تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱
کد خبر : 9439

هفتمین روز جشنواره فیلم فجر با دوربین تسنیم/ از نمایش ترس شهاب حسینی تا افشای حقیقتِ بازداشت عبدالمالک ریگی+فیلم

هفتمین روز جشنواره فیلم فجر با دوربین تسنیم/ از نمایش ترس شهاب حسینی تا افشای حقیقتِ بازداشت عبدالمالک ریگی+فیلم

هفتمین روز جشنواره فیلم فجر با دوربین تسنیم/ از نمایش ترس شهاب حسینی تا افشای حقیقتِ بازداشت عبدالمالک ریگی+فیلم سینمای هنرمندان پررونق‌ترین شب خودش را پشت سر گذاشت؛ در سانس اول به خاطر دیدن کار جدید شهاب حسینی آدرنالین خون‌شان بالا رفت، فیلم با زیرنویس نیکی کریمی را دیدند و با اتفاقات پشت سر هم و هیجانی، ژانر امنیت و جاسوسی “روز صفر” به وجد آمدند. – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ چارسوی هنرمندان در روز هفتم جشنواره فیلم فجر به “آن شب” کوروش آهاری رسید. فیلمی از کمپانی ماموت پیکچرز که با همکاری کمپانی سون اسکای اینترتیمنت ساخته شد. یکی از نکات جالب درباره این فیلم سینمایی حضور عوامل هالیوودی در ساخت آن است که می‌توان به الکس بروتو به همراه جفری الارد (سرمایه‌گذار فیلم “کشتار با اره برقی در تگزاس”) و شریل استارو لاکیس (فیلم “نگهبان شب”) اشاره کرد که از عوامل تولید این فیلم‌اند.
یکی دیگر از نکات مهم درباره “آن شب” این است که این فیلم اولین اثر سینمایی شهاب حسینی در آمریکا به حساب می‌آید و با توجه به این موضوع می‌توان “آن شب” را فیلمی کنجکاوبرانگیز دانست. امسال د..

هفتمین روز جشنواره فیلم فجر با دوربین تسنیم/ از نمایش ترس شهاب حسینی تا افشای حقیقتِ بازداشت عبدالمالک ریگی+فیلم

سینمای هنرمندان پررونق‌ترین شب خودش را پشت سر گذاشت؛ در سانس اول به خاطر دیدن کار جدید شهاب حسینی آدرنالین خون‌شان بالا رفت، فیلم با زیرنویس نیکی کریمی را دیدند و با اتفاقات پشت سر هم و هیجانی، ژانر امنیت و جاسوسی "روز صفر" به وجد آمدند.

هفتمین روز جشنواره فیلم فجر با دوربین تسنیم/ از نمایش ترس شهاب حسینی تا افشای حقیقتِ بازداشت عبدالمالک ریگی+فیلم – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ چارسوی هنرمندان در روز هفتم جشنواره فیلم فجر به "آن شب" کوروش آهاری رسید. فیلمی از کمپانی ماموت پیکچرز که با همکاری کمپانی سون اسکای اینترتیمنت ساخته شد. یکی از نکات جالب درباره این فیلم سینمایی حضور عوامل هالیوودی در ساخت آن است که می‌توان به الکس بروتو به همراه جفری الارد (سرمایه‌گذار فیلم "کشتار با اره برقی در تگزاس") و شریل استارو لاکیس (فیلم "نگهبان شب") اشاره کرد که از عوامل تولید این فیلم‌اند.

یکی دیگر از نکات مهم درباره "آن شب" این است که این فیلم اولین اثر سینمایی شهاب حسینی در آمریکا به حساب می‌آید و با توجه به این موضوع می‌توان "آن شب" را فیلمی کنجکاوبرانگیز دانست. امسال در جشنواره فیلم فجر دو فیلم ترسناک حضور دارد که از این حیث سی و هشتمین دوره را می‌توان دوره‌ای متفاوت دانست. یکی از این آثار "آن شب" کوروش آهاری است که به تعبیر "حسام منظور" بازیگر سینما و تلویزیون با توجه به کمبود فیلم‌های ترسناک در سینمای ایران می‌توان از این فیلم سینمایی به عنوان اثری جذاب در جشنواره فیلم فجر یاد کرد.

سینمای ایران , تلویزیون , بازیگران سینما و تلویزیون ایران , کارگردانان سینما و تلویزیون ایران , مجریان تلویزیون ایران , سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر , هنرمندان به هنگام پایین آمدن از پله‌ها، می‌گفتند آدرنالین خون‌مان تنظیم شد و واقعاً ترسیدیم؛ چرا که ماجرای حبس یک زوج ایرانی در هتلی آمریکایی را روایت می‌کرد؛ موقعیتی که آنها مجبور شدند تا در شبی بی‌پایان با بزرگترین ترس خود روبرو شوند.

