تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷
کد خبر : 45513

نکات مهم برای افرادی که قصد خرید خانه در محله‌ی سعادت آباد را دارند

نکات مهم برای افرادی که قصد خرید خانه در محله‌ی سعادت آباد را دارند

 سعادت آباد یکی از محله‌های بسیار خوش آب و هوا و البته شناخته شده در منطقه ۲ تهران است. وجود امکانات شهری مناسب و ساخت و سازهای جدید جذابیت این محله را دو چندان کرده و باعث شده افراد بسیاری این منطقه را جهت سکونت و خرید آپارتمان مسکونی و حتی اداری انتخاب کنند. اگر …

 سعادت آباد یکی از محله‌های بسیار خوش آب و هوا و البته شناخته شده در منطقه ۲ تهران است. وجود امکانات شهری مناسب و ساخت و سازهای جدید جذابیت این محله را دو چندان کرده و باعث شده افراد بسیاری این منطقه را جهت سکونت و خرید آپارتمان مسکونی و حتی اداری انتخاب کنند. اگر شما هم قصد دارید تا این محله مرفه نشین را برای سکونت انتخاب کنید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا با سعادت آباد و ویژگی‌های منحصر به فرد آن آشنا شوید.

 

سعادت آباد در کجای تهران واقع شده؟

سعادت آباد در منطقه ی ۲ شهرداری تهران و در شمال غربی واقع شده است. این محله‌ی لوکس و مرفه‌نشین از سمت شرق با بزرگراه چمران، از غرب با پونک، کوی فراز از شمال، شهرک غرب از جنوب و از سمت شمال غرب با فرحزاد و از سمت شمال شرق با اوین همسایه است. این محله دسترسی های بسیار خوبی به بزرگراه های اطراف دارد و در مجموع رفت و آمد به‌ آن بسیار راحت و قابل دسترس است.

 

آشنایی با خیابان های اصلی این منطقه

بلوار اصلی سعادت آباد در امتداد شمال – جنوب می باشد. خیابان اصلی شرق – غربی سعادت آباد بلوار سرو است که بلوار دریا موازی با بلوار سرو در ضلع جنوبی سعادت آباد است و مرز سعادت آباد و شهرک غرب به حساب می آید. سایر خیابان‌های سعادت‌آباد شامل: علامه، بلوار پاکنژاد، بلوار فرحزادی است.

 

تاریخچه‌ی محله‌ی سعادت آباد

محله‌ی سعادت آباد هم مثل بقیه‌ی محله های تهران تاریخچه‌ و داستان مخصوص به خودش رو داشته. در منابع‌های مختلف گفته شده که: فردی به‌نام سیدضیاء الدین طباطبایی یزدی در سال ۱۳۲۷ خورشیدی ده مخروبه و بدون سکنه‌ای که زمین‌های آن ریگزار بوده و اربابی داشته است را خریداری می‌کند. در شروع کار با استخدام آشنایان یزدی و کشاورزان که همه سید بودند این ده را سادات آباد نام گذاری می کند. و در آن مشغول به گندم کاری، یونجه کاری و پرورش خرگوش می شوند.

با گذشته زمان سادات آباد به سعادت آباد امروزی تغییر نام پیدا کرد. امروزه زمین‌های این منطقه جزو یکی از گران ترین محله‌های تهران محسوب می‌شود.

 

امکانات موجود

محله سعادت آباد از نظر امکانات محله‌ای یک محله بسیار قوی است و مراکز تجاری مانند:اریکه ایرانیان، مجتمع گلستان در این محله واقع شده است. سعادت آباد علاوه بر داشتن مراکز تجاری مهم بوستان های بسیار معروف و مشهوری هم دارد. مانند: بوستان پرواز، آسمان و ژوراسیک. وجود این بوستان‌های معروف باعث شده که روزانه افراد زیادی از سایر محله های تهران برای بازدید و گذراندن وقت به این محله مراجعه کنند.

 

یکی از ویژگی‌های مثبت این محله علاوه بر مراکز تجاری و بوستان ها، وجود رستوران و کافی‌شاپ های متنوع در سطح محله‌ است که بیشتر سلیقه‌های افراد مختلف را دربر می گیرد و تنوع بسیار بالایی هم دارد.

 

سه بیمارستان، شهید مدرس، بیمارستان پارسیان و بیمارستان عرفان در این محله وجود دارد. که در میان اینها بیمارستان مدرس، دولتی است. علاوه بر بیمارستان کلینیک ‌های زیبایی بسیار متنوعی هم در این محله حضور دارد.

محله سعادت آباد جزو یکی از پر طرفدارترین محله‌های تهران است که با وجود امکانات گفته شده افراد بسیار را ترغیب به زندگی کردن و خرید آپارتمان در سعادت آباد می کند.

 

حمل و نقل عمومی

رفت و آمد به این محله از طریق اتوبان های اصلی تهران امکان پذیر می‌باشد. و بسیار هم خوش مسیر است. علاوه بر اتومبیل شخصی با استفاده از خطوط تاکسیرانی هم می توان به این محله دسترسی داشت. ایستگاه مترو در این محله وجود ندارد. و نزدیک ترین ایستگاه مترو به این محله، ایستگاه مترو میدان صنعت در شهرک غرب است.

 

بافت محله و سطح قیمت خانه در محله‌ی سعادت آباد

محله سعادت آباد به لطف ساخت و سازهای انجام شده تبدیل به محله‌ای لوکس و مدرن شده و ساختمان‌های قدیمی کمتر به چشم می‌خورد. یکی از ویژگی‌های بسیار مهم در ساخت و ساز‌های این محله، متریال بکار برده شده آن است. بیشتر کارشناسان و معمارن معتقد هستند که متریال‌های بکار برده شده در سعادت آباد از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است. و یک ویژگی مثبت برای ترغیب افراد به زندگی در این محله است.

 

سطح قیمت خرید و یا اجاره خانه در سعادت آباد بسیار بالاست و نرخ های متنوعی با توجه به ویژگی و موقعیت ملک برای آپارتمان های این محله تعیین می شود. اگر شما هم قصد خرید و یا اجاره خانه در این محله را دارید، پیشنهاد می کنیم به وب سایت شابش مراجعه کنید.

شابش وب سایت تخصصی درج آگهی املاک در ایران است. در شابش می توانید در کوتاه‌ترین زمان به هزاران آگهی باکیفیت ملکی دسترسی پیدا کنید و خانه رویاهای خود را هوشمندانه انتخاب کنید.

 

منبع: shabesh.com

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.