تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳
کد خبر : 596491

نکاتی که باید در مورد بواسیر در زنان بدانید

نکاتی که باید در مورد بواسیر در زنان بدانید

یکی از عارضه هایی که در زنان و مردان در ناحیه مقعد ممکن است رخ دهد بواسیر یا هموروئید است. بواسیر به وضعیتی گفته می شود که رگ های قسمت تحتانی مقعد و راست روده متورم شوند. هنگامی که این وضعیت رخ می‌دهد رگ ها کشیده و تحریک می شوند و باعث درد و مشکلات

یکی از عارضه هایی که در زنان و مردان در ناحیه مقعد ممکن است رخ دهد بواسیر یا هموروئید است. بواسیر به وضعیتی گفته می شود که رگ های قسمت تحتانی مقعد و راست روده متورم شوند. هنگامی که این وضعیت رخ می‌دهد رگ ها کشیده و تحریک می شوند و باعث درد و مشکلات دیگر در فرد می گردند. وضعیت بالینی این رگ های متورم شبیه به رگ های واریسی پا است. بواسیر می تواند در داخل راست روده ایجاد شود که بواسیر داخلی نام دارد و یا در پوست اطراف مقعد رخ دهد که بواسیر خارجی نامیده می شود.

بواسیر می تواند با علائم واضح خود شناخته شود و این علائم به طور معمول به نوع بواسیر مرتبط هستند. علائمی همچون خارش یا تحریک، درد یا ناراحتی، و خونریزی ناحیه مقعد بعد از دفع مدفوع از علائم هموروئید خارجی هستند که به طور معمول زیر پوست اطراف مقعد رخ می دهند. هموروئید داخلی که در داخل راست روده رخ می دهد قابل دیدن نیست و کمتر باعث ناراحتی می شود اما فشار یا تحریکی که هنگام مدفوع به آن وارد می شود علائمی همچون خونریزی به رنگ روشن و درد و تحریک را به همراه دارد.

بواسیر می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد؛ ابتلا به اسهال مزمن، یبوست، فشار آوردن هنگام اجابت مزاج، اضافه وزن، رژیم غذایی کم فیبر و بارداری از جمله دلایل ابتلا به بواسیر هستند.

در صورت عدم درمان، بواسیر می ‌تواند تشدید شود و به همین دلیل پزشکان توصیه می کنند که درمان آن هرچه سریعتر آغاز گردد. روش های درمان بواسیر متفاوت است و با توجه به شدت و نوع بیماری توسط پزشک تعیین می شود.

درمان بواسیر؛ از راه های خانگی تا درمان با لیزر

درمان بواسیر می تواند به شکل های مختلفی انجام شود که شامل درمان خانگی، طب سنتی، درمان دارویی، انواع جراحی و لیزر است. اگر هموروئید در مراحل ابتدایی باشد با روش های درمان خانگی و طب سنتی ممکن است پیشرفت آن متوقف شود اما گاهی نیاز است بیمار از درمان دارویی، جراحی و لیزر برای بهبود خود استفاده کند. روش هایی همچون درمان با رابربند و اسکلروتراپی از جمله روش‌های قدیمی هستند که روش های درمان بدون جراحی نیز نامیده می شوند. زمانیکه این روش ها کارا نباشند، جراحی و درمان با لیزر روش های قطعی تری برای درمان هستند. درمان با لیزر یکی از روش های محبوب است که سرپایی و بدون دردسر انجام می شود و به همین دلیل طرفداران بسیاری دارد.

هزینه لیزر بواسیر چقدر است؟

درمان بواسیر با لیزر از جمله روش هایی است که این عارضه را با کمترین مشکل درمان می کند. درمان بواسیر با لیزر CO2 انجام می ‌شود و ظرافت بسیار بالایی دارد. این روش درمان یکی از بهترین روش ها برای درمان بواسیر است زیرا بیمار نیازی به بستری شدن ندارد و انجام لیزر در کوتاه ترین زمان ممکن یعنی ۱۵ تا ۳۰ دقیقه بدون هیچگونه درد و خونریزی انجام می شود. علاوه بر این موارد احتمال عود بواسیر پس از درمان با لیزر بسیار کم است و بیمار می تواند به راحتی پس از لیزر به زندگی روزمره خود بازگردد.

