تاریخ انتشار : جمعه ۱ مهر ۱۴۰۱ - ۸:۳۶
کد خبر : 585706

واتساپ برای ایرانی ها حتی خارج از کشور هم کار نمی‌کند؛ ماجرا چیست؟!

واتساپ برای ایرانی ها حتی خارج از کشور هم کار نمی‌کند؛ ماجرا چیست؟!

واتساپ برای ایرانی ها حتی خارج از کشور هم کار نمی‌کند؛ ماجرا چیست؟! واتساپ برای ایرانی ها حتی خارج از کشور هم کار نمی‌کند و همین باعث شده برخی شائبه هایی در خصوص همکاری متا و ایران مطرح شود. ماجرا چیست؟ امروزه مردم از شبکه‌های اجتماعی استفاده زیادی می‌کنند و می‌توان گفت عمده روزمره آنها

واتساپ برای ایرانی ها حتی خارج از کشور هم کار نمی‌کند؛ ماجرا چیست؟!

واتساپ برای ایرانی ها حتی خارج از کشور هم کار نمی‌کند و همین باعث شده برخی شائبه هایی در خصوص همکاری متا و ایران مطرح شود. ماجرا چیست؟

امروزه مردم از شبکه‌های اجتماعی استفاده زیادی می‌کنند و می‌توان گفت عمده روزمره آنها در پلتفرم‌هایی نظیر اینستاگرام، تلگرام و واتساپ می‌گذرد. طی روزهای گذشته و در پی اعتراضات اخیر و به دستور شورای امنیت، واتساپ و اینستاگرام فیلتر شده است. حالا ماجرای تأمل برانگیز این است که واتساپ شماره تمام ایرانیان اعم از داخل و خارج از کشور را مسدود کرده و سوال اینجاست که چرا؟

واتساپ برای ایرانی ها حتی خارج از کشور هم کار نمی‌کند ولی چرا؟

به گزارش ایرانیان خارج از کشور، در حال حاضر دسترسی به واتساپ برای کسانی که با پیش شماره 98+ کار می‌کنند محدود شده و نمی‌توانند نسبت به ارسال و دریافت پیامک واکنشی نشان دهند. مشکل دقیقاً اینجاست که ایرانیان مقیم کشورهای دیگر چون از ارائه دهنده‌های غیر ایرانی استفاده می‌کنند باید دسترسی‌شان به واتساپ، اینستاگرام و تلگرام بدون مشکل باشد اما هم اکنون در استفاده از واتساپ به مشکل خورده‌اند. آیا اینستاگرام و واتساپ برای همیشه فیلتر شدند؟

آنها همچنین اعلام کرده‌اند برای ارسال یک پیامک ساده از واتس‌اپ باید ساعت‌ها منتظر بمانند و کندی شدیدی در استفاده از این شبکه پیام‌رسان دارند. پیش تر از مدیران واتساپ و متا، زاکربرگ سوال شده بود که مشکل اکانت‌های ایرانی چیست ولی پاسخی دریافت نشده بود. اما پس از حواشی اخیر و پرسش‌های بی‌پایان در این باره، حساب توییتری واتساپ به زبان انگلیسی اعلام کرد:

هسته مأموریت ما اتصال افراد به همدیگر است. ما دسترسی به پلتفرم خود را محدود نمی‌کنیم و شماره‌های ایرانی را هم مسدود نکرده‌ایم. تلاش می‌کنیم تا سرویس خود را برای همه کاربران جهان فعال نگه داریم.

واتساپ برای ایرانی ها حتی خارج از کشور هم کار نمی‌کند

عده‌ای معتقدند که مسدود شدن شماره‌های ایرانیان خارج از کشور نشان می‌دهد شرکت متا و واتساپ از دولت ایران دستور می‌گیرند و آنها با ایران ارتباطات پنهانی دارند ولی این ادعا رد شده است. در پیام مذکور، واتساپ صریحاً اعلام کرده شماره ایرانی‌ها را مسدود نکرده و هم اکنون به نظر می‌رسد مشکل ایرانیان مقیم خارج مشکلشان حل شده است.

همچنین به تازگی اکانت توییتری واتساپ توییتی را به زبان فارسی منتشر کرده که نشان می‌دهد آنها به ظاهر سعی دارند ماجرا را طبیعی جلوه دهند. در این توییت آمده:

هدف اصلی ما فراهم نمودن امکان ارتباط محرمانه در همه جای دنیا است. ما باور داریم که دسترسی به شیوه‌های ارتباطی خصوصی و محرمانه حق همه مردم است. ما تلفن‌های مرتبط با ایران را مسدود نکرده‌ایم. ما در تلاشیم که دوستان ایرانی ما بتوانند با هم در ارتباط بمانند و در حد امکانات خود از هیچ کاری دریغ نمی‌کنیم تا سرویس‌های ارتباطی ما به طور مستمر فعال بمانند.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.