تاریخ انتشار : شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰
کد خبر : 585758

نکات مهم در تولید محتوا که برای حرفه ای شدن باید بدانید

نکات مهم در تولید محتوا که برای حرفه ای شدن باید بدانید

به کار بستن نکات مهم در تولید محتوا و طراحی سایت از اهمیت زیادی برخوردار است. در دنیای امروز بیشتر کسب‌وکارها در بستر اینترنت فعالیت می‌کنند و از طریق فضای مجازی محصولات و خدمات خودشان را به مخاطبان و مشتریان معرفی می‌کنند. هدف از تولید محتوا و طراحی سایت کمک به مشتری است تا بتواند با محصولات

به کار بستن نکات مهم در تولید محتوا و طراحی سایت از اهمیت زیادی برخوردار است. در دنیای امروز بیشتر کسب‌وکارها در بستر اینترنت فعالیت می‌کنند و از طریق فضای مجازی محصولات و خدمات خودشان را به مخاطبان و مشتریان معرفی می‌کنند. هدف از تولید محتوا و طراحی سایت کمک به مشتری است تا بتواند با محصولات یک برند، ویژگی‌های برند و خدمات برند آشنا شود و بتواند راحت‌تر برای خرید تصمیم بگیرد. بسیاری از محتواها ماهیت رپورتاژ دارند و برای معرفی نام برند تهیه می‌شوند.

سفارش تولید محتوا به شرکت‌هایی که در زمینه طراحی سایت و تولید محتوا بر اساس اصول سئو فعالیت می‌کنند، می‌تواند گام مهمی برای پیشرفت کسب‌وکارهای اینترنتی باشد. بیشتر مردم خریدهای خود را از طریق اینترنت انجام می‌دهند. به همین خاطر باید قبل از خرید اطلاعات کافی درباره محصولی که قصد خرید آن را دارند، داشته باشند.تمام وبسایت های اینترنتی هدف اصلی خود را راهنمایی مشتری می دانند و با قرار دادن محتوای مناسب در وب سایت ها هر چه بیشتر مشتریان را جذب می کنند و فروش بهتری خواهند داشت.

تولید محتوا چیست و چه کاربردی دارد؟

تولید محتوا به فرآیند برنامه ریزی، نوشتن و ویرایش محتوای وب اطلاق می شود و به طور معمول برای اهداف بازاریابی دیجیتال صورت می‌گیرد. بازاریابان و صاحبان مشاغل به دلایل متعددی انواع محتوا را تولید و به صورت آنلاین منتشر می کنند. گاهی این کار با هدف افزایش بازدید از یک وب سایت، و گاه با هدف آگاه سازی مشتریان از یک محصول یا خدمات جدید انجام می گیرد. با این حال، هدف اصلی همه کسانی که محتوا را در اینترنت منتشر می کنند، دستیابی به مخاطبان هدف و ایجاد ارتباط با آنها است.

صاحبان کسب و کار معمولاً نویسندگان و تولید کنندگان محتوا را برای تولید محتوای باکیفیت (پست وبلاگ، مقاله و پست در شبکه های اجتماعی و…) استخدام می کنند. این نویسندگان باید بدانند مخاطب چه کسی است تا بتوانند محتوای موفقیت آمیزی را تولید کنند. بخشی از فرآیند تولید محتوا شامل ملاقات با مشتری ها و مدیران پروژه برای اطمینان از سازگاری لحن کلی محتوا با وب سایت و تصویر برند شرکت است.

اهمیت تولید محتوا برای تبلیغات و اطلاع رسانی خدمات شما برای مشتریان بسیار بالا می باشد بنابراین می بایست بهترین محتوا را برای جذب حداکثری مشتریان داشته باشید. کد سئو این مهم را برای شما به راحتی انجام می دهد.

اما همانطور که گفتیم تولید محتوا و رعایت اصول نوشتن محتوا، اهمیت بسیار بالایی از نظر سئو و الگوریتم های موتورهای جستجوگر، مانند گوگل دارد. در این مقاله قصد داریم با بررسی نکات مهم در تولید محتوا به شما کمک کنیم تا هم محصولات خودتان را به مشتریان معرفی کنید و هم در گوگل بهتر دیده شوید.

