تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
کد خبر : 36217

نمونه‌هایی از معماری های مدرن که با استفاده از تکنولوژی ساخته شده‌اند

نمونه‌هایی از معماری های مدرن که با استفاده از تکنولوژی ساخته شده‌اند

نمونه‌هایی از معماری های مدرن که با استفاده از تکنولوژی ساخته شده‌انددر این مطلب به بررسی ۱۰ نمونه از معماری های مدرن که با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته ساخته شده‌اند و در کشورهای مختلف قرار دارند می‌پردازیم.
امروزه تکنولوژی پیشرفت چشم‌گیری نسبت به قبل داشته و استفاده از فناوری برای انسان پیچیده شده است. اما در بعضی از کشورها با استفاده از فناوری توانسته‌اند معماری‌های پیچیده‌ای را بسازند که از دیدن آن‌ها تعجب خواهید کرد. در ادامه ۱۰ معماری خیره کننده را به شما معرفی می‌کنیم که از فناوری‌های مختلفی در اسکلت‌های آن‌ها استفاده شده است.
آسمان خراش Taipei 101حدود چند سال آسمان خراش Taipei 101 به عنوان بلندترین آسمان خراش جهان شناخته می‌شد، اما این دلیل وجود آسمان خراش Taipei 101 در این لیست نیست. تایوان در منطقه‌ای از جهان واقع شده است که به طور منظم در معرض طوفان قرار می‌گیرد و به همین علت این منطقه‌ای چالش برانگیز برای ساخت آسمان خراش‌ها شده است، با این وجود ارتفاع این آسمان خراش ۵۰۸ متر است.
این آسمان خراش دارای یک پاندول داخلی عظیم کاملا کالیبره شده است که هنگام وزش بادهای شدید می‌..

نمونه‌هایی از معماری های مدرن که با استفاده از تکنولوژی ساخته شده‌اند

در این مطلب به بررسی ۱۰ نمونه از معماری های مدرن که با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته ساخته شده‌اند و در کشورهای مختلف قرار دارند می‌پردازیم.

امروزه تکنولوژی پیشرفت چشم‌گیری نسبت به قبل داشته و استفاده از فناوری برای انسان پیچیده شده است. اما در بعضی از کشورها با استفاده از فناوری توانسته‌اند معماری‌های پیچیده‌ای را بسازند که از دیدن آن‌ها تعجب خواهید کرد. در ادامه ۱۰ معماری خیره کننده را به شما معرفی می‌کنیم که از فناوری‌های مختلفی در اسکلت‌های آن‌ها استفاده شده است.

آسمان خراش Taipei 101

معماری های مدرن

حدود چند سال آسمان خراش Taipei 101 به عنوان بلندترین آسمان خراش جهان شناخته می‌شد، اما این دلیل وجود آسمان خراش Taipei 101 در این لیست نیست. تایوان در منطقه‌ای از جهان واقع شده است که به طور منظم در معرض طوفان قرار می‌گیرد و به همین علت این منطقه‌ای چالش برانگیز برای ساخت آسمان خراش‌ها شده است، با این وجود ارتفاع این آسمان خراش ۵۰۸ متر است.

این آسمان خراش دارای یک پاندول داخلی عظیم کاملا کالیبره شده است که هنگام وزش بادهای شدید می‌تواند وضعیت را متعادل کند، استفاده از این پاندول کاملا مبتکرانه است، اما منحصر به فرد نیست. آسمان خراش Taipei 101 به گونه‌ای ساخته شده است که در سال ۲۰۱۲ گواهی‌نامه LEED Platinum را دریافت کرد. این گواهی‌نامه به گواهی‌نامه سبز نیز معروف است و دریافت این گواهی‌نامه بدان معنی است که آن ساختمان با محیط زیست سازگار است و دارای چهار درجه معمولی، نقره‌ای، طلائی و پلاتینی (Platinum) است.