از آنجا که دستگاه لیزرCO2کمی گران قیمت است این روش در مراکز خاص و محدودی همچون کلینیک درمان فوری انجام می شود. هزینه لیزر بواسیر می تواند با توجه به شدت بیماری و موارد دیگر و همچنین کیفیت مرکز درمانی و تجربه پزشکان متفاوت باشد. کلینیک درمان فوری یکی از مراکزی است که بهترین قیمت لیزر بواسیر را با بهترین نتیجه ارائه می دهد و شما می توانید هزینه لیزر بواسیر را از این مجموعه سوال نمایید.

درمان بواسیر(هموروئید) با لیزر

بواسیر در زنان شایع تر است یا مردان؟

بواسیر یا هموروئید عارضه‌ای است که در زنان و مردان رخ می دهد اما تحقیقات نشان داده اند بواسیر در زنان شایع تر از مردان می باشد و احتمالاً علت آن تفاوت در آناتومی بدن زنان و مردان است. علت هموروئید در زنان می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی همچون بارداری، زایمان، تغییرات هورمونی، داشتن رابطه مقعدی و . . . باشد:

بارداری و زایمان

بارداری تجربه ایست که باعث تغییراتی در بدن زنان می گردد. بسیاری از زنان پس از دوره بارداری و زایمان، بیماری بواسیر یا هموروئید را تجربه کرده اند و این مسئله می‌تواند ناشی از تغییرات هورمونی، افزایش وزن و فشار وارده به کانال مقعد باشد.

 

 

نکاتی که باید در مورد بواسیر در زنان بدانید

تغییرات هورمونی

هورمون ها نقش مهمی بر روی عملکردهای بدن دارند و در بدن زنان در دوره های مختلفی همچون زایمان، بارداری، قاعدگی و یائسگی دچار تغییراتی می شوند. این تغییرات می توانند بر متابولیسم کلی بدن اثر بگذارند و در مواردی باعث بواسیر شوند. به طور مثال بسیاری از زنان قبل از قاعدگی یبوست را تجربه می کنند که می تواند زمینه ساز بواسیر باشد.

رابطه مقعدی

این رابطه می‌تواند مشکلات بسیاری را برای زنان در این ناحیه به وجود آورد زیرا باعث فشار بیش از حد به دیواره، عضلات اسفنکتر مقعد و در نتیجه آسیب های جدی در این ناحیه می گردد. این رابطه در صورت تکرار بسیار می تواند یکی از علل هموروئید در زنان باشد.

چرا انتخاب یک پزشک متخصص برای درمان بواسیر اهمیت دارد؟

همانطور که گفته شد درمان بواسیر باید هر چه سریعتر انجام شود تا بیمار دچار آسیب های پس از تشدید بیماری نگردد. روش های درمان بواسیر بسیار متنوع است که به آنها اشاره کردیم و یکی از بهترین و محبوب ترین روش ها درمان با لیزر است. پزشکان متعددی برای برطرف کردن هموروئید یا بواسیر، درمان با لیزر را انجام می دهند اما نکته بسیار مهم برای بیماران این است که پزشک تبحر کافی را برای اینکار داشته باشد.

بسیار مهم است که انتخاب پزشک از مرکزی باشد که بر روی درمان بواسیر تمرکز دارد. سایت دکتر امیرحسین امامی معرف چند تن از بهترین متخصصان درمان بواسیر است. این پزشکان با تمرکز بر عمل بواسیر و انجام تعداد زیادی عمل با لیزر به صورت روزانه و در طی سال ها مهارت بسیاری در انجام این عمل دارند و می توانند عمل با لیزر را به بهترین شکل خود انجام دهند. تنها کافیست به سایت دکتر امیرحسین امامی مراجعه نمایید تا این مشکل دردناک را در کوتاه ترین زمان ممکن درمان کنید.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.