حسام منظور بازیگر سینما و تلویزیون که او را با نام "ارسلان" بانوی عمارت می‌شناسیم در جلوی دوربین تسنیم قرار گرفت و گفت: خوشحالم که امروز به چارسوی هنرمندان آمدم و ژانری متفاوت و قالب نمایشی متنوع را به نظاره نشستم. "آن شب" از حیث بازیگری، دکوپاژ و فضاسازی جذاب و متنوع بود و سینمای ایران به این تنوع نیاز دارد. ژانر دلهره نداریم و تماشاگر به این ژانرها نیاز دارد؛ تا کی باید فیلم‌های اجتماعی ببیند!

علیرضا علیا بازیگر و دوبلور به فقدان ژانر وحشت در سینمای ایران اشاره کرد و گفت: با وجود ساخت سریال‌های خانگی در ژانر وحشت اما ژانر تریلر و وحشت در سینمای ما همیشه خیلی ضعیف بوده و به نظرم کمتر توانسته جواب بدهد. با این حال این فیلمی که از یک کارگردان فیلم اولی دیدیم بسیار درست و خوب بود.

علیرضا جلالی‌تبار بازیگر سینما و تلویزیون اما با این ژانر مخالف است و گفت: خود من جز طرفداران این ژانر نیستم اما این فیلم در داخل خود درست است.

علیا در بخش دیگری به ضعف "آن شب" کوروش آهاری اشاره کرد و گفت: در جاهایی می‌شد پیش‌بینی کرد که سکانس بعدی کدام است و در جاهایی هم می‌شد با فلش بک فهمید که رویا و تخیل است یا حاصل مکتوب شدن یک تفکر.

حسام منظور به تعدد فیلم‌های اجتماعی در سینمای ایران انتقاد کرد و گفت: به نظرم نیاز داریم که به سراغ ژانرهای مختلف برویم با این حال فکر می‌کنم که تعداد زیادی از فیلم‌ها نام اجتماعی را با خود دارند. شاید ۷۰-۸۰ درصد فیلم‌ها در این زمینه است و همان مدلی است که من و شما می‌دانیم.

جلالی‌تبار به باز شدن عرصه فیلمسازی در سینمای ایران اشاره کرد و گفت: فیلمسازان ما اکنون خیلی راحت می‌توانند فیلم ببینند که چند سال پیش نمی‌توانستند این‌گونه فیلم ببینند. مسأله دیگر موضوع تکنیک است. برای مثال خیلی از اتفاقاتی که در این فیلم به راحتی رخ می‌دهد تا ۱۰ سال پیش امکان اجرایش نبود. البته می‌دانستیم که از نظر تکنیکی چگونه است اما نمی‌توانستیم خروجی ازش بگیریم. اکنون این اتفاقات رخ داده است و دست بچه‌ها بازتر است.

منظور بازیگر سریال "بانوی عمارت" تأکید کرد: ای کاش فیلم‌های جنگی خوب، فیلم‌های پلیسی و درام‌های معمایی خوب ساخته شود. فیلم‌هایی با تمام ژانرهای ساینس فیکشن که مخاطب جذب می‌کند باید ساخته شود و جایش در سینما خالی است.

بهمن ارک که به همراه برادرش، فیلم "پوست" را با زبان و استفاده از چهره‌های محلی آذربایجان به جشنواره سی و هشتم آورده به توجه سینما و ساخت کارهای بومی و قومیتی تأکید کرد. او گفت که بسیار خوشحالم کار بومی دیگری مثل "آتابای" به زبان ترکی ساخته شده و این نشان می‌دهد این سینما به زبان دیگر جان می‌گیرد و امیدوارم مسیر درستش را پیدا کند و مردم بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.

"آتابای" فیلمی که نیکی کریمی بعد از ۵ سال ساخته و مخاطبین آن را با زیرنویس می‌بینند. نویسنده‌ و نقش اصلی آن هادی حجازی‌فر است. جواد عزتی و سحر دولتشاهی دیگر ستارگان این فیلم سینمایی‌اند. داستان این فیلم به مردی ۴۰ ساله به نام "آتابای" برمی‌گردد که در روستای پیرکندی در شهرستان خوی زندگی می‌کند. او در رشته معماری درس خوانده است اما در همان دوران دانشجویی تجربه شکست عشقی را از سر گذرانده و به دلیل تأثیرات روانی این اتفاق، ترک تحصیل کرده و به زادگاه خود برگشته است.

