تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۹:۱۳
کد خبر : 595552

هشدار پیامکی بانک‌های ایرانی درباره کلاهبرداری‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال؛ ماجرا از چه قرار است؟

هشدار پیامکی بانک‌های ایرانی درباره کلاهبرداری‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال؛ ماجرا از چه قرار است؟

هشدار پیامکی بانک‌های ایرانی درباره کلاهبرداری‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال؛ ماجرا از چه قرار است؟ همشهری اخیراً در گزارشی به ارسال پیامک‌های هشداردهنده از برخی طرف بانک‌های داخلی به مشتریان، درباره کلاهبرداری‌های رایج در فضای ارزهای دیجیتال اشاره کرده است. به‌عنوان نمونه، بانک مسکن این پیام را به‌طور گسترده برای مشتریان خود ارسال کرده است:

هشدار پیامکی بانک‌های ایرانی درباره کلاهبرداری‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال؛ ماجرا از چه قرار است؟

همشهری اخیراً در گزارشی به ارسال پیامک‌های هشداردهنده از برخی طرف بانک‌های داخلی به مشتریان، درباره کلاهبرداری‌های رایج در فضای ارزهای دیجیتال اشاره کرده است.

به‌عنوان نمونه، بانک مسکن این پیام را به‌طور گسترده برای مشتریان خود ارسال کرده است:

کاربر گرامی: آگهی‌های کاریابی که به درخواست از شما جهت ثبت‌نام در سایت‌های فروش ارز دیجیتال و اقدام جهت خرید رمزارز ختم می‌گردد، کلاهبرداری و به قصد سوءاستفاده از هویت و حساب بانکی شما با اهداف مجرمانه هستند و مسئولیت قانونی آن بر عهده شماست.

بانک مسکن در پیام خود مشخصاً به معضل حساب‌های اجاره‌ای اشاره کرده است که در آن اشخاص کلاهبردار با دادن وعده‌هایی مثل «درآمدهای میلیونی با چند ساعت کار در منزل» افراد را فریب داده و سپس از حساب بانکی یا صرافی ارز دیجیتال آنها برای جابه‌جایی پول‌های حاصل از فعالیت‌های غیرقانونی (پولشویی) استفاده می‌کنند.

همچنین بخوانید: اجاره‌دادن حساب‌های بانکی و صرافی‌های ارز دیجیتال چه خطراتی دارد؟

نهادهای قانونی نظیر پلیس فتا و همین طور کسب‌وکارهای فعال در زمینه ارزهای دیجیتال، بارها درباره خطرات اجاره‌دادن حساب بانکی یا صرافی به کاربران هشدار داده‌اند، اما ورود بانک‌ها به این مسئله در نوع خود جالب‌توجه است و شاید نشان از بیشترشدن تعداد قربانیان این نوع کلاهبرداری داشته باشد.

منبع خبر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.