تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲

افراد معمولا زمان قابل توجهی از روز را در ماشین می گذرانند؛ خواه در حال رانندگی برای بردن بچه ها به مدرسه، رفتن به سر کار یا در حال یک سفر جاده ای. بنابراین، مجهز کردن وسیله نقلیه به لوازم تزئینی و ضروری خودرو برای راحتی و ایمنی هنگام رانندگی اهمیت پیدا می کند. در

افراد معمولا زمان قابل توجهی از روز را در ماشین می گذرانند؛ خواه در حال رانندگی برای بردن بچه ها به مدرسه، رفتن به سر کار یا در حال یک سفر جاده ای. بنابراین، مجهز کردن وسیله نقلیه به لوازم تزئینی و ضروری خودرو برای راحتی و ایمنی هنگام رانندگی اهمیت پیدا می کند. در اینجا، ما چندین نمونه از لوازم جانبی خودرو را مورد بحث قرار خواهیم داد.

لوازم جانبی خودرو چیست؟

رانندگی با ماشین تجربه ای است که خوب یا بد بودن آن عمدتاً به طراحی و ویژگی های خودرو شما بستگی دارد. خوشبختانه، می‌توانید برخی ویژگی‌های خودرو را با لوازم تزئینی خودرو سفارشی‌سازی کنید تا یک رانندگی خوب و ایمنی را تجربه کنید. یکسری لوازم جانبی خودرو وجود دارند که می توانید برای بهبود راحتی، ظاهر زیبا، ایمنی بیشتر و بهداشت آنها را به وسیله نقلیه خود اضافه کنید. برخی از انواع لوازم جانبی ممکن است بر اساس علایق شخصی شما و کاربردی که برای شما خواهند داشت، مفیدتر از سایر لوازم به نظر برسند.

لیست لوازم جانبی که دوست دارید در ماشین خود داشته باشید

همانطور که اشاره شد شما بر روی لوازمی تمرکز می کنید که تجربه رانندگی را برای شما راحت تر نمایند. این لیست عبارتند از :

برای ظاهر خودرو

ایده خوبی است از لوازم جانبی خاصی برای نمای داخلی و بیرونی خودرو خود استفاده کنید تا جذابیت آن را افزایش دهید.

1. نور محیط داخلی

آیا می خواهید به فضای داخلی خودروی خود ظاهری درجه یک بدهید؟ نورپردازی مناسب محیطی برای داخل خودرو، باید در صدر فهرست لوازم جانبی خودرو قرار گیرد. لامپ های LED روشنایی محیطی زیادی تولید می کنند و می توانید آنها را در ماشین خود نصب کنید. این چراغ ها عمدتاً در اطراف داشبورد و زیر صندلی ها نصب می شوند تا کل اتاق را روشن نمایند.

2. دکوراسیون داشبورد

برای برجسته‌تر کردن فضای داخلی خودرو، می‌توانید لوازم تزئینی داشبورد را خریداری کنید. فراموش نکنید هنگام انتخاب یک قطعه تزئینی، روی رنگ، اندازه، ظاهر و ظرافت آن تمرکز کنید. روکش داشبورد یکی از این لوازم است که عملکرد کولر خودرو را در روزهای گرم تابستان بهبود داده و مانع تابش خورشید، خط و خش بر روی داشبورد می گردد.

3. رینگ آلیاژی

هنگام خرید لوازم جانبی برای نمای بیرونی خودرو، رینگ های آلیاژی باید در لیست شما باشند. رینگ های اسپرت نه تنها کاربردی هستند، بلکه زیبایی شناختی بینظیری به نمای بیرونی ماشین شما می دهند. می‌توانید طرحی هایی را انتخاب کنید که بسیار سبک تر از رینگ های فولاد بوده و در مقایسه با انها، جذابیت بیشتری برای شما داشته باشد.

