تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۲
کد خبر : 43997

هشدار یوروپل درباره افزایش جرائم سازمان‌یافته در اروپا

هشدار یوروپل درباره افزایش جرائم سازمان‌یافته در اروپا

هشدار یوروپل درباره افزایش جرائم سازمان‌یافته در اروپا آژانس پلیس اتحادیه اروپا (یوروپل) اعلام کرد که تهدید ناشی از جرایم سازمان‌یافته در ۲۷ کشور عضو این اتحادیه به‌ شکل بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است. ..

هشدار یوروپل درباره افزایش جرائم سازمان‌یافته در اروپا

هشدار یوروپل درباره افزایش جرائم سازمان‌یافته در اروپا

آژانس پلیس اتحادیه اروپا (یوروپل) اعلام کرد که تهدید ناشی از جرایم سازمان‌یافته در ۲۷ کشور عضو این اتحادیه به‌ شکل بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا،‌ براساس گزارش چهار ساله این سازمان، نزدیک به ۴۰ درصد شبکه‌های تبهکار با مواد مخدر در اروپا مرتبط هستند و تجارت و میزان خلوص کوکایین به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است. پلیس آلمان و پلیس هلند در ماه فوریه سال جاری میلادی در آمستردام و هامبورگ ۲۳ تن کوکایین کشف و ضبط کردند.

کاترین دو بُل، مدیر یوروپل می‌گوید: باندهای تبهکار در سال گذشته به سرعت خود را با شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا تطبیق دادند، مواد مخدر متناسب با محدودیت‌های بی‌سابقه را تولید کردند و همچنین شیوه عملیاتی و حتی گفتمانی جدیدی را به کار بستند.

علاوه بر مواد مخدر، شیوع ویروس کرونا بازارهای جدیدی برای خلافکاران فراهم کرده است از جمله اینکه شبکه‌های جرایم سازمان یافته، واکسن و کیت های تست تقلبی کرونا می‌فروشند.

یوروپل، رویارویی پلیس کشورهای عضو اتحادیه اروپا با سازمان‌های تبهکار فراملیتی را یکی از چالش‌های بزرگ نیروهای انتظامی و امنیتی اروپا توصیف می‌کند. به گفته یوروپل ۷۰ درصد شبکه‌های مجرمانه دست‌کم در سه کشور فعال هستند.

به‌علاوه قتل و آدمکشی با استفاده از سلاح و همچنین شکنجه رقیبان و مزاحمان شبکه‌های جرایم سازمان‌یافته به شدت بیشتر شده و نگرانی از افزایش آن در سال‌های آینده و با توجه به شرایط غیرعادی کنونی، کاملا جدی به نظر می‌رسد.

آژانس پلیس اروپا به شهروندان ۲۷ کشور اتحادیه اروپا هشدار داد تا به‌شدت مراقب کلاهبرداری‌های اینترنتی، غیراینترنتی و همچنین سرقت‌ها باشند. طبق آمار هر سال به‌طور متوسط در اتحادیه اروپا یک میلیون سرقت انجام می‌شود.

یکی از نگرانی‌های پلیس اتحادیه اروپا، رواج فساد و توانایی خلافکاران در استفاده از ساختارهای ملی و بین‌المللی برای پولشویی و ناتوانی دولت‌ها از برخورد با این پدیده مجرمانه است.

به گزارش یورونیوز، یک کمیسر اتحادیه اروپا با اشاره به گزارش یوروپل از دولت‌های عضو اتحادیه خواسته است تا ضمن افزایش نظارت، هماهنگی قضایی و تبادل اطلاعات را در این زمینه دوچندان کنند.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.