران ویزای انگلیس و دریافت وقت سفارت همراه می‌شویم.

مدت اعتبار ویزای انگلیس، پیکاپ پاسپورت انگلیس، شرایط انگشت نگاری ویزای انگلیس، شرایط دریافت ویزای انگلیس ۲۰۲۱، ویزای انگلیس در شرایط کرونا و ویزای توریستی انگلیس از کشور ثالث از عناوینی هستند که در ادامه کارشناسان ویزا در آژانس هواپیمایی ستاره ونک درباره آن توضیح خواهند داد.

مدت اعتبار ویزای انگلیس

مدت اعتبار ویزای انگلیس به نوع ویزای دریافتی از سفارت بستگی دارد. ویزاهای انگلیس معمولاً به صورت ۶ ماهه، ۲، ۵ و یا ۱۰ ساله صادر شده و دارندگان ویزا می‌توانند تا زمان اعتبار ویزای انگلستان هر چند بار که می‌خواهند به این کشور رفت و آمد داشته باشند؛ اما نکته مهم اینجاست که تاریخ انقضای پاسپورت نیز نقشی مهم در مدت اعتبار ویزای انگلیس دارد. همان‌طور که مطلع هستید پاسپورت اتباع ایرانی ۵ سال اعتبار دارد، بنابراین عملاً ویزای ۱۰ ساله برای متقاضیان ایرانی صادر نمی‌شود. همچنین یادآور می‌شویم در صورتیکه متقاضی ویزای ۵ ساله هستید حتماً قبل از هر اقدامی مدت اعتبار پاسپورت خود را تمدید کنید. تمدید پاسپورت نه فقط برای متقاضیان ویزای انگلیس بلکه به متقاضیان ویزای کانادا نیز توصیه می‌شود.

پیکاپ پاسپورت انگلیس

پیکاپ پاسپورت آخرین مرحله از مراحل دریافت ویزای انگلیس است. البته این مرحله ویژه افرادی ست که از طریق یک کشور ثالث مانند امارات، ترکیه یا ارمنستان برای دریافت ویزای انگلیس اقدام کرده‌اند. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای انگلیس در روز انگشت نگاری همراه با پاسپورت به سفارت تحویل داده می‌‎شود؛ بنابراین پس از اعلام نتیجه لازم است که مسافر برای دریافت پاسپورت خود مجدداً به سفارت مراجعه کند، این کار برای افرادی که انگشت نگاری را در یکی از سفارت‌های انگلیس در خارج از ایران انجام داده‌اند هزینه بر می‌باشد. از این رو همکاران واحد ویزا در آژانس هواپیمایی ستاره ونک به نمایندگی از طرف متقاضی، پاسپورت را دریافت و دیگر نیازی نیست که متقاضی مجدداً به کشور محل انگشت نگاری سفر کند. این مرحله در اصطلاح پیکاپ پاسپورت نام دارد. از آنجا که کشورهای کانادا و ایالات متحده امریکا در ایران سفارت ندارند، پیکاپ پاسپورت در دریافت ویزای کانادا و وقت سفارت آمریکا نیز انجام می‌شود.

شرایط انگشت نگاری ویزای انگلیس

شرایط انگشت نگاری ویزای انگلیس به کشوری که برای وقت انگشت نگاری انتخاب کرده‌اید بستگی دارد؛ اما در مجموع برای تعیین وقت سفارت انگلیس در راستای تحویل مدارک، انگشت نگاری و مصاحبه در هر کجای دنیا که باشید باید از طریق وب سایت رسمی سفارت اقدام کنید. بدین صورت که در ابتدا در وب سایت سفارت انگلیس ثبت نام کرده، فرم سفارت را تکمیل، هزینه‌های لازم را پرداخت و محل مورد نظر خود را برای انگشت نگاری انتخاب می‌کنید. پس از لازم در روز و زمان تعیین شده همراه با مدارک در دفتر سفارت حضور پیدا خواهید کرد. متقاضیان ایرانی ویزای انگلیس می‌توانند از طریق دفتر سفارت انگلیس در تهران، دبی، ابوظبی، استانبول، ترکیه و ایروان جهت دریافت وقت سفارت انگلیس اقدام کنند.

شرایط دریافت ویزای انگلیس ۲۰۲۱

تمامی افراد در صورت داشتن شرایط و مدارک مورد نظر می‌توانند برای دریافت ویزای انگلیس اقدام کنند. مهمترین شرایط و مدارک موارد زیر را شامل می‌شود:

  • ارائه دعوت‌نامه: داشتن دعوت نامه معتبر از بستگان درجه یک یا دوستانی که در انگلیس زندگی کرده و اقامت این کشور را دارند از شرایط و مدارکی ست که می‌تواند شانس دریافت ویزای انگلیس را برای متقاضیان بیشتر کند.
  • ارائه برنامه سفر دقیق: در صورت نداشتن دعوت نامه می‌توانید برنامه ارائه دهید. برنامه سفر شامل رزرو پرواز، رزرو هتل و بیمه مسافرتی می‌شود. در واقع شما با داشتن برنامه سفر هدف خود از سفر به انگلیس را توجیه می‌کنید.
  • ارائه تمکن مالی: تمکن مالی نشان می‌دهد که شما به عنوان متقاضی ویزای انگلیس می‌توانید هزینه سفر خود را تأمین کنید.
  • گردش حساب فعال برای ۶ ماهه اخیر: از مدارک مهم و تأثیرگذار ارائه پرینت ۶ ماهه یا همان گردش حساب است که میزان و منابع درآمد شما را برای متقاضی توجیه می‎کند.

ویزا2

ویزای انگلیس در شرایط کرونا

در واقع ویزای انگلیس در شرایط کرونا تغییر نکرده است. مدارک مورد نیاز مانند قبل بوده و شرایط دریافت وقت انگشت نگاری نیز همچنان از طریق تهران و کشورهای ثالث امکان پذیر است. در این بین تنها داشتن کارت واکسن‌‎های مورد تأیید انگلیس و انجام تست PCR به مدارک لازم برای سفر به انگلستان اضافه شده است. در حال حاضر افراد می‌توانند در صورت تکمیل مدارک برای دریافت هر یک از انواع ویزای انگلیس، از جمله ویزای توریستی اقدام کنند؛ اما تنها در صورت داشتن کارت واکسن و ارائه تست منفی PCR می‌توانند وارد خاک بریتانیا شوند.

ویزای توریستی انگلیس از کشور ثالث

دریافت وقت سفارت انگلیس از تهران نیز امکان‌پذیر است اما بسیاری از متقاضیان به دلیل شلوغ بودن سفارت و طولانی شدن زمان وقت دهی کشور ثالث را برای انگشت نگاری انتخاب می‌کنند. در واقع متقاضیان ویزای انگلیس می‌توانند از هریک از کشورهایی که دفتر سفارت انگلیس فعال است برای دریافت وقت اقدام کنند اما در حال حاضر بهترین کشورهایی که ایرانیان می‌توانند وقت سفارت انگلیس را از طریق آن دریافت کنند امارات (دبی، ابوظبی)، ترکیه (استانبول، ترکیه) و ارمنستان (ایروان) می‌باشد.

ویزا3

جهت دریافت ویزای انگلیس با همکاران آژانس هواپیمایی ستاره ونک در واحد ویزا به شماره ۸۸۸۸۰۰۰۰- ۰۲۱ در ارتباط باشید.

 

 

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.