نمایش‌های رمضانی رادیو| از افطاری با هنرمندان در “صحنه نمایش” تا رادیویی شدن زندگی سردار سلیمانی نمایش‌هایی که رادیو برای ایام ماه مبارک در نظر گرفته‌ است و افطاری که هنرمندان با مردم خواهند داشت. – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حمیدرضا افتخاری مدیرکل هنرهای نمایشی و رئیس رادیو نمایش در گفت‌وگویی با خبرنگار خبرگزاری تسنیم به تشریح سریال‌های رادیویی ایام ماه مبارک رمضان پرداخت. او تأکید کرد: رادیو نمایش برنامه “صحنه نمایش” را ویژه افطار از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۱ روی آنتن خواهد برد. اجرای این برنامه برعهده “خانم روح‌بخش” است و البته برنامه خیلی متکی بر مجری نیست و احمد گنجی و شهین‌نجف‌زاده و بازیگر دیگر آیتم‌هایی دارند که از جمله پخش خود را آغاز می‌کنند. این برنامه زنده ویژه افطار هر روز ماه مبارک رمضان روی آنتن می‌رود.
وی تأکید کرد: در حوزه اداره‌کل هنرهای نمایشی وظیفه‌مان تولید نمایش برای شبکه‌های دیگر و پخش همزمان از رادیو نمایش است. نمایش‌هایی که ویژه ایام ماه مبارک رمضان پخش‌شان را از روز جمعه و شنبه آغاز می‌کنند و البته مجموعه‌هایی در مناسبت‌های وفات حضرت خدیجه(..

نمایش‌های رمضانی رادیو| از افطاری با هنرمندان در "صحنه نمایش" تا رادیویی شدن زندگی سردار سلیمانی

نمایش‌هایی که رادیو برای ایام ماه مبارک در نظر گرفته‌ است و افطاری که هنرمندان با مردم خواهند داشت.

– اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حمیدرضا افتخاری مدیرکل هنرهای نمایشی و رئیس رادیو نمایش در گفت‌وگویی با خبرنگار خبرگزاری تسنیم به تشریح سریال‌های رادیویی ایام ماه مبارک رمضان پرداخت. او تأکید کرد: رادیو نمایش برنامه "صحنه نمایش" را ویژه افطار از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۱ روی آنتن خواهد برد. اجرای این برنامه برعهده "خانم روح‌بخش" است و البته برنامه خیلی متکی بر مجری نیست و احمد گنجی و شهین‌نجف‌زاده و بازیگر دیگر آیتم‌هایی دارند که از جمله پخش خود را آغاز می‌کنند. این برنامه زنده ویژه افطار هر روز ماه مبارک رمضان روی آنتن می‌رود.

وی تأکید کرد: در حوزه اداره‌کل هنرهای نمایشی وظیفه‌مان تولید نمایش برای شبکه‌های دیگر و پخش همزمان از رادیو نمایش است. نمایش‌هایی که ویژه ایام ماه مبارک رمضان پخش‌شان را از روز جمعه و شنبه آغاز می‌کنند و البته مجموعه‌هایی در مناسبت‌های وفات حضرت خدیجه(س)، شب‌های قدر و روز قدس درنظر گرفته‌ایم. نمایش ۵ قسمتی با عنوان "بازگشت" و موضوع حق‌الناس از ۱۳ اردیبهشت روی آنتن شبکه رادیو ایران می‌رود. رادیو تهران دو نمایش ۶ قسمتی دارد یکی "شهنامه" از روز ششم اردیبهشت‌ماه با موضوع رعایت حقوق شهروندی شروع می‌‌شود و سریال رادیویی دیگری تحت عنوان "شکوفه" از روز سیزدهم اردیبهشت‌ماه با موضوع کمک به همنوع پخش می‌شود. رادیو جوان سریال بلند ۲۸ قسمتی با موضوع عدالت و محوریت مبارزه با فساد، به نام "خنده تلخ" از ششم اردیبهشت روی آنتن می‌برد.

افتخاری با اشاره به پخش کاری درباره زندگی قهرمان تیراندازی در رادیو ورزش و رادیویی شدن زندگی حضرت خدیجه(س)، افزود: رادیو معارف سریال هفت قمستی به نام "بانوی بخشش" برای زندگی حضرت خدیجه(س) ساخته است و از روز سیزدهم اردیبهشت‌ماه پخش خودش را شروع می‌‌کند. رادیو ورزش از روز سیزدهم اردیبهشت‌ماه در برنامه‌ای به نام "الهه" زندگی الهه احمدی قهرمان تیراندازی را روایت می‌کند. قصه مادری که هم مادری می‌کند و هم قهرمان است. رادیو فرهنگ کار ۱۷ قسمتی که "گوی عصمت" نام دارد و موضوع آن وفاداری اس و رادیو سلامت کار هفت قسمتی به نام "نقطه‌جوش" را با موضوع کنترل خشم به آنتن می‌رساند.