4. چادر خودرو

اگر پارکینگ اختصاصی برای پارک خودرو خود ندارید، و یا پارکینگ شما در محیط سربسته نیست سرمایه گذاری روی چادر خودرو برای محافظت خودرو تصمیم عاقلانه ای خواهد بود. به این ترتیب بدنه خودروی شما از نور خورشید، گرد و غبار، خاک و فضولات پرندگان در امان می ماند.

برای ایمنی خودرو در موارد اضطراری

در اینجا برخی از لوازم ضروری ایمنی خودرو وجود دارد که باید به عنوان اقدامی پیشگیرانه و برای مواقع اضطراری تهیه کنید.

5. کابل های جامپر

گاهی اوقات ممکن است باتری وسیله نقلیه شما به دلیل عدم استفاده طولانی مدت از خودرو خالی بشود. یا در وسط جاده این اتفاق برای شما بیفتد، برای راه اندازی خودرو به کابل جامپر نیاز خواهید داشت. با کابل های جامپر می توانید باتری ماشین خود را به باتری ماشین دیگری متصل کنید. نگهداری این کابل ها در خودرو، برای مواقع اضطراری، به ویژه در سفرهای طولانی، بسیار مهم است.

6. آبگریز و ضد آب شیشه جلو

زمانیکه بارش باران بیش از اندازه باشد، حتی با برف پاک کن های کاملاً جدید نیز، ممکن است دید شما هنگام رانندگی محدود شود. بهترین راه حل برای مقابله با چنین مشکلاتی، استفاده از آبگریز و ضد آب شیشه جلو می باشد. زمانیکه بر روی شیشه جلو ضد آب استفاده می شود، اجازه نمی دهد رطوبت روی سطح شیشه بنشیند و دید راننده را مختل نماید. بنابراین هنگام رانندگی در شرایط بد آب و هوایی، شما دید بهتری از پیرامون خود خواهید داشت.

7. ردیاب GPS (سیستم موقعیت یاب جهانی).

ردیاب GPS یکی از مهمترین لوازم جانبی خودرو است که برای سفرهای طولانی به آن نیاز دارید. این دستگاه به شما کمک می کند زمانی که به هیچ شبکه اینترنت و تلفن دسترسی ندارید بتوانید در مسیر درستی قرار گرفته و به مقصد برسید. سیستم ناوبری GPS خودرو حتی در مکان های دوردست نیز ارتباط مستقیم خود را با ماهواره ها حفظ می کنند. بنابراین، به شما ثابت می شود که در انتخاب جاده مناسب، به درستی عمل کرده اید.

8. دوربین پارک خودرو

پارک کردن خودرو در مکان‌های شلوغ  بسیار چالش برانگیز است. یک دوربین پارک یا دوربین دنده عقب خودرو می تواند از آسیب رسیدن به خودرو شما جلوگیری کند. ناگفته نماند برخی از مدل های خودرو، مجهز به این سنسور هستند. شما همچنین می توانید یک دوربین پارک را جداگانه خریداری کرده و آن را در خودروی خود نصب کنید.

9. کپسول آتش نشانی

کپسول آتش نشانی در خودروی شما برای مواقع اضطراری و غیرقابل پیش بینی ضروری است. می توانید یک کپسول آتش نشانی جمع و جور بخرید و آن را در قسمتی از ماشین نصب کنید که به راحتی در دسترس باشد و فضای زیادی از اتومبیل شما را اشغال نکند.

وسایل ضرروی که همراه خودرو باید داشته باشیم کدامند؟

برای بهداشت

در اینجا چند لوازم ضروری برای تمیز و پاکیزه نگه داشتن کابین خودروی شما آورده شده است.

10. جاروبرقی خودرو

فضای داخلی ماشین شما گرد و غبار و ذرات ریز و پوست تخمه های خرد شده را جمع می کند. با گذشت زمان، ظاهر و بهداشت وسیله نقلیه شما تحت تاثیر قرار می گیرد. به همین دلیل است که باید یک جاروبرقی قابل حمل در وسیله نقلیه خود داشته باشید. تمیز کردن منظم فضای داخلی خودرو، به حفظ وضعیت درجه یک ماشین شما کمک می کند.

