تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۳:۵۰
کد خبر : 67123

همه چیز درباره لامپ مادون قرمز

همه چیز درباره لامپ مادون قرمز

نور خورشید مهمترین منبع انرژی تابشی برای حیات انسان و حیوانات روی زمین است. حدود ۴۵ درصد از انرژی نور خورشید در طول موج های فرابنفش (۳۰۰-۴۰۰ نانومتر) و قابل رویت انسان (۴۰۰-۷۰۰ نانومتر) قرار می گیرد، که توسط سطوح منعکس شده و پراکنده می شوند، تا تنوع خارق العاده ای از رنگ ها را …

نور خورشید مهمترین منبع انرژی تابشی برای حیات انسان و حیوانات روی زمین است. حدود ۴۵ درصد از انرژی نور خورشید در طول موج های فرابنفش (۳۰۰-۴۰۰ نانومتر) و قابل رویت انسان (۴۰۰-۷۰۰ نانومتر) قرار می گیرد، که توسط سطوح منعکس شده و پراکنده می شوند، تا تنوع خارق العاده ای از رنگ ها را که ما در طبیعت می بینیم را ایجاد کنند. ۵۵ درصد دیگر انرژی نور خورشید در طول موج‌های مادون قرمز نزدیک (۷۰۰ تا ۲۵۰۰ نانومتر) قرار می‌گیرد، که به دلیل محدودیت‌های فیزیکی که توسط گیرنده‌های نوری تحمیل می‌شود، توسط اکثر جانوران زمینی از نظر بصری درک نمی‌شوند . اگرچه برخی از حیوانات، مانند برخی مارها، سوسک‌ها، کنه‌ها و مورچه ها دارای گیرنده‌های مادون قرمز حرارتی با طول موج بلند در قسمت‌های دیگر بدن برای حس گرما هستند ، اما این گیرنده‌ها تا حد زیادی به نور مادون قرمز حساس نیستند. با توجه به اینکه بازتاب پرتو مادون قرمز (حداقل بیش از ۷۵۰ نانومتر) قابل مشاهده نیست، مستقیماً برای عملکردهای نوری مانند استتار یا ارتباطات قرار نمی گیرد. بلکه، پرتو مادون قرمز در درجه اول می تواند منعکس کننده حرارت و تنظیم کننده دمای محیط باشد. با توجه به خواص پرتو مادون قرمز و اثر حرارتی آن ، برای نگهداری و پرورش پرندگان، استفاده و خرید لامپ مادون قرمز مخصوص پرندگان ، بسیار حائز اهمیت است.

لامپ مادون قرمز مخصوص پرندگان

ما آزمایش کردیم که آیا بازتاب پرتو مادون قرمز و اثر حرارتی آن در محیط، در یک تجزیه و تحلیل بر روی پرندگان متفاوت است یا خیر. به دلیل عدم تقارن در منحنی های دما و تناسب اندام پرندگان ، احتمال بقای پرندگان در دماهای بالاتر از دمای استاندارد و پایین تر از آن سریعاً کاهش می یابد. پرندگان به ویژه در برابر گرما و خشکی شدید بسیار آسیب پذیر هستند و به همین علت باید برای استفاده از لامپ مادون قرمز مخصوص پرندگان ، استراتژی های کنترل گرما را به درستری برنامه ریزی کنیم . این امر به این دلیل است که پرندگان دارای اندازه بدن نسبتا کوچک، و دمای داخلی بالا هستند. ما از روش‌های مقایسه‌ای فیلوژنتیک و مدل‌سازی بیوفیزیکی برای کشف اهمیت ​​بازتاب پرتو لامپ مادون قرمز مخصوص پرندگان در تطبیق اثر حرارتی محیط استفاده کردیم. نتایج ما نشان می‌دهد که پرتو مادون قرمز تاثیر و تطبیق بسیار زیادی بر گونه‌هایی که در محیط‌های گرم و خشک زندگی میکنند دارد و این تاثیر و تطبیق برای گونه‌های پرندگان کوچک‌تر بسیار قوی‌تر بود. علاوه بر این، گونه های کوچکتر، به جای گونه های بزرگ، ممکن است مزایای حرارتی بیشتری را از بازتاب پرتو لامپ مادون قرمز مخصوص پرندگان در این بخش از طیف نوری به دست آورند. نتیجه میگیریم که بازتاب پرتو لامپ مادون قرمز برای گونه‌هایی که در طبیعت در اقلیم‌های گرم و خشک‌ زندگی می‌کنند ، می‌تواند تاثیر مستقیم در حفظ شرایط ایده آل حرارتی بدن این پرندگان داشته باشد.

اثر حرارتی لامپ مادون قرمز

لامپ مادون قرمز

برای اینکه بدانیم برای نگهداری جوجه ها تاثیر حرارتی لامپ مادون قرمز به چه شکل است و چه دمایی برای جوجه ها مناسب تر است ، باید سن جوجه ها را در نظر بگیریم، و همچنین توجه داشته باشیم که آن ها در چند هفتگی و چند روزی زندگی خود هستند. بطور معمول برای جوجه های تازه متولد شده، دمایی بین ۹۰ تا ۹۵ درجه فارنهایت یا ۳۵ درجه سانتیگراد بسیار مناسب است و همچنین هر هفته حدود ۵ درجه فارنهایت این دما کاهش پیدا می کند ، تا زمانی که سن جوجه ها به ده و یازده هفتگی برسد و پس از آن به مرور زمان باید لامپ مادون قرمز مخصوص پرندگان موجود در مرغداری را خاموش کنیم تا جوجه ها در دمای ایده آل رشد کنند . بنابراین استفاده از لامپ مادون قرمز برای مرغداری ها و پرورش جوجه ها با توجه به سن جوجه ها تنظیم شود. ضمن اینکه لامپ مادون قرمز پس از تولد و خروج جوجه ها از تخم ، آنها را تا یازده هفتگی همراهی میکند و باید توجه داشت که از همان هفته اول وجود حرارت لامپ مادون قرمز ، برای جوجه ها حائز اهمیت است و باید بصورت علمی و عملی بدانیم که هر هفته چه تنظیمات و تغییرات حرارتی در لامپ مادون قرمز باید در زمان پرورش آنها انجام دهیم.

