تاریخ انتشار: جمعه ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۷:۲۲

والپیپرهای با کیفیت تلسکوپ فضایی جیمز وب را از دست ندهید در این مطلب می‌توانید والپیپرهای با کیفیت تلسکوپ فضایی جیمز وب را دانلود کنید. این تصاویر پس زمینه با وضوح بالا از یک کهکشان در فاصله 500 میلیون سال نوری از زمین به دست آمده‌اند. چه عاشق نجوم باشید و چه نباشید، عکس‌های کهکشان‌ها

والپیپرهای با کیفیت تلسکوپ فضایی جیمز وب را از دست ندهید

در این مطلب می‌توانید والپیپرهای با کیفیت تلسکوپ فضایی جیمز وب را دانلود کنید. این تصاویر پس زمینه با وضوح بالا از یک کهکشان در فاصله 500 میلیون سال نوری از زمین به دست آمده‌اند.

چه عاشق نجوم باشید و چه نباشید، عکس‌های کهکشان‌ها ارزش قرارگیری به عنوان تصویر پس زمینه گوشی، لپ تاپ و دسکتاپ شما را دارند. عاشقان نجوم از تصاویری که تلسکوپ فضایی جیمز وب به زمین ارسال می‌کند بسیار خوشحال هستند. این تصاویر، مناظری از جهان وسیع و بی انتها را با وضوح و جزئیات خارق‌العاده به ما نمایش می‌دهند که شاید هیچوقت تصورش را هم نمی‌کردیم.

ما انسان‌های فانی فقط می‌توانیم با شگفتی به این تصاویر خیره شویم و از بزرگی هستی شگفت‌زده شویم؛ پس چه راهی بهتر از این که جدیدترین عکس های تلسکوپ فضایی جیمز وب را که از کهکشان Cartwheel یا «کهکشان چرخ گاری» گرفته شده‌اند، به عنوان والپیپر گوشی هوشمند یا دسکتاپ خود قرار دهیم.

ناسا به تازگی در گزارشی اعلام کرد تلسکوپ فضایی جیمز وب تصاویری خیره‌کننده را از یک کهکشان حلقه‌ای بزرگ در فاصله 500 میلیون سال نوری از زمین در صورت فلکی Sculptor (سنگ تراش) برای ما ارسال کرده است. تصویر این کهکشان که Cartwheel یا چرخ گاری نام‌گذاری شده، با استفاده از ابزار مادون قرمز میانی (MIRI) و تصویربرداری اولیه با دوربین مادون قرمز نزدیک (NIRCam) ثبت شده است.

دوربین‌ها طول موج‌های مختلفی از نور را می‌گیرند، بنابراین تصاویر آنها رنگ‌های متفاوتی دارند. با این حال، در کنار هم قرار دادن نتایج به دست آمده از این تلسکوپ، تصویری پرجنب‌جوش با رنگ‌های مسحورکننده ایجاد کرده است.

والپیپرهای با کیفیت تلسکوپ فضایی جیمز وب

موسسه علوم تلسکوپ فضایی همه این تصاویر را با وضوح کامل و جزئیات خیره کننده در وبسایت تلسکوپ جیمز وب منتشر کرده است که از طریق این لینک می‌توانید آنها را مشاهده کنید. شما همچنین می‌توانید تصاویر را با وضوح 4Kx4K و با فرمت TIF و PNG دانلود کنید تا کیفیت تصویر را از دست ندهید. توجه داشته باشید که این تصاویر به علت وضوح بسیار بالا دارای حجم زیادی هستند و ممکن است تا چند ده مگابایت باشند.

یکی از مزایای تصاویر با وضوح بالا این است که می‌توانید آنها را قبل از تنظیم به عنوان والپیپر گوشی یا دسکتاپ خود، هر طور که دوست دارید برش دهید و اندازه آنها را تغییر دهید. شما همچنین می‌توانید فقط تصویر دوربین مادون قرمز نزدیک (NIRCam) یا فقط تصویر ابزار مادون قرمز میانی (MIRI) یا ترکیبی از این دو را دریافت کنید.

علاوه بر این در صورت تمایل قادر خواهید بود کاتالوگ تصاویر تلسکوپ فضایی را مرور کنید و عکس‌های شگفت‌انگیز دیگری را نیز دانلود کنید تا بتوانید آنها را به عنوان تصاویر پس زمینه گوشی، لپ تاپ و دسکتاپ خود قرار دهید. اغلب اوقات، وضوح این تصاویر برای استفاده در والپیپر دسکتاپ‌ها نیز به اندازه کافی بالاست.

مقاله اصلی

خروج از نسخه موبایل