تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
کد خبر : 42382

هشدار هواشناسی نسبت به افزایش ارتفاع امواج تا ۲ متر

هشدار هواشناسی نسبت به افزایش ارتفاع امواج تا ۲ متر

هشدار هواشناسی نسبت به افزایش ارتفاع امواج تا ۲ متر عکس تزئینی است. سازمان هواشناسی با صدور هشداری نسبت به افزایش ارتفاع موج تا ۱.۵ متر در دریای خزر و در خلیج فارس و دریای عمان تا دو متر هشدار دارد.
..

هشدار هواشناسی نسبت به افزایش ارتفاع امواج تا ۲ متر

هشدار هواشناسی نسبت به افزایش ارتفاع امواج تا ۲ متر
عکس تزئینی است.

سازمان هواشناسی با صدور هشداری نسبت به افزایش ارتفاع موج تا ۱.۵ متر در دریای خزر و در خلیج فارس و دریای عمان تا دو متر هشدار دارد.

به گزارش ایسنا سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: افزایش ارتفاع موج بین ۱ تا ۱.۵ متر امروز (۱۷ فروردین ماه) برای دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل گیلان، مازندران و گلستان، چهارشنبه (۱۸ فروردین ماه) برای دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل گیلان، مازندران و گلستان، شنبه (۲۱ فروردین ماه) برای دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل گیلان، مازندران و گلستان و یکشنبه (۲۲ فروردین ماه) برای دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل گیلان، مازندران و گلستان پیش بینی می‌شود.

در این شرایط جوی احتمال غرق شدن شناگران و قایق های کوچک، آسیب دیدن شناورهای سبک، پاره شدن تورهای صیادی، اختلال در فعالیت‌های دریایی در ساحل و فعالیت‌های فراساحل وجود دارد بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در شنا و تفریحات آبی، احتیاط در تردد شناورهای تفریحی، سبک و نیمه‌سبک و فعالیت‌های شیلاتی توصیه می‌کند.

در ادامه این هشدار آمده است: افزایش ارتفاع موج ۱ تا ۱.۵ متر و در فراساحل تا ۲ متر امروز (۱۷ فروردین ماه) در نواحی مرکزی و شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و شرق دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان، جمعه (۲۰ فروردین ماه) در شمال خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل خوزستان و غرب بوشهر و شنبه (۲۱ فروردین ماه) در شمال خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل خوزستان و غرب بوشهر قابل پیش‌بینی است.

از مخاطرات حاکمیت این شرایط جوی می‌توان به احتمال غرق شدن شناگران و قایق‌های کوچک، آسیب دیدن شناورهای سبک، پاره شدن تورهای صیادی، اختلال در فعالیت های دریایی در ساحل و فعالیت‌های فراساحل اشاره کرد بنابراین نسبت به احتیاط در شنا و تفریحات آبی، احتیاط در تردد شناورهای تفریحی، سبک و نیمه سبک و فعالیت‌های شیلاتی توصیه می‌شود.

به گزارش ایسنا هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.