بهمن ارک با اشاره به ساخت "آتابای" و "پوست" که دو اثر بومی و محلی سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر به شمار می‌روند، گفت: عملاً در "پایتخت" جمع می‌شویم و فیلم می‌سازیم؛ این شکل فیلمسازی درست نیست. شهرها و فرهنگ‌ها و اقوام مختلف داریم که باید در آن فضاها فیلم ساخته شود. قبلاً این اتفاق می‌افتاد اما الان این تنوع دیده نمی‌شود و سینمای‌مان تک‌سویه و ژورنالیستی شده و این یک بخشی از سینمای ماست که جدی می‌گیریم و خیلی درست نیست.

وی افزود: تمام فیلمسازان شهری بدانند در جایی که هستند فیلم خوب بسازند و به جشنواره‌ها بیایند؛ در واقع این اعتماد به نفس به آنها بازگردانده شود. امسال در بخش مسابقه دو فیلم به زبان ترکی است و این طور فیلمسازی مد می‌شود و دوست دارم مردم آذربایجان و سایر اقوام حمایت کنند و تنوع بیشتر قومیتی و محلی در سینمای ایران شاهد باشیم.

سانس پایانی سینمای هنرمندان به اکران "روز صفر" سعید ملکان اختصاص داشت؛ فیلمی که کنجکاوبرانگیز و در واقع پشت پرده و حقیقت دستگیری و بازداشت عبدالمالک ریگی را افشا می‌کند. این فیلم با "شبی که ماه کامل شد" نرگس آبیار متفاوت است؛ چون سراغ نقطه مقابل رفته یعنی مأموران امنیتی که باید ریگی را دستگیر کنند. امیر جدیدی در هیبت مأمور امنیتی و ساعد سهیلی در نقش "عبدالمالک ریگی" ایفای نقش می‌کند.

اولین روز جشنواره فیلم فجر با دوربین تسنیم/ شب شرط‌بندی "تومان"، دغدغه پدرانه هدایت هاشمی و حضور لباس‌‌شخصی‌هادومین روز جشنواره فیلم فجر با دوربین تسنیم/ آخرین حضور مشایخی روی پرده سینما در شب ناراحتی از "دشمنان" و "تعارض"سومین روز جشنواره فیلم فجر با دوربین تسنیم/ شب نافرجام دلاربازهای "کشتارگاه" و "شنای پروانه" امیدوارکننده+فیلمچهارمین روز جشنواره فیلم فجر با دوربین تسنیم/ شب انتقاد از مهاجرت برادران محمودی و تقابل پدر و پسر در "خروج" حاتمی‌کیا + فیلمپنجمین روز جشنواره فیلم فجر با دوربین تسنیم/ شب تلخ و ترسناک و ناراحتی از خونریزی در جشنواره فجر+ فیلمششمین روز جشنواره فیلم فجر با دوربین تسنیم/ کلاس درس مجید مجیدی و عامه‌ای که پسندیده نشد! + فیلم

محمدرضا مالکی که در نقش یکی از مأموران امنیتی "روز صفر" ایفای نقش کرده گفت: بالأخره بعد از دو دهه کلید ساخت فیلم اکشن در این مملکت زده شد. "روز صفر" بحث وطن‌پرستی است و تمام داستان‌ها، ایدئولوژی‌ها و گله‌مندی‌ها را کنار بگذاریم و اوج وطن‌‌پرستی را به نمایش درمی‌آورد.

ایمان اسماعیلی در نقش بدل عبدالمالک ریگی یا در واقع ساعد سهیلی ایفای نقش می‌کند،‌ گفت: پروژه جدید سعید ملکان به مقوله حساس عبدالمالک ریگی می‌پردازد و جدا از اینکه قصه ملتهبی است و خود فیلم به لحاظ ساختار کار پروداکشنی است.

مالکی به این نکته اشاره کرد که خروج از لوکیشن‌های آپارتمانی هم مخاطب و هم هنرمند را شگفت‌زده کرد و موضوعات بسیار زیادی از این مدل داریم؛ فیلم که مخاطبش هست ساخته شود و ادامه داشته باشد تا مردم از سینما و فیلم‌هایش لذت ببرند. کمتر به سراغ سیاه‌نمایی و تلخی برود و سینما حال مردم را خوب کند.

گزارشگر: مجتبی برزگر

تصویربردار و تدوینگر: مهدی کماسی، محمدرضا کشت دار و حسین دزفولی

انتهای پیام/

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.