تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳

در حال حاضر برای سفر به کشور ترکیه، ملزم هستید هم در پرواز رفت و هم در پرواز برگشت تست منفی کرونا خود را ارائه کنید؛ اما این کشور اعلام کرده به زودی برای اکثر  مسافران ورودی این گزینه حذف خواهد شد. این روزها منطقی ترین و مقرون به صرفه‌ ترین گزینه های پیش روی …

در حال حاضر برای سفر به کشور ترکیه، ملزم هستید هم در پرواز رفت و هم در پرواز برگشت تست منفی کرونا خود را ارائه کنید؛ اما این کشور اعلام کرده به زودی برای اکثر  مسافران ورودی این گزینه حذف خواهد شد. این روزها منطقی ترین و مقرون به صرفه‌ ترین گزینه های پیش روی مسافران ایرانی، کشور ترکیه و شهرهای پرطرفدار آن مانند استانبول، آنتالیا و… هستند که شما می توانید بدون دغدغه به آنها سفر کنید.  حالا که در اواسط تابستان هستیم هم از لحاظ آب و هوایی بسیار مناسب سفر است و هم از لحاظ قیمتی تورهای این کشور ارزان تر شده اند. همانطور که می دانید با شروع فصل تابستان قیمت تورهای شهرهای مختلف ترکیه افزایش قابل توجهی پیدا می کند، بنابراین اگر قصد سفر به ترکیه را دارید بهترین فرصت همین اواخر تابستان است که هم شهرهای این کشور خلوت تر هستند و هم ایرلاین ها و هتل ها آفرهای عالی را به مسافرانشان ارائه می کنند.

خوشبختانه بعد از کاهش روند شیوع کرونا، ترکیه از سال گذشته این امکان را برای مسافران ایرانی فراهم کرد تا به این کشور سفر کنند. ما در آژانس سلام پرواز در این‌ مطلب قصد داریم دو مسیر مهم کشور ترکیه یعنی تور استانبول و تور آنتالیا که بی شک از مقاصد محبوب ایرانیان است را به شما معرفی خواهیم کنیم، پس همراهمان باشید.

شرایط سفر به ترکیه

  • ارائه تست منفی پی سی آر ۷۲ ساعت قبل از سفر و ۷۲ ساعت قبل از پرواز برگشت ( این ۷۲ ساعت از زمانی که شما تست می دهید تا زمانی که پرواز انجام میشود، محاسبه میشود.)
  • کودک زیر ۶ سال نیازی به تست ندارد
  • در بدو ورود قرنطینه ندارد
  • هزینه تقریبی تست در ترکیه :۲۰۰ لیر

شرایط قرنطینه در سراسر ترکیه

  • قرنطینه از ساعت ۱۰ شب الی ۵ صبح برقرار است.
  • شنبه‌ها از قانون قبلی خارج شد و مثل سایر روزها شد اما یکشنبه‌ ها همچنان قرنطینه در تمامی ساعات برقرار است.
  • باشگاها و سالن های تفریحی از این به بعد مجاز به فعالیت هستند.
  • رستوران ها تا ساعات ۹ شب می توانند به صورت حضوری پذیرای مشتریان خود باشند، اما از ساعت ۹ به بعد صرف غذا در رستوران ها مجاز نیست و فقط میتوانید خرید انجام دهید.

 

تور استانبول؛ گزینه ای به دور از محدودیت‌ های کرونایی

سفر با تور استانبول از اواسط تابستان سال گذشته از سر گرفته شد و بدون اغراق می توان گفت اولین مقصدی بود که ایرانیان توانستند در دوران کرونا به آن سفر کنند. در ابتدا تنها پروازهای قطر در این مسیر رفت و آمد داشتند و همین موضوع باعث شده تا قیمت تورهای استانبول به شدت بالا برود و تعداد افرادی که برای گشت و گذار، تفریح و خرید به این شهر سفر می ‌کنند کاهش یابد. اما رفته ‌رفته با افزایش پروازهای این مسیر، تورهای این مقصد به حالت عادی خودش برگشت و مسافران  و گردشگران خارجی با گزینه ‌های بیشتری برای انتخاب پرواز به استانبول روبرو شدند.

خوب این روزها پروازهای زیادی به مقصد استانبول از تهران و دیگر شهرهای مهم ایران برگزار می گردد که می ‌توان گفت که تورهای این مقصد به حالت عادی خود مانند سال ‌های گذشته بازگشته و بیشتر مسافران این تورها را نیز گردشگران و توریست ها تشکیل می دهند. در بالا هم اشاره کردیم که طبق قوانین جدید کشور ترکیه از میانه‌ تیرماه در ترکیه کلیه محدودیت ‌های کرونایی برداشته شد و علاوه بر آنکه رستوران ‌ها و کافه‌ های استانبول شروه به بازگشایی کردند و در حال حاضر خدمات حضوری به مشتریان خود می دهند، ساعت‌ های رفت و آمد هم برداشته شد و بصورت نامحدود درآمد. گردشگران تور استانبول نیز این امکان را دارند که در کنار ساکنان این شهر فوق العاده زیبا در محله ‌های توریستی و بازاره و مراکز خرید استانبول گشت و گذار کنند و از این شرایط نهایت لذت را ببرند.