11. خوشبو کننده هوا

فقط جاروبرقی بوی بد را از ماشین شما دور نمی کند. اتاق وسیله نقلیه شما یک فضای محدود و کوچکی است که بیشتر اوقات بسته می ماند. شما همیشه یک اسپری خوشبو کننده هوا برای جذب مواد حساسیت زا، بو و رطوبت هوای داخل خودرو در نظر داشته باشید تا داخل خودرو همیشه بوی خوبی بدهد.

برای راحتی

در اینجا چند مورد از لوازم داخلی خودرو برای بهبود راحتی شما آورده شده است.

12. کوسن صندلی

ناراحتی ناشی از نشستن طولانی مدت هنگام رانندگی می تواند لذت سفرهای جاده ای را از بین ببرد. یک بالشتک اضافی بر روی صندلی ها، احساس راحتی و آرامش بیشتری برای مسافرین به خصوص در سفرهای طولانی دارد.

13. پایه نگهدارنده گوشی

پایه نگهدارنده گوشی در  مواقعی که مجبور هستید در حین رانندگی به تلفن همراه خود نگاه کنید تا مسیرها را ببینید، آرامش و اطمینان بیشتری برای شما ایجاد می کند. به جای اینکه گوشی خود را بردارید و به آن نگاه کنید، می توانید آن را به پایه نصب شده روی داشبورد متصل نمایید.

چرا لوازم جانبی خودرو مهم است؟

برای اینکه بتوانید رانندگی مطمئن و بدون حادثه ای داشته باشید ترجیح می دهید از لوازمی استفاده کنید که بدو صرف هزینه بالا امکانات رفاه و راحتی شما را بیش از بیش تضمین نمایند. در اینجا دلایل اهمیت استفاده از لوازم جانبی خودرو آورده شده است.

خروج از شرایط اضطراری

برای خارج شدن از شرایط اضطراری باید برخی از لوازم جانبی خودرو را همراه داشته باشید. به عنوان مثال، اگر باتری در وسط جاده از کار بیفتد، برای راه اندازی مجدد ماشین خود به کابل های جامپر نیاز دارید. به همین ترتیب، سایر لوازم جانبی مانند شیشه شکن، کیت پنچرگیری و کپسول آتش نشانی، جزء لوازم جانبی مورد نیاز برای آماده شدن برای شرایط اضطراری احتمالی در حین رانندگی به شمار می روند.

زیبایی شناسی

دلیل دیگری که افراد ترجیح  می دهند روی لوازم جانبی خودرو سرمایه گذاری کنند، افزایش زیبایی و ارزشمندی خودرو است. از دکوراسیون داشبورد گرفته تا چراغ های جلو، می توانید بر اساس کارکردی که از آن انتظار دارید، از لوازم  تزئینی خودرو  استفاده کنید.

پاکیزگی

اگر به نظافت داخلی و خارجی خودرو اهمیت بدهید، زیبایی ظاهری آننیز  چندین برابر بیشتر خواهد شد. خرید جاروبرقی، کفپوش، روکش صندلی و همینطور کیسه زباله خودرو برای حفظ نظافت داخل کابین خودرو بسیار ارزشمند می باشند.

راحتی

حتی زمانی که یک خودروی جدید با امکانات پیشرفته خریداری می کنید، ممکن است فضایی برای شخصی‌سازی وجود داشته باشد. تعدادی لوازم جانبی وجود دارند که می توانید برای راحت تر کردن سفرهای خود آنها راخریداری کنید. گزینه هایی همانند بالشتک های صندلی، پشت گردنی، آفتابگیر از جمله وسایلی هستند که تجربه سفر و نشستن های طولانی پشت فرمان را برای شما بسیار راحت می کنند.

