تاریخ انتشار : شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ - ۷:۴۰
کد خبر : 586802

وضعیت بازار: واریز بیت کوین از نهنگ‌ها به صرافی‌ها در آستانه افزایش نرخ بهره و اعلام نرخ تورم جدید در آمریکا

وضعیت بازار: واریز بیت کوین از نهنگ‌ها به صرافی‌ها در آستانه افزایش نرخ بهره و اعلام نرخ تورم جدید در آمریکا

وضعیت بازار: واریز بیت کوین از نهنگ‌ها به صرافی‌ها در آستانه افزایش نرخ بهره و اعلام نرخ تورم جدید در آمریکا در آستانه نشست بانک مرکزی آمریکا برای تصمیم‌گیری درباره افزایش مجدد نرخ بهره بانکی در این کشور و اعلام نرخ تورم ماه قبل ایالات متحده، مقدار قابل‌توجهی بیت کوین از حساب نهنگ‌ها به صرافی‌ها

وضعیت بازار: واریز بیت کوین از نهنگ‌ها به صرافی‌ها در آستانه افزایش نرخ بهره و اعلام نرخ تورم جدید در آمریکا

در آستانه نشست بانک مرکزی آمریکا برای تصمیم‌گیری درباره افزایش مجدد نرخ بهره بانکی در این کشور و اعلام نرخ تورم ماه قبل ایالات متحده، مقدار قابل‌توجهی بیت کوین از حساب نهنگ‌ها به صرافی‌ها واریز شده است. این در حالی است که قیمت تا اینجای کار موقعیت خود را به‌خوبی بالای ۲۰٬۰۰۰ دلار حفظ کرده است.

به گزارش کوین دسک، روز گذشته و پس از انتشار گزارش دولت آمریکا که نشان می‌داد تورم در این کشور در طول ماه گذشته با سرعتی کمتر از حد انتظار رشد کرده است، قیمت بیت کوین نیز افزایش یافت.

اهمیت این گزارش در این است که می‌تواند نشان دهد تلاش‌های بانک مرکزی آمریکا برای پایین‌آوردن سرعت رشد قیمت کالا و خدمات در این کشور موفقیت‌آمیز بوده و این سازمان می‌تواند به‌جای تمدید سیاست‌های پولی انقباضی خود، زودتر از اجرای این سیاست‌ها دست بکشد؛ رویکردی که تداوم یا تشدید آن یک عامل منفی برای قیمت دارایی‌های ریسکی، از سهام گرفته تا بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال در نظر گرفته می‌شود.

بازگشت دوباره بیت کوین به بالای ۲۰٬۰۰۰ دلار در هفته گذشته شرایط روانی حاکم بر بازار را صعودی‌تر از قبل کرد. بیت کوین از ابتدای هفته جاری میلادی (دوشنبه قبل) تاکنون رشدی ۵.۶درصدی را تجربه کرده است و اگر کندل هفتگی با همین میزان رشد بسته شود، شاهد بهترین عملکرد هفتگی بیت کوین طی یک ماه و نیم گذشته خواهیم بود. آزمون اصلی پیش روی بیت کوین اما، اواسط این هفته و پس از برگزاری نشست بانک مرکزی آمریکا برای تصمیم‌گیری درباره افزایش مجدد نرخ بهره بانکی در این کشور خواهد بود.

بیشتر معامله‌گران انتظار دارند بانک مرکزی آمریکا مانند چند دوره اخیر تصمیم به افزایش ۰.۷۵ واحد درصدی نرخ بهره بانکی در این کشور بگیرد. با این حال، نکته مهم‌تر مربوط به این نشست می‌تواند اشاره‌هایی از صحبت‌های جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا باشد که به جلسه بعدی این سازمان در ماه دسامبر (آذر) مربوط می‌شود.

استفاده از ابزارهای تحلیل درون‌زنجیره‌ای (On-chain) نیز می‌تواند در اتخاذ رویکردهای معاملاتی مناسب به سرمایه‌گذاران کمک کند. برای مثال، در طول هفته گذشته هولدرهای بزرگ یا نهنگ‌ها مقدار قابل‌توجهی بیت کوین به صرافی‌ها واریز کرده‌اند.

نمودار واریز بیت کوین از حساب نهنگ‌ها به صرافی‌ها.

برای سرمایه‌گذارانی که به آینده بازار خوش‌بین هستند، این اتفاق می‌تواند یک نشانه منفی در نظر گرفته شود؛ چراکه هدف هولدرها از واریز دارایی‌هایشان به صرافی‌های متمرکز، اغلب فروش آنهاست.

از طرفی، این جریان ممکن است تنها یک اقدام پیشگیرانه در آستانه انتشار نرخ تورم ماه اکتبر (مهر) آمریکا در تاریخ ۱۰ نوامبر (۱۹ آبان) باشد. این را هم اضافه کنیم که با توجه به نمودار بالا به نظر می‌رسد واریز نهنگ‌ها به صرافی‌ها از روز ۲۵ اکتبر (۳ آبان) تثبیت شده است (افزایشی نداشته است).

وضعیت بازار: واریز بیت کوین از نهنگ‌ها به صرافی‌ها در آستانه افزایش نرخ بهره و اعلام نرخ تورم جدید در آمریکا

در این باره بیشتر بخوانید

  • شمارش معکوس برای جلسه سه‌شنبه فدرال رزرو؛ سقوط عمیق‌تر یا بازیابی قیمت‌ها؟
  • وضعیت بازار: سقوط قیمت‌ها هم‌زمان با بالاگرفتن تنش میان روسیه و اوکراین
  • گزارش: بیت کوین بهترین دارایی برای مقابله با پیامدهای افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکاست
  • وضعیت بازار: احتمال کاهش سرعت رشد نرخ بهره در آمریکا بیشتر شده است
  • سقوط بیت کوین به کف ۴۴ روز گذشته؛ آمریکا فعلاً دست از سیاست‌های انقباضی بر نمی‌دارد

منبع خبر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.