وی در خصوص نمایش‌های شب قدر و روز قدس، گفت: دسته‌ای از نمایش‌های رادیویی به شب‌های قدر برمی‌گردد؛ کاری به نام "بت می‌تراشد" با موضوع شهادت حضرت علی(ع) از رادیو ایران پخش می‌شود. رادیو تهران "آخرین قربانی" را با موضوع تزکیه نفس پخش می‌کند. رادیو اقتصاد، کاری به نام "پدر" را روی آنتن می‌برد که موضوع آن شهادت حضرت علی(ع) است. رادیو معارف با نمایش "بازجویی" به استقبال شهادت حضرت علی(ع) می‌رود که تحلیلی بر شخصیت ابن‌ملجم است. رادیو ورزش کاری به نام "ستاره‌ها" دارد که در شب‌های قدر با موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و حال و هوای مسابقات جام رمضان روی آنتن می‌رود. رادیو نمایش هم کاری با عنوان "سلام ژنرال" داستانی از زندگی سردار سلیمانی را در این ایام پخش می‌کند. آثار معنوی ماه رمضان در رادیو سلامت با نمایشی به نام "سلوک" بررسی می‌شود.

افتخاری ادامه داد: دو مجموعه نمایشی متناسب با ایام پایانی ماه و روز قدس تولید شده است، "سیب تلخ" از رادیو ایران موضوع مقاومت و مردم فلسطین و کار دیگری در رادیو تهران به نام "گنجینه پدری" پخش می‌شود که همین مضمون را دارد. رادیو فرهنگ "مرز سایه‌ها" را پخش می‌کند که زندگی شهید عماد مغنیه را نمایش می‌دهد و در رادیو معارف هم "حقیقت سمیر زندگی" درباره زندگی شهید سمیر قنطار است. این نمایش‌ها تولید شده و چند اثر مانده که آنها هم طی روزهای آینده تولیدشان به پایان خواهد رسید.

او با اشاره به ساخت سریال‌هایی درباره مدافعان سلامت، تأکید کرد: کار ویژه‌ای به نام "مدافعان سلامت" مجموعه نمایش‌های تک‌قسمتی در ۳۰ دقیقه زندگی شهدای خدمت در کادر درمانی را رادیویی می‌کند که به واسطه موضوع کرونا شهید شدند. مجموعه‌های پنج قسمتی دیگری هم در راه است که پخش می‌شود.

رئیس رادیو نمایش با اشاره به ادامه ضبط نمایش‌های رادیویی برای عید فطر، تأکید کرد: دوستان هفته آینده تولیدات عید فطر را شروع می‌کنند تقریباً تمام هنرمندان اداره‌کل هنرهای نمایشی درگیر این تولیدات‌اند و غیر از این چند نفر به واسطه این بیماری‌ها و بیماری‌های زمینه‌ای امکان حضورشان در این نمایش‌ها نبود که تعدادشان به ۴، ۵ نفر رسید. ضمن حفظ پروتکل‌های بهداشتی تولید در رادیو نمایش قطع نشده است. همچنان "نمای رادیو" تولید می‌شود و هر شب در قالب برنامه‌ای ۱۵ دقیقه‌ای از شبکه نسیم پخش می‌شود.

جزئیات بیشتر سریال‌های رادیویی:

۱۳۵ قسمت نمایش جدید رادیویی در قالب ۱۷ سریال در اداره‌کل هنرهای نمایشی رادیو تهیه و تولید شده است که در ایام ماه مبارک رمضان از رادیو نمایش و سایر شبکه‌های رادیویی پخش خواهد شد. اداره‌کل هنرهای نمایشی رادیو و شبکه رادیویی نمایش علاوه بر پخش مجموعه‌ای از آثارجدید نمایشی که قرار است ویژه ماه رمضان از این شبکه پخش شود، مجموعه‌های متنوع نمایشی دیگری نیز تدارک دیده که در این ایام از سایر شبکه‌های رادیویی نیز پخش خواهد شد.

«بوی اسپند»

عنوان سریالی رادیویی است به نویسندگی مریم تاجیک و کارگردانی آشا محرابی که در ۱۷ قسمت تولید شده است و از چهارم اردیبهشت ماه ساعت ۱۹ به روی آنتن شبکه رادیویی نمایش می‌رود. فرهنگ جولایی تهیه‌کننده این نمایش رادیویی است. این نمایش حس امید، شادی و انگیزه به مخاطبین می‌دهد و به بررسی مسائل اقتصادی در نظام خانواده می‌پردازد. در خلاصه داستان «بوی اسپند» آمده است: پارسا و گیسو سه سال پیش و در آستانه مهاجرت خانواده گیسو به استرالیا و با وجود سختگیری آنها با هم ازدواج کردند، گیسو که پیش‌تر به اصرار پدرش در دانشگاه ،حقوق می‌خوانده ، بعد از ازدواج با پارسا انصراف داده و رشته مورد علاقه‌اش ، مجسمه‌سازی را دنبال می‌کند و …

«نقطه جوش»

عنوان سریالی رادیویی به نویسندگی یاسمن شکرگزار و کارگردانی سعیده فرضی است که در هفت قسمت تولید شده و قرار است از ششم اردیبهشت ماه ساعت ۵:۱۵ دقیقه از رادیو سلامت پخش شود.اشرف السادات اشرف‌نژاد تهیه‌کننده این سریال رادیویی است. «نقطه جوش» مجموعه‌ای اپیزودیک در قالب هفت داستان مجزا به مسئله خشم در زندگی افراد مختلف می‌پردازد و در نهایت تبعات این مشکل را در زندگی افراد نشان می‌دهد تا مخاطب درگیر این مسئله با عواقب عدم کنترل خشم آشنا شود.

