تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۵:۵۴
کد خبر : 583513

هونگچی N701؛ لیموزین تشریفات جدید چینی‌ها با ظاهر غربی

هونگچی N701؛ لیموزین تشریفات جدید چینی‌ها با ظاهر غربی

هونگچی N701؛ لیموزین تشریفات جدید چینی‌ها با ظاهر غربی هونگچی N701، جدیدترین لیموزین چینی در سگمنت سدان سایز بزرگ معرفی شد. در ادامه به مشخصات فنی Hongqi N701، نگاهی خواهیم داشت. سفر داخلی اخیر شی جی پینگ، رئیس جمهور چین به هنگ کنگ، با یک سورپرایز بزرگ همراه شد. چینی‌ها پس از تقریبا 8 سال،

هونگچی N701؛ لیموزین تشریفات جدید چینی‌ها با ظاهر غربی

هونگچی N701، جدیدترین لیموزین چینی در سگمنت سدان سایز بزرگ معرفی شد. در ادامه به مشخصات فنی Hongqi N701، نگاهی خواهیم داشت.

سفر داخلی اخیر شی جی پینگ، رئیس جمهور چین به هنگ کنگ، با یک سورپرایز بزرگ همراه شد. چینی‌ها پس از تقریبا 8 سال، خودرو گارد تشریفات رئیس جمهور خود را به یک خودرو جدید با ظاهر غربی تغییر داده‌اند.

شی جی پینگ و هونگچی L5

هونگچی N701 - هونگچی L5
هونگچی N701 - هونگچی L5

هونگچی L5 تقریبا از اوایل 2014 به ناوگان خودروهای تشریفات چین اضافه شد. چیزی که این خودرو را با ماشین سایر رئیس جمهورهای جهان متمایز می‌کرد، ظاهر شرقی و چینی آن بود. اما به نظر می‌رسد که چینی‌ها هم از طراحی خود، خسته شده‌اند. در ادامه به مشخصات فنی و معدود عکس‌های موجود از لیموزین هونگچی N701 همراه خواهیم شد.

معرفی هونگچی N701

هونگچی N701

برند Hongqi، به نوعی امضای خودروسازی چین محسوب می‌شود. اما نسل جدید خودروهای هونگچی، تقریبا از حالت کلاسیک بودن خارج شده‌اند و رنگ و بوی مجصولات غربی را گرفته‌اند. این مسئله را به وضوح می‌توان در سدان H5 یا شاسی بلند LS7 مشاهده کرد. پس اجازه دهید کمی هم به طراحی ظاهری هونگچی N701 بپردازیم.

طراحی آمریکایی در خودرو بومی چینی و مشخصات فنی

هونگچی N701
خودرو تشریفاتی Aurus ساخت روسیه
هونگچی N701 - رولز رویس فانتوم
رولز رویس فانتوم

قبل از هر چیزی قصد داریم تا عکس رولز رویس فانتوم و لیموزین روسی Aurus را در کنار هونگچی N701 قرار دهیم تا ناتوانی چینی‌ها در ساخت یک لیموزین مدرن را بهتر درک کنیم. به هر حال این موضوع را فراموش می‌کنیم تا به جلو پنجره‌ی بزرگ کرومی برسیم. این تزئینات کرومی از قاب جلو پنجره تا فریم چراغ‌های جلو و لبه‌ی پایینی سپر امتداد پیدا کرده‌اند.

هونگچی N701

به طور کلی می‌توان گفت که چینی‌ها تا جای ممکن، کروم کاری را به این لیموزین هدیه داده‌اند. از رکاب‌های کناری تا رینگ‌ها تا فریم آینه‌های بغل و ستون‌های B و C و فریم پنجره‌ها، همه و همه از تزئینات کرومی بهره می‌برند. البته دستگیره‌های درب‌ها، قاب بالای پلاک و نوار سپر عقبی را فراموش نکنید.

هونگچی N701

مهم‌ترین نکته در طراحی ظاهری هونگچی N701، به درب غول پیکر ردیف دوم و ستون B پهن پیکر مربوط می‌شود. یعنی فضای ردیف دوم در این خودرو نسبت به هونگچی L5، قطعا بیشتر خواهد بود. همچنین این ستون پهن پیکر، مقاومت سقف خودرو را در برابر له شدن یا به اصطلاح آوار شدن افزایش می‌دهد. حالا که از ابعاد صحبت شد، بد نیست به این نکته اشاره کنیم که طول این لیموزین احتمالا بیشتر از 5 متر (تقریبا 5600 میلی متر) خواهد بود.

هونگچی N701

نکته‌ دیگری که در ظاهر هونگچی N701 به چشم می‌خورد، نشان‌های قرمز رنگ معروف هونگچی هستند که به نوعی نماد عظمت صنعت خودروسازی چین محسوب می‌شوند و این نشان همیشه در قسمت‌هایی که در چشم هستند، بدون شک حضور دارد.

هونگچی N701

نمای عقبی هم اطلاعات زیادی برای گفتن دارد. در سمت چپ صندوق عقب، عبارت “红旗” را داریم که به معنای «هونگچی» است و سمت راست آن، با عبارت “中国一汽” طرف هستیم که از نظارت مستقیم ابر شرکت خودروسازی “FAW” بر این پروژه خبر می‌دهند.

هونگچی N701

کمی پایین‌تر، اگزوزهای استیل دو کاناله را می‌بینیم که از وجود پیشرانه V8 حکایت می‌کنند. اما چرا V12 نه؟ زیرا گروه FAW، در حال حاضر با پیشرانه‌های 12 سیلندر خورجینی خود خداحافظی کرده است.

هونگچی N701

احتمال می‌دهیم که همان پیشرانه‌ 8 سیلندر خورجینی شاسی بلند هونگچی LS7، در زیر کاپوت هونگچی N701 هم حضور داشته باشد. این پیشرانه 4 لیتری می‌تواند 360 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور تولید کند و احتمالا در این لیموزین، به سیستم AWD هم مجهز شده باشد. در پایان باید اشاره کنیم که لیموزین لاکچری هونگچی N701 فقط در 50 نسخه تولید خواهد شد و تا 10 سال آینده، به عنوان خودرو اصلی تشریفات سیاسی چین، فعالیت خواهد کرد. البته باید بدانید که خودرو مخصوص به شی جی پینگ، یک نسخه‌ی ضد گلوله محسوب می‌شود.

جذاب ترین مطالب دنیای خودرو:

۱۰ ویژگی باورنکردنی در لیموزین کادیلاک رئیس جمهور آمریکا + ویدیو

لیموزین GAZ Chaika 14؛ تعریف جاسوسان شوروی از یک خودرو تشریفاتی + ویدیو

هونگچی H5؛ سدان لاکچری جدید چینی‌ها و شاید ایرانی‌ها + ویدیو

دانگ فنگ آئولوس هائوجی؛ شاسی بلند هیبریدی و بنزینی چینی‌ها + ویدیو و قیمت رسمی

مقاله اصلی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.