تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴

امروزه از موزاییک ها استفاده های فراوانی می شود. یک سری نکات برای انتخاب موزاییک مناسب وجود دارد که در این جا سعی داریم شما را با انها اشنا کنیم. 4 نکته مهم در انتخاب موزاییک: نکات زیادی وجود دارند که می توانند به ما در انتخاب موزاییک کمک کنند تا از خرید پشیمان نشویم.

امروزه از موزاییک ها استفاده های فراوانی می شود. یک سری نکات برای انتخاب موزاییک مناسب وجود دارد که در این جا سعی داریم شما را با انها اشنا کنیم.

4 نکته مهم در انتخاب موزاییک:

نکات زیادی وجود دارند که می توانند به ما در انتخاب موزاییک کمک کنند تا از خرید پشیمان نشویم. در این جا چهار مورد از این نکات را توضیح می دهیم.

  • اولین نکته ایی که در هنگام خرید موزاییک باید به آن دقت کنیم شرایط آب و هوایی است که در آن زندگی میکنیم؛ نوع موزاییک باید طبق شرایط آب و هوایی که سرد و گرم و خشک یا مرطوب است مشخص شود.
  • دومین نکته ایی که برای خرید موزاییک مناسب باید به آن توجه شود کیفیت موزاییک است، باید موزاییک هایی را انتخاب کنیم که دارای کیفیت بسیار بالایی باشند. موزاییک ها در شهرهای مختلفی از ایران تولید می شوند اما موزاییک هایی که در شهرهایی مانند تهران، یزد، مشهد و اصفهان تولید می شوند چون تولید کننده اصلی این محصول هستند کیفیت و تنوع بالایی دارند.
  • سومین نکته برای انتخاب موزاییک مناسب هزینه آن می باشد. هزینه خرید موزاییک ها را عوامل مختلفی مانند جنس، رنگ، اندازه و… مشخص می کند. هر چقدر هزینه بیشتری پرداخت شود قطعا جنس با کیفیت تری تحویل می گیریم.
  • آخرین نکته در مورد موزاییک ها که در اینجا ذکر می کنیم اجرای موزاییک کاری است. بعد از این که موزاییک مناسب و با کیفیتی را انتخاب کردیم در مرحله آخر باید به اجرای آن اهمیت زیادی بدهیم، این نکته به اندازه کیفیت موزاییک اهمیت دارد.

بهترین نوع موزاییک برای آب و هوای مختلف در ایران:

چون موزاییک ها اکثرا برای کفپوش های حیاط استفاده می شوند و در تماس مستقیم با عوامل بیرونی مانند گرما و سرما، نور مستقیم و رطوبت قرار دارند در انتخاب آن ها باید دقت زیادی را به کار برد.

با توجه به این که در کشور ایران آب و هوا های مختلفی مانند سرد و مرطوب و گرم و خشک وجود دارد نوع موزاییک هایی که قرار است استفاده کنیم باید بر طبق نوع آب و هوا باشد.

موزاییک مورد استفاده برای آب و هوای سرد و مرطوب:

اکثر مناطق شمال ایران آب  و هوای سرد و مرطوبی دارند به طوریکه میزان بارش ها در این مناطق بسیار زیاد است. موزاییک هایی که برای این مناطق مورد استفاده قرار می گیرد در تماس مستقیم با سرما قرار می گیرند در نتیجه  در انتخاب موزاییک برای این نوع آب و هوا باید موزاییک هایی را انتخاب کنیم که مقاومت بسیار بالایی در برابر سرما و یخ زدگی داشته باشند چون دما در این مناطق اکثرا به زیر صفر می رسد.

موزاییک های مورد استفاده برای آب و هوای گرم و خشک:

در مناطقی از کشور مانند جنوب ایران که هوایی گرم و خشک دارند و میزان بارش ها کم است. در این مناطق دمای هوا روند افزایشی دارد به همین دلیل باید از موزاییک هایی استفاده شود که مقاومت بسیار بالایی در برابر گرما و نور مستقیم خورشید داشته باشند.

