تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
کد خبر : 9774

هشتمین روز جشنواره فیلم فجر با دوربین تسنیم/ چرا حال سینما خوب نیست؟ + فیلم

هشتمین روز جشنواره فیلم فجر با دوربین تسنیم/ چرا حال سینما خوب نیست؟ + فیلم

هشتمین روز جشنواره فیلم فجر با دوربین تسنیم/ چرا حال سینما خوب نیست؟ + فیلم در روز بلوای سینما، ابرهایی که بارانشان نمی‌گرفت و “خوب، بد، جلفی” که نتوانست مخاطب را سر کیف آورد؛ هنرمندان به این سؤال پاسخ دادند؛ چطور باید با سینما حال مردم را خوب کرد و واقعاً چرا حال سینما خوب نیست؟ – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، روز هشتم جشنواره فیلم فجر در چارسوی هنرمندان با “ابر بارانش گرفته” آغاز شد؛ فیلمی درباره پرستاری صبور که وارد خانواده‌ای می‌شود که ظاهراً از قشر خاصی‌اند. موضوع این فیلم به‌صورت کلی کسانی را دربرمی‌گیرد که به کما می‌روند و از آنان سلب سلامتی می‌شود. این فیلم جدیدترین ساخته مجید برزگر در مقام کارگردان است، کاری به‌لحاظ استاتیک روایی و ساختار بصری در ادامه منطقی آثار پیشین این فیلمساز است. این اثر سینمایی درباره مفهوم زیستن، امکان معجزه و امید است. نازنین احمدی، مزدک میرعابدینی، علی ثانی‌فر و ارشیا نیک‌بین بازیگران اصلی این فیلمند.
محمد عرب تهیه‌کننده و کارگردان سینما درباره این فیلم سینمایی گفت: فیلم “ابر بارانش گرفته” کادربندی‌ها و تصاویر بسیار خوبی داشت..

هشتمین روز جشنواره فیلم فجر با دوربین تسنیم/ چرا حال سینما خوب نیست؟ + فیلم

در روز بلوای سینما، ابرهایی که بارانشان نمی‌گرفت و "خوب، بد، جلفی" که نتوانست مخاطب را سر کیف آورد؛ هنرمندان به این سؤال پاسخ دادند؛ چطور باید با سینما حال مردم را خوب کرد و واقعاً چرا حال سینما خوب نیست؟

هشتمین روز جشنواره فیلم فجر با دوربین تسنیم/ چرا حال سینما خوب نیست؟ + فیلم – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، روز هشتم جشنواره فیلم فجر در چارسوی هنرمندان با "ابر بارانش گرفته" آغاز شد؛ فیلمی درباره پرستاری صبور که وارد خانواده‌ای می‌شود که ظاهراً از قشر خاصی‌اند. موضوع این فیلم به‌صورت کلی کسانی را دربرمی‌گیرد که به کما می‌روند و از آنان سلب سلامتی می‌شود. این فیلم جدیدترین ساخته مجید برزگر در مقام کارگردان است، کاری به‌لحاظ استاتیک روایی و ساختار بصری در ادامه منطقی آثار پیشین این فیلمساز است. این اثر سینمایی درباره مفهوم زیستن، امکان معجزه و امید است. نازنین احمدی، مزدک میرعابدینی، علی ثانی‌فر و ارشیا نیک‌بین بازیگران اصلی این فیلمند.

محمد عرب تهیه‌کننده و کارگردان سینما درباره این فیلم سینمایی گفت: فیلم "ابر بارانش گرفته" کادربندی‌ها و تصاویر بسیار خوبی داشت و موضوع آن نیز موضوعی انسانی است اما برای سینمای کشور ما خیلی فعال و پویا نیست. این فیلم‌ها در سینمای ما احتمالاً اکران نخواهد شد و وارد بخش هنر و تجربه می‌شود. شاید هم برای آن طرف آب مناسب باشد؛ به‌نظرم این فیلم با توجه به داستان و کادربندی‌های خوبی که داشت از نظر ساختاری می‌توانست قوی‌تر باشد.

تلویزیون , صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران , سینمای ایران , سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر , بازیگران سینما و تلویزیون ایران , کارگردانان سینما و تلویزیون ایران , روز هشتم جشنواره فجر به "روز بلوا"ی بهروز شعیبی رسید و او با عواملش روی فرش قرمز چارسوی هنرمندان رفتند. لیلا زارع مقابل دوربین تسنیم به این نکته اشاره کرد که "ترجیح می‌دهم که خود مخاطبین سوژه و موضوع این فیلم را ببینند اما اگر بخواهم توضیح مختصری بدهم باید بگویم که این فیلم درباره موضوع روز و اختلاس است."