سلیقه ای

ممکن است بخواهید لوازمی به ماشین خود اضافه کنید که با سبک زندگی روزمره شما هماهنگی بیشتری داشته باشد. این لوازم شامل پایه نگهدارنده گوشی، صندلی خودرو کودک و بسیاری لوازم دیگر است که به شما کمک می کند با خاطری اسوده به مسافرت بروید.

سرگرمی

برخی از لوازم جانبی های خودرو می توانند شما را در حین رانندگی سرگرم کنند و کمتر احساس خستگی کنید . اکثر مردم برای لذت بردن از موسیقی مورد علاقه خود در سفرهای جاده ای، سیستم پخش موسیقی خودرو حرفه ای و یا سیستم استریو را ترجیح می دهند. از سویی دیگر، برای انتخاب راحت تر موسیقی نیز می توانید با نصب مانیتور خودرو، به انتخاب ترک های موسیقی دلخواه خود در حین رانندگی بپردازید.

چگونه لوازم تزئینی مناسب برای خودروی جدید خود انتخاب کنیم؟

ممکن است وسوسه شوید که بیشتر از آنچه برای ماشین خود نیاز دارید لوازم جانبی بخرید. اما بهتر است این وسایل را بر اساس فاکتورهای با اهمیت ارزیابی کرده و اولویت بندی کنید.

قابلیت استفاده

هنگام انتخاب لوازم جانبی خودرو، قابل استفاده بودن آنها را از نظر سبک زندگی، عادت رانندگی خود و سلایقی که دارید مورد ارزیابی قرار دهید. با این طرز فکر، تنها لوازم جانبی مورد نیاز که از نظر شما مهم و کاربردی هستند خریداری می شوند.

قیمت

هزینه فاکتور مهمی است که باید هنگام خرید لوازم جانبی جدید برای خودرو در نظر داشته باشید. قیمت قطعات خودروهای مشابه بسته به برند، طراحی یا میزان عملکرد آنها ممکن است باهم متفاوت باشد. هنگامی که نوع لوازم جانبی مورد نیاز خودروی خود را شناسایی کردید، چندین محصول را به صورت آنلاین از نظر کیفیت و نظرات کاربران باهم مقایسه کنید. این روش به شما کمک می کند تا بهترین لوازم جانبی خودرو را با قیمت های مقرون به صرفه تری پیدا کنید.

استفاده از صندلی ماشین کودک

صندلی خودرو کودک یکی از لوازم ضروری برای خانواده ها با فرزندان زیر 12 سال می باشد. این صندلی ها در انواع مختلف برای کودکان از بدو تولد تا 12 سالگی قابل استفاده می باشند و خطر هرگونه حادثه ناگوار هنگام تصادف را به طرز چشمگیری برای کودکان کاهش می دهند. همانور که می دانید صندلی های خودرو مخصوص افراد بزرگسال طراحی شده اند. در نتیجه وضعیت نشستن و موقعیت کمربند ایمنی با ساختار فیزیکی کودکان زیر 12 سال همخوانی ندارد. بنابراین با اطمینان می توان گفت صندلی خودرو کودک یکی از لوازم جانبی بسیار ضروری در خودرو به حساب می آید.

خرید لوازم ضروری خودرو با راهنمایی گل بچین

لوازم تزئینی و جانبی خودرو، از پایه نگهدارنده گوشی، ردیاب GPS و دوربین پارک گرفته تا صندلی خودرو کودک، جزء وسایلی هستند که در طول سفر های داخل شهری و جاده ای به آنها نیاز پیدا می کنیم. برای اینکه سریعتر به نتیجه برسید که کدام ابزار ها برای شما کاربرد بیشتری دارند، می توانید از راهنمایی های سایت گل بچین بهره مند شوید.

 

 

 

خروج از نسخه موبایل