  • استفاده از عنوان ها و تیتر های جذاب و کوتاه

اگر خودتان را به جای مخاطب های یک وب سایت اینترنتی قرار دهید، قطعاً از خواندن مطالب طولانی خسته می شوید؛ بنابراین همیشه سعی کنید با یک عنوان جذاب محتوای خود را آغاز کنید. استفاده از تیترهای کوتاه و جذاب می تواند مشتری را بیشتر در سایت نگه دارد و هرچه تعداد کلیک کاربران و مدت زمانی که در وبسایت شما می مانند بیشتر باشد؛ می تواند توجه موتورهای جستجوگر را به خود جلب کند و سایت شما را در فهرست اولین نتایج گوگل قرار دهد. سعی کنید درباره مطالبی صحبت کنید که مشتری به دنبال آن ها می گردد؛ یعنی مشتری باید بتواند پاسخ سوالات را در محتوای که ایجاد کرده اید پیدا کند و در پیج شما بماند و ترغیب شود که بقیه محتواها را هم دنبال کند.

  • استفاده از کلمات کلیدی مناسب

استفاده از کلمات کلیدی مناسب در پیشرفت یک سایت اهمیت زیادی دارد. افرادی که در زمینه تولید محتوا به صورت حرفه ای فعالیت می کنند و شرکت‌های اینترنتی که سفارش تولید محتوا قبول می کنند، به این نکته دقت ویژه‌ای دارند. کلمات کلیدی یعنی همان کلماتی که توسط مخاطبان بیشتر سرچ می شود و برای آن ها جای سوال دارد وزمانیکه از این کلمات کلیدی در محتوای خودتان استفاده کنید، می توانید در فهرست اولین نتایج گوگل قرار بگیرید.

  • ایده پردازی برای تولید محتوا

ایده پردازی و داشتن یک استراتژی برای تولید محتوا بسیار مهم است. اگر نویسنده نداند که می‌خواهد درباره چیزی صحبت کند، قطعاً با شکست مواجه خواهد شد؛ اما در صورتی که از ابتدا ایده های مناسبی در ذهن داشته باشد و یک استراتژی دقیق برای تولید محتوا و طراحی سایت داشته باشد، می تواند به میزان زیادی توجه مخاطبان و کاربران سایت را به خود جلب کند. استراتژی های مربوط به تولید محتوا و رعایت اصول سئو و شناخت عواملی که باعث جذب مخاطب می شود در شرکت های معتبری که سفارش تولید محتوا می گیرند و یا طراحی سایت انجام می دهند به صورت اصولی انجام می شود.

سئو چیست؟

سئو باعث می شود وب سایت شما از نظر موتورهای جستجو بهتر از رقبا و دیگر سایت ها به نظر برسد تا هنگامی که موتورهای جستجو به دنبال کلمات کلیدی مرتبط با محصول یا خدمات شما هستند، وب سایت یا پست شما را به کاربران توصیه می کنند.

منبع : https://codoseo.net/mag/what-is-seo/

  • شناخت مخاطب

فردی که برای یک وب سایت تولید محتوا انجام می دهد، باید مخاطبان خود را بشناسد و نسبت به سلیقه آن ها آشنایی داشته باشد تا بتواند پیش بینی کند که مخاطب به چه چیزی فکر می کند و در چه زمینه ای ممکن است سوال برایش پیش بیاد. به همین خاطر می‌تواند در متنی که می نویسد تمام نکات مورد نظر مخاطب را ارائه کند. به این صورت هنگامی که مخاطب وارد سایت می شود و محتوا ها را مطالعه می کند، از این که می تواند جواب سوال های خودش را پیدا کند احساس رضایت می کند و مطالب سایت را تا انتها دنبال می کند. همین که مخاطب مدت زمان طولانی در یک وبسایت بماند، نشان دهنده این است که توانسته جواب پرسش خود را به دست بیاورد؛ بنابراین کمتر به وب سایت های دیگر سر می زند و این باعث جلب توجه الگوریتم های گوگل می شود.

  • تحقیق درباره رقبا

افرادی که در زمینه تولید محتوا، طراحی سایت و در بستر اینترنت فعالیت می‌کنند، باید حتماً رقیب های خودشان را هم تحت نظر داشته باشند و درباره آن ها تحقیق کنند. دنیای اینترنت بسیار پرسرعت و پیچیده است؛ بنابراین نمی توان بدون توجه به رقبا و اطرافیان در این دنیای پیچیده فعالیت کرد. وب سایت هایی که به صورت اینترنتی محصولات خود را معرفی می کنند و خرید و فروش اینترنتی دارند، باید حتماً فعالیت های رقبای خودشان را در حوزه ای که فعالیت می کنند تحت نظر بگیرند تا در این زمینه از رقبای خودشان عقب نمانند و سعی کنند همیشه یک قدم از رقبا جلوتر باشند.