ساختمان The Edge

معماری های مدرن

یکی از ساختمان‌های تازه ساز در این لیست The Edge است که محل اقامت مشاور Delottie در همین ساختمان است که واقع در آمستردام شده و این شخص این مکان را به عنوان سبزترین ساختمان جهان نامیده و آژانس رتبه‌بندی محیط زیست انگلیس (BREEAM) بالاترین امتیاز، سازگار بودن با محیط زیست را به این ساختمان داد و این موضوع قابل تحسین است.

سازنده‌های این ساختمان از ترفندهای صرفه جویی انرژی استفاده کرده‌اند. همچنین آن‌ها از انبوهی از سنسورها و تایمرها استفاده کرده‌اند تا اطمینان حاصل کنند که در صورت نیاز از چراغ‌ها، سیستم گرمایشی و… استفاده ‌شود. کارمندان و کارکنان این مکان می‌توانند با استفاده از یک نرم‌افزار نور و دما محیط را مطابق علاقه خود تنظیم کنند.

برج خلیفه

معماری های مدرن

برج خلیفه جزء جذاب‌ترین برج‌های جهان است و وجود آن در لیست معماری های مدرن چندان هم عجیب نیست و نمی‌توان بلندترین برج سلطنتی جهان را نادیده گرفت. یکی از جالب‌ترین نکات درباره این برج، نحوه آب رسانی به ۱۶۳ طبقه است. در طبقه چهلم این برج آب‌رسانی به طبقات بالاتر صورت می‌گیرد و همچنین چهار مخزن ۹۰۰ هزار لیتری در اطراف این برج وجود دارد و این سیستم به گونه‌ای عمل می‌کند که روزانه آب یکی از این چهار مخزن، حدود ۱۰۰ کیلومتر درون لوله‌ها جا به جا شده و این باعث خنک شدن آب در منطقه گرم و کویری دوبی می‌شود.

مرکز تجارت جهانی بحرین

معماری های مدرن

ممکن است در ابتدا متوجه این موضوع نشوید اما اگر به تصویر بالا دقت کنید، متوجه می‌شوید که این برج‌ها در واقع سه توربین بادی هستند و همین می‌تواند دلیلی بر وجود این برج در لیست معماری‌های مدرن باشد. استفاده از این سه توربین باعث شده تا انرژی مورد نیاز ساختمان تامین شود. به علاوه از سایر سیستم‌های فناوری مانند تابلوهای خورشیدی برای روشنایی فضاهای بیرون و لامپ‌های فلورسنت (در داخل) که باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می‌شوند، استفاده شده است.

پارک Apple

معماری های مدرن

پارک اپل یکی از برجسته‌ترین ساختمان‌ها در چند سال اخیر بوده است. این بنا در محل سابق شرکت HP ساخته شده و از ۹ ملک تشکیل شده است که اپل یک به یک این ملک‌ها را تا سال ۲۰۰۶ خریداری کرد و جالب است بدانید که اپل برای جلوگیری از طمع فروشندگان، هویت خود را در زمان خرید پنهان کرده بود.

هزینه ساخت این پارک حدود ۵ میلیارد دلار بوده است و اپل برای شرایطی همچون زلزله پایه‌های این پارک را ایزوله کرده و این بدان معنی است که این پارک روی ۷۰۰ صفحه استیل قرار گرفته و در صورت وقوع زلزله حدود ۴ فوت تغییر مکان می‌دهد. در سقف ساختمان‌های این پارک از صفحه‌های خورشیدی استفاده شده است و این مکان در هنگام وقع زلزله می‌تواند یک پناهگاه با فناوری باشد.

استادیوم تاتنهام هاتسپر

معماری های مدرن

تیم تاتنهام در اوایل سال ۲۰۱۹ به استادیوم جدید خود نقل مکان کرد، این استادیوم دارای گنجایش ۶۲ هزار و ۶۲ نفر است و یکی از مدرن‌ترین استادیوم‌های جهان به شمار می‌رود. جالب است بدانید برای زیباتر کردن نمایی بیرونی این ورزشگاه از ۲۵۰۵ قطعه شیشه استفاده شده است.