	نکاتی مهم که در انتخاب موزاییک مرغوب باید بدانید؟

انواع موزاییک کف حیاط:

موزاییک های سیمانی: این نوع موزاییک از بهترین و پرطرفدار ترین نوع موزاییک های کف حیاط می باشد. چون در ساخت آن از سنگ ریزه استفاده نشده است زیبایی ظاهری خاصی دارند و سطح آنها صاف است همین امر باعث می شود هنگام بارش برف و باران لغزنده گردد به همین دلیل از این موزاییک برای جاهای سربسته استفاده بیشتری می شود.

موزاییک های حیاط گرانیتی:

این نوع موزاییک طرفداران خاص خود را دارد. از جمله مواد تشکیل دهنده موزاییک های گرانیتی سنگ های ریز و درشت هستند. این نوع موزاییک ها چون در طرح ها و رنگ های بسیار متنوعی وجود دارند طرفداران انبوهی را به دست آورده اند.

موزاییک های حیاط شیاردار:

این نوع موزاییک ها سطح صافی ندارند و روی آن ها شیارهایی با طرح ها و رنگ های مختلف موجود می باشد در موزاییک های شیار دار چون از سنگ دانه هایی با اندازه مختلف استفاده شده است باعث جذابیت و مقاومت زیاد این نوع موزاییک ها گردیده است.

موزاییک حیاط شسته:

موزاییک حیاط شسته را با نام واش بتن هم می شناسند. در این نوع موزاییک ها سنگدانه های استفاده شده در ساخت آنها بیرون زده و روی موزاییک به خوبی قابل مشاهده است که باعث می شود سطح آن ها هنگام بارش برف و باران لیز نباشد.سطح ناهمسان موزاییک ها باعث زیبایی فوق العاده این نوع از موزاییک ها گردیده است.

موزاییک حیاط پلیمری:

از جدیدترین نوع موزاییک ها می باشند. مواد سازنده موزاییک های پلیمری نسبت به سایر موزاییک ها کمی متفاوت است. موزاییک های پلیمری مقاومت بسیار بالایی دارند به همین دلیل قیمت آن ها گرانتر است.

موزاییک حیاط لاشه:

این نوع موزاییک ها از ترکیب تکه سنگ و قلوه سنگ درست می شوند اما سطح آن ها صاف و یک دست است. استفاده از موزاییک لاشه در کنار موزاییک ساده ترکیب بسیار زیبایی را به ارمغان می آورد.

قیمت انواع موزاییک به چه چیزی بستگی دارد؟

قیمت یکی از فاکتورهای مهم برای انتخاب و خرید هر نوع محصولی می باشد. عوامل مختلفی قیمت ها را مشخص می کند که ما در اینجا چند نمونه از عوامل تاثیرگذار بر قیمت موزاییک ها را ذکر می کنیم:

نوع موزاییک:

از آنجا که موزاییک ها انواع مختلفی دارند بسته به نوع آنها دارای قیمت های متفاوتی می باشند.

کیفیت موزاییک: یکی از عواملی که بر روی قیمت موزاییک ها تاثیرگذار می گذارد کیفیت موزاییک است. به میزانی که کیفیت موزاییک هر چقدر بیشتر باشد به طبع آن قیمت گران تری دارد و موزاییک های با کیفیت پایین تر قیمت کمی به آنها اختصاص داده می شود.

موزاییک واش بتن

یکی از پرفروش ترین و متنوع ترین محصولات  استفاده از واش بتن و موزاییک آن می باشد،در ابعاد و رنگ بندی های مختلف توسط  گروه صنعتی پروفسور تولید و به بازار عرضه میشود.

ابعاد موزاییک:

ابعاد و میران بزرگ و کوچک بودن موزاییک روی قیمت آن اثر میگذارد. موزاییک های کوچکتر قیمت کمتری به ان ها داده می شود اما موزاییک هایی با ابعاد بزرگ قیمت بالاتری دارند .

رنگ و طرح موزاییک:

به میزانی که طرح و رنگ موزاییک تنوع  داشته باشد و برای ساخت ان وقت بیشتری اختصاص داده باشند قیمت ان ها گرانتر است.

کلام آخر

مجموعه پروفسور تولید کننده  انواع  قلوه سنگ رودخانه  و واش بتن در ایران است چنانچه  قصد خرید انواع موزاییک را داشتید با شماره :09123471574  تماس حاصل فرماید.

 

 

خروج از نسخه موبایل