تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۷
کد خبر : 1657

همایش سالانه و سراسری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد

همایش سالانه و سراسری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد

همایش سالانه و سراسری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد صبح امروز همایش سراسری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با حضور سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی، عامری دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و سردار کارگر رئیس بنیاد آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در باغ موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی برگزار شد. – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، صبح امروز (چهارشنبه) همایش سالانه و سراسری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با حضور سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی، سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و جمعی از مقامات لشگری و کشوری و نمایندگان ادارت کل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌های سراسر کشور در باغ موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی تهران برگزار شد.
در این همایش سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به عمق نگاه و روحیه رهبر معظم انقلاب به دفاع مقدس که باعث بازنمایی مسائل هشت سال ج..

همایش سالانه و سراسری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد

صبح امروز همایش سراسری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با حضور سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی، عامری دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و سردار کارگر رئیس بنیاد آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در باغ موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی برگزار شد.

همایش سالانه و سراسری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، صبح امروز (چهارشنبه) همایش سالانه و سراسری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با حضور سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی، سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و جمعی از مقامات لشگری و کشوری و نمایندگان ادارت کل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌های سراسر کشور در باغ موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی تهران برگزار شد.

در این همایش سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به عمق نگاه و روحیه رهبر معظم انقلاب به دفاع مقدس که باعث بازنمایی مسائل هشت سال جنگ شد گفت: بازگو کردن فرهنگ ایثار و شهادت باعث می‌شود شناسنامه جنگ پنهان نماند. خداوند شواهدی را برای نسل اکنون به نمایش گذاشته است تا بروز اسلام ناب را بتوانیم ببینیم، این خاطرات جزو عمل صالح ناب جنگ‌های رزمندگان اسلام است.

عاملی با بیان ویژگی‌های مطرح موزه‌های جهان اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های مهم موزه‌های امروز مستند بودن آنها است و ما از این امر مهم در موزه‌ها استفاده می‌کنیم. ویژگی دیگر موزه‌ها این است که مکان محور نیستند و این در دسترس بودن خیلی به موزه‌داری کمک می‌کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دلیل آغاز به کار موزه‌ها برای این است که مردم که در آن دوران حضور نداشتند بتوانند از نزدیک جنگ را درک کنند، موزه مجازی یا دیجیتال ظرفیتی مناسب است برای ارتباط واقعی با دوران دفاع مقدس که بسیاری از موزه‌های کشور ایران این ظرفیت را دارند که به سمت ساخت اینگونه از موزه‌های دیجیتال بروند.

وی افزود: درست است که با خواندن کتاب و … می‌شود بسیاری از وقایع اتفاق افتاده را درک کرد اما امروز با نسلی رو به رو هستید که باید با او از طریق تکنولوژی صحبت کرد، مثلاً یکی از کارهای مهم این است که در موزه‌ها از هوش مصنوعی استفاده کنیم.

عامری ضمن ابراز همدردی به دلیل شهادت سپهبد سرافراز حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهیدان گفت: ما در حادثه‌ی اخیر مشاهده کردیم که مردم با عنصر خدا آگاهی وارد میدان شدند و این نشان می‌دهد که جامعه‌ی ما الگو بردار است به همین علت ما باید داده‌های بسیار زیادی را با فضاهای نو به نسل جدید منتقل کنیم.

گفتنی است در نمایشگاه دستاوردهای چهل سالگی انقلاب اسلامی با عنوان «کوچه های پایداری» ۳۳ اداره کل استانی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ۹ سازمان از جمله سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دفاع مقدس، سازمان رسانه و فضای مجازی ، سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس، سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، سازمان نشر آثار و نشر ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس، سازمان امور موزه‌ها و یادمان‌های دفاع مقدس و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، دستاوردها و عملکرد خود را در حوزه دفاع مقدس به نمایش گذاشتند.

این نمایشگاه در حاشیه همایش مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، صبح روز چهارشنبه ۱۸ دی ماه، در سالن قصر شیرین موزه انقلاب اسلامی افتتاح شد و تا پنجشنبه ۱۹ دی‌ماه دایر می‌باشد.

موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس , بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس , دفاع مقدس ,

در پایان این همایش سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی، سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به همراه سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از غرفه‌های این نمایشگاه بازدید و مسئولان هر غرفه محصولات و توضیحات لازم را ارئه کردند.

شهید سلیمانی در جلسه معارفه‌اش چه جمله‌ای گفت؟وداع جانسوز دختر خردسال شهید طارمی با پدر+عکس و فیلم

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.