تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
کد خبر : 589951

نوسان بیت کوین در نزدیکی ۲۳هزار دلار؛ هولدرها میلی به فروش ندارند

نوسان بیت کوین در نزدیکی ۲۳هزار دلار؛ هولدرها میلی به فروش ندارند

نوسان بیت کوین در نزدیکی ۲۳هزار دلار؛ هولدرها میلی به فروش ندارند به‌نظر می‌رسد که تداوم رشد قیمت بیت کوین در هفته‌های اخیر، برخی از تحلیلگرانی را دچار تردید کرده است که این جهش را یک تله گاوی می‌دانستند. علاوه بر این، بررسی داده‌‌های آن‌چین نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران بلندمدت بیت کوین در شرایط کنونی

نوسان بیت کوین در نزدیکی ۲۳هزار دلار؛ هولدرها میلی به فروش ندارند

به‌نظر می‌رسد که تداوم رشد قیمت بیت کوین در هفته‌های اخیر، برخی از تحلیلگرانی را دچار تردید کرده است که این جهش را یک تله گاوی می‌دانستند. علاوه بر این، بررسی داده‌‌های آن‌چین نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران بلندمدت بیت کوین در شرایط کنونی تمایلی به فروش دارایی‌های خود ندارند.

کاهش ارزش دلار همزمان با رشد دارایی‌های پرریسک

به گزارش کوین تلگراف، داده‌های بازار نشان می‌دهد که جفت بیت کوین/دلار همچنان به نوسان در محدوده ۲۲٬۹۰۰ دلاری ادامه می‌دهد.

نمودار یک ساعته جفت بیت کوین/دلار

بیت کوین با وجودن رسیدن به قیمت کف ۲۲٬۳۱۵ دلاری در آخر هفته، توانست تا روند معاملاتی خود را حفظ کند و به معامله‌گران با موقعیت لانگ اجازه داد تا از کاهش قابل‌توجه قیمت جلوگیری کنند.

رشد ۱.۲درصدی شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ و ۲درصدی نزدک طی یک روز گذشته، نشان می‌دهد که وضعیت دارایی‌های پرریسک همچنان رو‌به‌رشد باقی مانده است. روندی که آلاسدایر مکلئود (Alasdair Macleod)، مدیر بخش تحقیقات گلدمانی آن را نتیجه اصول کلاسیک عرضه و تقاضا در بازار می‌داند.

او با به‌اشتراک‌گذاشتن نمودار روزانه قیمت طلا/دلار نوشت:

تلاش‌ها برای اصلاح قیمت طلا همچنان با شکست روبرو می‌شوند.

مکلئود ادامه داد:

در حالی که تحلیلگران تکنیکال خاطرنشان می‌کنند اصلاح قیمت رخ خواهد داد، به نظر می‌رسد از این موضوع بی‌خبرند که بانک‌های مرکزی به‌شدت در حال خرید طلا هستند.

در نتیجه، شاخص دلار ایالات متحده که از قبل وارد روند نزولی شده بود، پیش از ادامه یافتن روند خود در شروع بازار، شاهد جهش صعودی تا محدوده ۱۰۲ واحدی بود.

نمودار یک ساعته شاخص قیمت دلار

با این همه، تحلیلگران بیت کوین در مورد اینکه آیا جهش کنونی قیمت واقعاً نشان‌دهنده تغییر روند پس از تجربه بیش از یک سال بازار نزولی است یا نه، درچار تردید هستند.

در حالی که برخی داده‌های نشان می‌دهند که این جهش می‌تواند شروع روند صعودی باشد، داده‌های موجود دیگر بیانگر این است که صرفاً شاهد افزایش موقت قیمت در بازار نزولی هستیم. کیت آلن (Keith Alan)، یکی از بنیان‌گذاران پلتفرم آن‌چین متریال ایندیکیتورز (Material Indicators) دراین‌باره گفت:

تا زمان دیدن تاییدیه‌ها، روی داده‌های مهم تمرکز می‌کنم. این‌گونه خواهم فهمید که بریک اوت احتمالی حرکتی معتبر است یا یک شکست کاذب احتمالی.

نمودار کیت آلن از تحلیل قیمت بیت کوین

آلن ادامه داد که برای اتمام روند نزولی بازار، به‌‌طور ویژه به یک محرک اقتصاد کلان نیاز داریم.

طبق داده‌های اقتصادی که تاکنون دیده‌ایم، روند صعودی نرخ بیکاری هنوز آغاز شده است که از لحاظ تاریخی اکنون در پایین‌ترین حد قرار دارد.

او خاطرنشان کرد:

شاید این بار شرایط متفاوت باشد، اما تنها زمانی که یک کندل کامل بالای میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای بسته شود، می‌توانم آن را به‌عنوان یک بریک اوت تأیید‌شده در نظر بگیرم.

او با اشاره به میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای، یادآوری کرد که بیت کوین پس از ازدست‌‌دادن این خط روند به‌عنوان یک سطح حمایت کلیدی، هنوز نوانسته است تا آن را پس بگیرد.

میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای بر روی نمودار قیمت بیت کوین

هولدرهای بیت کوین در برابر تمایل به فروش مقاومت می‌کنند

پس از رشد ۴۰درصدی قیمت بیت کوین از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون، بخشی از نگرانی‌ها تحلیلگران بر تمایل به فروش و کسب سود متمرکز بود.

با این حال، شرکت تحلیل آن‌چین گلس‌نود در آخرین شماره از خبرنامه هفتگی خود اشاره کرد که سرمایه‌گذاران بلند‌مدت با وجود تحمل بیش از یک سال ضرر، به‌طور گسترده‌ای تمایلی برای خروج از بازار ندارند.

در بخشی از نتیجه‌گیری این گزارش آمده است:

تحلیل رفتار گروه‌های مختلف نشان می‌دهد که هولدرهای کوتاه‌مدت و ماینرها از این فرصت برای نقدکردن بخشی از دارایی‌های خود استفاده کرده‌اند. در مقابل، رشد عرضه بیت کوین در اختیار سرمایه‌گذاران بلندمدت را می‌تواند به‌عنوان نشانه‌ای از اراده قوی و اطمینان این گروه در نظر گرفت.

گلس‌نود در پایان خاطرنشان می‌کند:

با توجه به تأثیر سرمایه‌گذاران بلندمدت بر روند کلان قیمت، بررسی رفتار خرج‌کردن‌ آن‌ها شاخصی کلیدی است که باید در هفته‌های آینده آن را دنبال کنید.

نمودار درصد عرضه سرمایه‌گذاران بلندمدت و کوتاه‌مدت در سود بیت کوین

سرمایه‌گذاران بلندمدت به آدرس‌هایی گفته می‌شود که بیت کوین‌های خود را حداقل به مدت ۱۵۵ روز نگهداری می‌کنند.

منبع خبر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.