  • شروع محتوا باید جذاب باشد و مطالب محتوا مرتبط باشند

متنی که به عنوان یک محتوای جذاب از آن یاد می کنیم باید یک شروع جذاب داشته باشد تا مخاطب تشویق شود که تا انتها این محتوا را دنبال کند. در صورتی که شما از مسائل غیر مرتبط صحبت کنید، قطعاً برای مخاطب خسته کننده و حوصله سر بر می شود. سعی کنید متن های کوتاه و مرتبط با عنوانی که آغاز کرده اید بنویسید.

  • کپی برداری ممنوع

کپی برداری از سایت های دیگر یکی از عوامل پنالتی سایت است و موجب می‌شود تا الگوریتم های گوگل سایت شما را به عنوان سایت هایی که از مطالب دیگر به وب سایت ها کپی می کنند در نظر بگیرد. همین امر باعث می‌شود تا وب سایت شما در نتایج آخر جستجوی گوگل قرار بگیرد. در حال حاضر ربات هایی هستند که برای تولید محتوا از آن ها استفاده می شود؛ اما این ربات ها تنها با به کار بردن کلمات مترادف فقط کپی برداری می کنند و این اصلاً برای یک سایت معتبر مناسب نیست. اگر می خواهید که وب سایت شما یک وب سایت معتبر باشد باید مطالب یونیک بنویسید و محتوایی که تولید می کنید منحصر به فرد و نوشته خودتان باشد.

  • استفاده از زیر عنوان

استفاده از زیر عنوان برای این که متن شما جذاب تر باشد و برای مخاطب طبقه بندی شود، بسیار اهمیت دارد. هیچکس حوصله خواندن یک متن طولانی را ندارد؛ اما اگر شما از زیر عنوان های جذاب استفاده کنید و متن های خودتان را به قسمت های مختلف و کوتاه تقسیم کنید، مخاطب بیشتر تشویق می شود تا محتوای شما را مطالعه کند و سردرگم و کلافه نمی شود.

  • تکرار کلمات کلیدی متناسب با متن باشد

از تکرار کلمات کلیدی در متن به میزان زیاد پرهیز کنید. تکرار یک کلمه کلیدی که برای شما مهم است باید با تعداد کلمات محتوا همخوانی داشته باشد. به عنوان مثال در هر متنی که می نویسید پس از هر ۲۰۰ کلمه می توانید یک بار از کلمه کلیدی اصلی استفاده کنید. اگر این تکرار بیش از حد باشد خسته کننده می شود و نتیجه مثبتی در جلب نظر موتورهای جستجوگر نخواهد داشت.

  • استفاده از لینک داخلی

قرار دادن کلمات کلیدی بدون اینکه آن ها را به عنوان لینک داخلی انتخاب کنید کار اشتباهی است. شما از کلمه کلیدی مناسب استفاده می کنید، اما قبل از انتشار باید حتماً از آن یک استفاده مفید بکنید. این استفاده مهم می تواند تبدیل کلمه کلیدی به لینک داخلی باشد که کاربر در هر جا روی این کلمه کلیک کند به سایت شما منتقل شود.

  • استفاده از تصاویر با کیفیت و جذاب

استفاده از تصاویر با کیفیت و جذاب یکی دیگر از مواردی است که می تواند توجه کاربران و مشتریان را جلب کند. توصیه ما این است که همیشه برای تولید محتوا از تصاویر با کیفیت که با متن شما مرتبط هستند استفاده کنید تا بیشتر مخاطبان را به خودتان جذب کنید. وقتی که مشتری یک نوشته را درباره محصول می خواند اگر بتواند عکس آن محصول را ببیند انتخاب برایش راحت تر می شود.

  • استفاده از ویدیو و پادکست

گاهی اوقات سفارش تولید محتوا برای آشنا کردن مخاطبان با محصولات یک برند است. ممکن است این محصولات به گونه ای باشند که استفاده از آن ها نیاز به آمورش های لازم داشته باشد؛ بنابراین شما می‌توانید با استفاده از ویدیو های آموزشی و پادکست ها محصول خود را دقیق تر به مشتریان معرفی کنید. برخی افراد نیز هستند که حوصله خواندن محتواهای طولانی را ندارند و ترجیح می دهند تا با دیدن یک ویدیو یا گوش کردن یک پادکست با محصول موردنظر خودشان آشنا شوند. در سال های اخیر نیز استفاده از پادکست یکی از عواملی بوده که موتور های جستجوگر به آن توجه داشته اند؛ بنابراین می توانید با استفاده از این موارد در تولید محتوا، شانس خود را برای قرار گرفتن در نتایج موتورهای جستجو گر بالا ببرید.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.