شاید شنیده باشید که این استادیوم دارای دو زمین است، این موضوع حقیقت دارد و استادیوم تاتنهام دارای یک زمین فوتبال و یک زمین فوتبال آمریکایی است. چمن این ورزشگاه رو سه سازه فلزی ساخته شده است که روی ریل‌هایی حرکت می‌کنند و تبدیل زمین فوتبال به فوتبال آمریکایی تنها ۲۵ دقیقه زمان می‌برد.

دفتر بلومبرگ (Bloomberg) لندن

معماری های مدرن

بنای بعدی در لیست معماری‌ها مدرن دفتر بلومبرگ است، دفتر جدید سازمان خبری بلومبرگ در لندن بزرگ‌ترین دفتر سازگار با محیط بوده و در سال ۲۰۱۸ برنده جایزه معماری شده است، در این دفتر روزانه حدود ۴ هزار کارمند کار می‌کنند.

یکی از نوآوری‌های این دفتر استفاده از پنل‌های ویژه است، منظور از پنل‌های ویژه این است که این پنل‌ها می‌توانند هم محیط را خنک کنند و هم روشنایی و صدا را نیز به طور هم‌زمان تنظیم کنند. در این ساختمان از سیستم صرفه جویی آب نیز استفاده شده است و در گرمای تابستان از تیغه‌های برنزی استفاده می‌شود، زیرا این تیغه‌ها می‌توانند جریان طبیعی هوا را خنک کرده و به داخل هدایت کنند و قسمت جالب اینجاست که این تیغه‌ها از هیچ انرژی استفاده نمی‌کنند.

توپ‌های (کره‌های) آمازون

معماری های مدرن

آمازون در قلب سیاتل مستقر است و ساختمان این شرکت دارای سه کره است که از آن‌ها برای نگهداری از گیاهان استفاده می‌شود، در بین این سه کره ۲۶۴۳ قطعه شیشه وجود دارد که از آن‌ها برای نمای بیرونی استفاده می‌شود. همچنین دیوارهای داخلی آن‌ها از ۲۵ هزار گیاه پوشیده شده است، که باعث شده مناظر زیبا و سرسبزی را ایجاد ‌کند. برخی از کارمندان و کارکنان آمازون در فضای داخلی کار می‌کنند و این یک مزیت برای آن‌ها حساب می‌شود. وجود چنین مکانی می‌تواند دلیل خوبی برای قرار گرفتن این بنای شرکت آمازون در لیست معماری های مدرن باشد.

مجموعه The Interlace

معماری های مدرن

در این مجموعه ۳۱ آپارتمان ساخته شده است که هر کدام دارای ۶ طبقه هستند و علت محبوب بودن این مجموعه نحوه قرار گرفتن این آپارتمان‌ها روی هم است که انگار روی هم انباشته شده‌اند. این معماری زیبا و غافلگیر کننده باعث شد تا در سال ۲۰۱۵ به عنوان برترین ساختمان جهان انتخاب شود. پشت بام‌های این ساختمان‌ها مکانی برای عموم است که آلاچیق‌هایی پوشیده از گیاهان در این قسمت وجود دارد.

برج‌های Marina Bay Sands

معماری های مدرن

بنای آخر در لیست معماری های مدرن، برج‌های Marina Bay Sands است. این ساختمان بسته به زاویه دید می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد، هر یک از این سه ساختمان ۵۵ طبقه دارد که بنای قسمت بالایی ۳۴۰ متر طول دارد و این سه ساختمان را به هم متصل می‌کند. در بنای قسمت بالایی استخرها، فضاهای عمومی و تفریحگاه‌ها قرار گرفته‌اند، همچنین نمای شهر از بالای این ساختمان‌ها بسیار زیبا و دیدنی است.

منبع :pocket-lint-: گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.