کار جدید بهروز شعیبی به ماجرای عماد، استاد دانشگاهی خوشنام و چهره تلویزیونی مورد توجه، برمی‌گردد که روحانی است و نقش آن را بابک حمیدیان ایفا می‌کند. ادامه ماجرایش به فسادهای مالی ربط پیدا می‌کند که خود و خانواده‌اش را در موقعیت پیچیده‌ای قرار می‌دهد. بابک حمیدیان، لیلا زارع، محمدعلی محمدی، مسعود دلخواه، زکیه بهبهانی، ساغر قناعت، پاشا جمالی و داریوش ارجمند بازیگران اصلی این فیلم سینمایی‌اند.

محمد عرب تهیه‌کننده و کارگردان سینما که به تماشای این فیلم هم نشست درباره اثر جدید بهروز شعیبی گفت: "روز بلوا" داستانی است که همه ما به‌صورت روزمره با آن درگیریم؛ دردی را دوا نمی‌کند و در خبرهای اینترنتی هم این مسائل را می‌شنویم، به هر حال تجربه‌ای است اما خود من این جور فیلم‌ها را دوست ندارم.

لیلا زارع تأکید کرد: به‌نظرم باید بعضی وقت‌ها آن بلوای درونی اتفاق بیفتد؛ کاری که بهروز شعیبی با ساخت این فیلم دنبالش بوده است و مخاطب باید به نظاره بنشیند تا با سلایق و نگاه‌های مختلف نکات مختلفی از شرایط روز جامعه دستگیرش شود.

معین پایدار داور بخش تجلی اراده ملی (فارسینما) درباره "روز بلوا" توضیح داد: "روز بلوا" درباره فردی روحانی است که دوست دارد تحولاتی ایجاد کند اما متوجه می‌شود که نزدیک‌ترین افراد او جزو مفسدین بزرگ اقتصادی‌اند. کارگردان سراغ این موضوع رفته است و انتخابش نشان می‌دهد که چنین موضوعاتی در بطن جامعه وجود دارد و یکی از بزرگترین دغدغه‌های مردم است که همیشه استمرار داشته است. به‌نظرم رفتن سراغ این دست موضوعات انتخاب هوشمندانه‌ای است.

محمد عرب همچون برخی از هنرمندان و منتقدین دیگر، اعتقاد دارد که فیلم‌های امسال نسبت به سال گذشته بسیار ضعیفند، کارهایی که علاوه بر سیاه‌نمایی، تلخی، نمایش بدبختی‌ و آسیب‌های اغراق‌آمیز از جامعه کمتر به‌سراغ امید دادن و نمایش روزنه‌های خوشبختی و سبک زندگی‌های ایده‌آل می‌روند.

سپند امیرسلیمانی اصلاً به تماشای این نوع فیلم‌ها نمی‌نشیند؛ چرا که اعتقاد دارد این نوع کارها افسردگی می‌آورد. او گفت: "حقیقت این است که من فیلم‌های تلخ را نمی‌بینم چرا که افسرده می‌شوم."

شراره خوش‌گنابی داور بخش تجلی اراده‌ ملی (فارسینما) تصریح کرد: متأسفانه خشم، خونریزی و مواد مخدر در فیلم‌ها زیاد شده است. این فیلم‌ها می‌خواهند در مدت یک سال اکران شوند و افرادی که می‌خواهند این فیلم‌ها را ببینند قصد دارند که دو ساعت از مشکلات بیرون فارغ شوند و کمی استراحت کنند. شما فکر می‌کنید آن بیننده‌ای که وارد سالن می‌شود و این فیلم را می‌بیند با چه حس‌وحالی از سالن خارج می‌شود؟

لیلا زارع درباره این سیاه‌نمایی‌ها و تلخی‌ها در سینمای ایران گفت: به هر حال سینماگر از مردم جدا نیست و طبعاً نظر او در فیلم وارد می‌شود.

سپند امیرسلیمانی به مشکل سینمای ایران اشاره کرد و افزود: اصولاً مشکل سینمای ما این است که هر چند سال یک‌بار موضوعی در آن باب می‌شود.

