نیوزویک در گزارشی اتهام‌زنی به مسلمانان درباره شیوع کرونا در آمریکا را رد کرد هفته‌نامه آمریکایی نیوزویک (newsweek ) طی گزارشی از اتهام‌زنی‌ها و دروغ‌پراکنی‌های جریانات راست‌گرا و ضد اسلامی درباره شیوع ویروس کرونا توسط مسلمانان آمریکا خبر داد. – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، با رشد روزافزون شیوع بیماری کرونا در ایالت متحده آمریکا و افزایش قربانیان این ویروس برخی از جریانات ضد اسلامی در پی ایجاد هجمه‌های رسانه‌ای علیه مسلمانان این کشورند؛ آنها با اتهام‌زنی‌هایی مثل برگزاری نماز جماعت توسط مسلمانان در صدد القای این باور در عموم مردم آمریکا هستند که جماعت مسلمان قوانین این کشور نسبت به قرنطینه در ایام کرونا را نقض کرده‌اند. حال در آستانه آغاز ماه مبارک رمضان بر حجم این فشارهای نابخردانه خود افزوده‌اند و قائلند روند شیوع کرونا با آغاز این ماه از سوی مسلمانان افزایش می‌یابد.
این اظهار نظرها در حالی بیان می‌شود که اخیراً طرفداران ترامپ با شکستن غیر قانونی قرنطینه به خیابان‌ها ریختند و با شعار اینکه «اختیار بدنمان با خودمان است» اعتراض خود را به قرنطینه نشان دا..

نیوزویک در گزارشی اتهام‌زنی به مسلمانان درباره شیوع کرونا در آمریکا را رد کرد

هفته‌نامه آمریکایی نیوزویک (newsweek ) طی گزارشی از اتهام‌زنی‌ها و دروغ‌پراکنی‌های جریانات راست‌گرا و ضد اسلامی درباره شیوع ویروس کرونا توسط مسلمانان آمریکا خبر داد.

– اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، با رشد روزافزون شیوع بیماری کرونا در ایالت متحده آمریکا و افزایش قربانیان این ویروس برخی از جریانات ضد اسلامی در پی ایجاد هجمه‌های رسانه‌ای علیه مسلمانان این کشورند؛ آنها با اتهام‌زنی‌هایی مثل برگزاری نماز جماعت توسط مسلمانان در صدد القای این باور در عموم مردم آمریکا هستند که جماعت مسلمان قوانین این کشور نسبت به قرنطینه در ایام کرونا را نقض کرده‌اند. حال در آستانه آغاز ماه مبارک رمضان بر حجم این فشارهای نابخردانه خود افزوده‌اند و قائلند روند شیوع کرونا با آغاز این ماه از سوی مسلمانان افزایش می‌یابد.

این اظهار نظرها در حالی بیان می‌شود که اخیراً طرفداران ترامپ با شکستن غیر قانونی قرنطینه به خیابان‌ها ریختند و با شعار اینکه «اختیار بدنمان با خودمان است» اعتراض خود را به قرنطینه نشان دادند.

شکستن قرنطینه کرونا توسط طرفداران ترامپ

از دیگر سو کم نبودند کلیساها و رهبران کلیسایی که با پشت پا زدن به قوانین قرنطینه کرونا طرفدارن خود را دعوت به این اماکن مذهبی کردند که البته با واکنش بهنگام رسانه‌ها و اعتراضات مردمی، عمده آنها از موضع خویش عقب‌نشینی کردند.

ادعای عجیب کشیش آمریکایی در روزهای کرونایی: خدا بنده‌اش را به کلیسا نمی‌آورد تا مبتلا به کرونا کند !تشدید رفتارهای مقدس‌مآبانه برخی رهبران کلیسا در چالش کرونا / تداوم همیاری اماکن مذهبی اسلام

هفته‌نامه newsweek این هفته طی گزارشی به هواداری از مسلمانان آمریکایی پرداخت و در بخش‌هایی از این گزارش نوشت:

یک گروه نظارت مستقل اعلام کرده است که در اینجا افزایش جنایات نفرت بر ضد مسلمین در طول شیوع کورونا ویروس رخ داده است و بسیاری از این بیماری می‌ترسند که ممکن است در ماه رمضان بدتر شود.

این گزارش ادامه می‌دهد: این در حالی است که پلیس ضد تروریسم می‌گوید که آنها با نیروهای پلیس از سراسر کشور همکاری می‌کنند تا در مورد گروه‌های راست‌گرایی که "در حال بهره‌برداری از این بیماری" برای به دست آوردن "پشتیبانی از ایدئولوژی خود" هستند، تحقیق کند. آنها ادعا می‌کنند مسلمانان در ماه رمضان در پی شکست قرنطینه‌اند.

این هفته‌نامه می‌نوسید: ایمان عطا، مدیر تل مامه که جنایات ضد نفرت مسلمانان را در سراسر ایالات متحده آمریکا بررسی می‌کند، به نیوزویک گفت که سازمان او در طول همه‌گیری بیماری کورونا متوجه "افزایش حوادث نفرت انگیز ضداسلامی" شده است؛ آنها معتقدند مسلمانان عامل شیوع بیماری‌اند؛ زیرا آنها به هشدارهای دولت گوش نمی‌دهند و به صورت گسترده اجتماع می‌کنند.

وی گفت: "این فقط دروغی فاحش از منافقین راست افراطی و ضد مسلمان است تا بار دیگر تنش‌ها و نفرت نسبت به مسلمانان را برافروزد."

نیوزویک به نقل از این مقام مسئول با رد اتهامات علیه مسلمان نوشت: ایمان گفت تعدادی روایت دروغین در مورد مسلمانان است که قوانین را نقض کرد‌ه‌اند؛ از جمله این ادعا که "مسلمانان در خارج از مساجد اجتماع می‌کردند و بدین ترتیب کرونا ویروس‌ها را پخش می‌کنند".

انتهای‌پیام/

– تسنیم نیوز

خروج از نسخه موبایل