اهمیت استفاده از لامپ مادون قرمز مخصوص پرندگان

جدا از این که استفاده از لامپ مادون قرمز مخصوص پرندگان برای پرورش جوجه ها بسیار مهم است ، باید بصورت دائم دمای محیط را چک کنیم و برای اطمینان بهتر است دو دماسنج و کنترل کننده دمای محیط در دو نقطه متفاوت در فضای مرغداری قرار دهیم. جوجه ها به سادگی قادر به پیدا کردن محیط راحت و فضای گرم در اطرافشان هستند، و قابلیت پیدا کردن فضای آسایش در اطراف خود را بخوبی بصورت غریضی دارند. برای استفاده از لامپ مادون قرمز برای جوجه ها باید بدانید که آن ها در حال حاضر چه حسی نسبت به دمای اطرافشان دارند. میزان گرما یا سرمای محیط برای آن ها به چه میزان است. اگر شما به رفتار و حرکات آن ها خوب دقت کنید و با عکس العمل های آنها آشنا باشید، به سادگی متوجه این موضوع می شوید. دمای پیرامون فضای پرورش جوجه ها را می توانیم به سه دسته دمای زیاد، دمای کم و دمای مناسب تقسیم کنیم، دمای زیاد باعث می شود تا جوجه ها پیرامون محیط پراکنده شوند و سر وصدای رایج را نداشته باشند، که این به این معنی است که محیط برایشان خیلی گرم است.

همچنین در این حالت با دقت زیاد متوجه می شوید که آن ها سرشان را پایین میگیرند و نفس نفس میزنند. در این حالت شما باید از لامپ مادون قرمز با توان پایین تر یا تعداد کمتری برای جوجه ها استفاده کنید. به همین ترتیب، اگر محیط برای جوجه ها سرد باشد ، ممکن است آن ها زیر نور لامپ مادون قرمز  یا در نقطه ای دیگر دور هم جمع شوند و به هم بچسبند و در این حالت ممکن است جوجه ها شلوغ کنند و سر و صدایشان مضطرب به نظر برسد . در همچین حالتی، شما باید از لامپ مادون قرمز وات های بالاتر یا تعداد بیشتری برای گرم نگهداشتن فضای جوجه ها بهره ببرید و یا اینکه می توانید ارتفاع لامپ را کاهش دهید. و در آخر دمای مناسب، اگر دمای محیط مناسب باشد جوجه ها پراکنده می شوند و مشغول آب و دانه خوردن شده و صدای جیک جیک آن ها را بصورت عادی و طبیعی می شنوید. دراین حالت می توان نتیجه گرفت که، لامپ مادون قرمز برای جوجه ها بهترین اثر را داشته است. البته ممکن است به دلایل دیگری جوجه ها در کناره های محیط به دور هم جمع شوند و به هم بچسبند، که می تواند دلیل آن وجود صدای وحشتناک در اطراف و یا مشکل دیگری باشد که در محیط وجود دارد، که به کاربردهای لامپ مادون قرمز برای جوجه ها مربوط نشود. به هر حال شما باید همه موارد را در نظر داشته باشید و از لامپ های حرارتی برای مرغداری به درستی استفاده کنید.

لامپ مادون قرمز

درباره نوراکومارت

تجهیزات روشنایی از جمله مواردی است که عموم مردم به صورت روزانه از آن استفاده می‌کنند و در سبد خرید بخش بزرگی از جامعه قرار دارد. نوراکومارت با هدف تسهیل در تهیه کالای با کیفیت و مقرون به صرفه برای همه افراد جامعه، فعالیت خود را به عنوان فروشگاه تخصصی تجهیزات روشنایی آغاز کرده است. با توجه به گسترش اینترنت و میل هر چه بیشتر افراد به خرید اینترنتی، خلاء حضور یک فروشگاه اینترنتی در زمینه تجهیزات روشنایی احساس می‌شد. نوراکومارت در تلاش است تا با تامین طیف کاملی از انواع محصولات، بتواند انتخاب اول ایرانیان در زمینه خرید تجهیزات روشنایی و خرید اینترنتی لامپ باشد. نوراکومارت در حال حاضر با تامین بیش از ۵۰۰ نوع کالا از تجهیزات روشنایی یکی از غنی‌ترین و بروزترین فروشگاه‌ اینترنتی در حوزه روشنایی محسوب می‌شود. ما در نوراکومارت امکان خرید اینترنتی و حضوری از معتبرترین و باکیفیت‌ترین برند‌های داخلی و خارجی را برای شما فراهم آورده‌ایم. نوراکومارت با تکیه بر سابقه ۴۰ ساله خود در بازار روشنایی ایران و پرسنل حرفه ای خود این اطمینان خاطر را برای شما فراهم می‌آورد که با خرید اینترنتی و حضوری تجهیزات روشنایی از این مجموعه بهترین تجربه خرید را خواهید داشت.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.