خوب در ادامه لازم به ذکر است که تنها نکته‌ های مهم در خصوص شرایط کرونا که مسافران باید در نظر داشته باشند این بوده که در بدو ورودشان باید نتیجه‌ منفی آزمایش کرونای خود را به ماموران فرودگاه ارائه کنند و به علاوه تمامی افرادی که با تور استانبول ترکیه در هر مسیری حضور پیدا کنند، باید نسبت به دریافت کد HES اقدام نماید تا در مکان‌ هایی همچون مراکز خرید و… به مسئولان مربوطه ارائه کنند تا بتوانند از خدمات آن‌ ها استفاده کنند.

باید در نظر داشته باشید که در حال حاضر قیمت تورهای استانبول به شدت کاهش یافته است و خوشبختانه بیشتر برندهای معروف ترک و جهانی، تخفیف ‌های هیجان انگیزی را ارائه کردند و شما می توانید در خلوتی شهر بهترین خریدها با عالی ‌ترین قیمت‌ ها را داشته باشید. بنابراین اگر علاقه مند به استفاده از چنین موقعیتی هستید همین حالا با کارشناسان ما در آژانس سلام پرواز تماس بگیرید و متنوع ترین و مناسب ترین تور استانبول را خریداری نمایید.

 

تور آنتالیا؛ گزینه ای عالی در سفر به ترکیه

خوشبختانه مرزهای بین المللی زمینی، دریایی و هوایی ترکیه برای گردشگران تور آنتالیا باز است و تمامی پروازها منوط به هماهنگی با وزارت بهداشت در حال انجام هستند، قطعا این خبر برای خیلی از مسافران و گردشگران مسرت بخش و عالی است! این روزها آنتالیا به عنوان یکی از مهمترین مقاصد گردشگری دنیا در سال ۲۰۲۰ میلادی علی‌ رغم اپیدمی کرونا، میزبان ۳ میلیون و ۵۱۲ هزار و ۹۱۰ گردشگر از ۱۷۵ کشور مختلف بوده است. ضمنا در پی دوران کرونا برنامه صدور گواهینامه گردشگری امن با سرپرستی وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه و همکاری وزارت‌ خانه‌ های امور خارجه و حمل نقل کشور آغاز گردید و در این راستا خوشبختانه اکثر هتل‌ ها، اقامتگاه‌ ها، رستوران‌ ها و کافه‌ های شهرهای توریستی کشور به ویژه آنتالیا گواهی بهداشت و سلامت را دریافت کردند.

در ادامه اینکه فصل گردشگری در آنتالیا با کاهش محدودیت ‌های کرونایی و از سرگیری پروازها از ابتدای ژوئن سال ۲۰۲۰ آغاز شده است و ارائه خدمات ویژه در دوران کرونایی، آنتالیا پایتخت گردشگری ترکیه را به مقصد تعطیلات امن برای بسیاری از گردشگران خارجی تبدیل کرد.

 

 

شما همچنین می توانید این روزها که چیزی به پایان شهریورماه و تابستان نمانده است از تور آنتالیا ارزان برای مقرون به صرفه شدن سفرتان استفاده کنید. در این بازه زمانی، تمامی هتل ها مخصوصا هتل های لوکس در مناطق توریستی شهر چون لارا، کمر و بلک خدمات متنوع و عالی را به میهمانانشان ارائه می دهند و از طرفی با توجه به این که هنوز ایام تعطیلات تمام نشده است، بشدت متقاضیان زیادی دارند و به همین دلیل اگر قصد دارید در بهترین هتل آنتالیا، اقامت داشته باشید ترجیحا کمی زودتر به فکر رزرو تور آنتالیا خود باشید.

 

در آخر اگر تصمیمتان قطعی است که تور استانبول و یا تور آنتالیا را برای گذراندن تعطیلات تابستان را انتخاب کنید، باید بگوییم که شما عزیزان می توانید با انتخاب تور ترکیه و سفر به شهرهای توریستی این مقصد از سمت مجموعه مسافرتی سلام پرواز که شامل تورهای متنوع و مقرون به صرفه است، کیفیت و آرامش را در بالاترین سطح را تجربه کنید. البته ناگفته نماند که افرادی که علاقه مند به شرکت در تور ترکیه هستند، می توانند علاوه بر مراجعه صفحه اصلی سایت سلام پرواز، با شماره تلفن ۲۲۲۲۱۵۰۰-۰۲۱ تماس بگیرند و تمامی سوالات خود را از در خصوص تورهای این کشور با کارشناسان با تجربه مجموعه مطرح کنند و مژده اینکه شما می توانید در کنار تور مسافرتی خود از پشتیبانی ۲۴ ساعته و در حین سفر آژانس سلام پرواز بهره مند شوید و سفری لذت بخش را تجربه کنید.

خروج از نسخه موبایل