سانس پایانی "خوب، بد، جلف"2 پیمان قاسم‌خانی روی پرده رفت؛ فیلمی که آن را ارتش سری هم می‌نامند. سام درخشانی، پژمان جمشیدی، حامد کمیلی، ریحانه پارسا، ستاره پسیانی، مارال فرجاد،‌علی اوجی، شکیب شجره، الهام شعبانی، فرهاد آییش و گوهر خیراندیش بازیگران آنند.

اولین روز جشنواره فیلم فجر با دوربین تسنیم/ شب شرط‌بندی "تومان"، دغدغه پدرانه هدایت هاشمی و حضور لباس‌‌شخصی‌هادومین روز جشنواره فیلم فجر با دوربین تسنیم/ آخرین حضور مشایخی روی پرده سینما در شب ناراحتی از "دشمنان" و "تعارض"سومین روز جشنواره فیلم فجر با دوربین تسنیم/ شب نافرجام دلاربازهای "کشتارگاه" و "شنای پروانه" امیدوارکننده+فیلمچهارمین روز جشنواره فیلم فجر با دوربین تسنیم/ شب انتقاد از مهاجرت برادران محمودی و تقابل پدر و پسر در "خروج" حاتمی‌کیا + فیلمپنجمین روز جشنواره فیلم فجر با دوربین تسنیم/ شب تلخ و ترسناک و ناراحتی از خونریزی در جشنواره فجر+ فیلمششمین روز جشنواره فیلم فجر با دوربین تسنیم/ کلاس درس مجید مجیدی و عامه‌ای که پسندیده نشد! + فیلمهفتمین روز جشنواره فیلم فجر با دوربین تسنیم/ از نمایش ترس شهاب حسینی تا افشای حقیقتِ بازداشت عبدالمالک ریگی+فیلم

پژمان جمشیدی درباره فیلم "خوب، بد، جلف"2 گفت: این فیلم از نظر داستانی ادامه "خوب، بد، جلف"1 نیست اما از نظر اسم هست، فیلمی از پیمان قاسم‌خانی که در آن افتخار همکاری مجدد با آقای سام درخشانی را داشتم؛ امیدوارم کسانی که این فیلم را در سینما می‌بینند از آن خوششان بیاید و برای دقایقی حالشان را خوب کند.

معین پایدار به نوع نگاه کارگردان "خوب، بد، جلف"2 واکنش نشان داد و گفت: "خوب، بد، جلف"2 ساخته پیمان قاسم‌خانی، فکر نمی‌کردم از طنز برای انرژی اتمی استفاده کند یا به‌عکس. البته از مسائل جذاب دیگری نظیر طالبان، چچن، بعضی حرف‌های احمقانه و… به‌خوبی استفاده شده بود.

رضا کریمی بازیگر سریال "مسافران" رامبد جوان، در خصوص کمدی درست و این‌که به هر قیمت و گونه‌ای نباید مخاطب را خنداند، ابراز کرد: به‌قول کمدی‌نویس‌ها سخت‌ترین کار در این حرفه نوشتن کمدی است، البته کمدی درست. این که بخواهید به هر قیمتی مردم را بخندانید کار ساده‌ای است.

پژمان جمشیدی به با سینما حال مردم را خوب کردن واکنش نشان داد و گفت: ساختن کمدی و خنداندن مردم کار بسیار سختی است، هم به‌دلیل هوشی که مردم ما دارند و هم به‌دلیل مشکلاتی که همه ما می‌دانیم در سطح جامعه وجود دارد.

رضا کریمی فیلم "روز صفر" را تحسین کرد و گفت: با دیدن "روز صفر" از دیروز فهمیدم که در سینما هم می‌توان اکشن خوب ساخت و جایش خالی است و اگر سال بعد چنین فیلمی ساخته نشود جایش خالی است.

جمشیدی راه نجات کمدی در سینمای ایران را فیلم‌نامه دانست و خاطرنشان کرد: معتقدم که راه نجات کمدی و به‌صورت کلی سینمای ایران فیلم‌نامه است که می‌تواند سینمای ما را رشد بدهد.

سپند امیرسلیمانی در خاتمه اضافه کرد: سینما آینه جامعه است و همه باید کاری کنند که حال مردم خوب شود. ورزش، سینما و… همگی باید کار کنند.

گزارشگر: مجتبی برزگر

تصویربردار و تدوینگر: مهدی کماسی، محمدرضا کشت‌دار و حسین دزفولی

انتهای پیام/+

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.