«خنده تلخ »

عنوان سریالی نمایشی به نویسندگی الهام نظری، سینا عباسی و کارگردانی رضا عمرانی است و در ۲۸ قسمت تولید شده است که به تهیه‌کنندگی فرهنگ جولایی از ششم اردیبهشت‌ماه به روی آنتن شبکه جوان می‌رود. این نمایش داستان زندگی پسری به نام کیا است که با پدرش بر سر واردات گوشت اختلاف دارند چرا که کیا به دنبال سود بالاتر و تولید بیشتر است. در سفر کاری، کیا سردرد عجیبی می‌گیرد. پزشک خانوادگی آنها به او اصرار می‌کند پای مواضعش بایستد، برایش دارویی تجویز می‌کند که باعث خواب‌آلودگی او می‌شود و …

«شهرنامه »

عنوان سریالی به نویسندگی یاسمن شکرگزار و کارگردانی مینو جبارزاده است که در ۶ قسمت تولید شده است واز هفتم اردیبهشت ماه ساعت ۱:۳۰ از رادیو تهران پخش می‌شود. اشرف السادات اشرف‌نژاد تهیه‌کننده این نمایش رادیویی است. این نمایش رادیویی به رعایت حقوق شهروندی و وظایف شهروندان نسبت به یکدیگر در جامعه می‌پردازد و آینه‌ای مقابل رفتار آنها قرار می‌دهد. قصه افرادی همچون شخص خودخواهی که مقابل در آپاتمانشان را جزو متعلقات خانه خود می‌داند و اجازه پارک به ماشین همسایه‌ها نمی‌دهد.

«شکوفه»

این سریال رادیویی را ایوب آقاخانی در ۶ قسمت نویسندگی و کارگردانی کرده و قرار است از ۱۴ اردیبهشت ساعت ۱:۳۰ از رادیو تهران پخش شود. ژاله محمدعلی تهیه‌کننده این سریال رادیویی است که موضوع آن درباره کمک به همنوع است.

«الهه»

عنوان سریالی رادیویی است به نویسندگی زهرا کولیوند و کارگردانی مهدی نمینی مقدم که در هفت قسمت تولید شده واز سیزدهم اردیبهشت ماه ساعت ۱۶:۳۰ به روی آنتن شبکه رادیویی ورزش می‌رود.ریحانه یزدان‌دوست تهیه‌کننده این نمایش رادیویی است که به زندگی الهه احمدی قهرمان تیراندازی می‌پردازد.

«بت می‌تراشند پروانه»

عنوان سریالی رادیویی به نویسندگی بابک صفی‌خانی و کارگردانی جواد پیشگر است که در پنج قسمت تولید شده و قرار است از بیست و یکم اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۲ شب از رادیو ایران پخش شود. این نمایش ویژه شهادت حضرت علی (ع) است و محمد مهاجر تهیه‌کنندگی آن را برعهده دارد.

«سیب تلخ»

عنوان سریالی نمایشی به نویسندگی هانیه نجفی و کارگردانی مجید حمزه است و در ۴ قسمت تولید شده که به تهیه‌کنندگی مهدی نمینی مقدم از بیست و هشتم اردیبهشت ماه ساعت ۱۲ شب به روی آنتن شبکه ایران می‌رود. این نمایش درباره مقاومت مردم فلسطین است که به مناسبت روز قدس تولید شده و در خلاصه داستان آن آمده است: در سال ۱۹۸۲ ناجی العلی کارتونیست معروف فلسطینی (خالق شخصیت حنظله) همراه خانواده‌اش در اردوگاه عین الحلوه‌ لبنان زندگی می‌کند. چند روزی‌ است که اردوگاه‌های فلسطینیان تحت حملات اسراییل قرار گرفته است. روزی ناجی در حال بازگشت از محل کارش (دفتر روزنامه‌ی السفیر) به خانه با مردی مواجه می‌شود که …

«گنجینه پدری»

عنوان سریالی به نویسندگی اکبر خردچشم و کارگردانی بهرام سروری‌نژاد که در ۶ قسمت تولید شده است و از بیست و هشتم اردیبهشت‌ماه ساعت ۱:۳۰ از رادیو تهران پخش می‌شود. زهرا عبدالله‌زاده تهیه‌کننده این نمایش رادیویی است . این نمایش نیز درباره مقاومت مردم فلسطین است که به مناسبت روز قدس تولید شده و در خلاصه داستان آن آمده است: پیرمرد فلسطینی از صندوقچه‌ای که مقداری دست نوشتۀ قدیمی دارد، با جان و دل مراقبت می‌کند. چند نفری گمان می‌کنند گنج با ارزشی است و یک دلال اسرائیلی سعی می‌کند آن را بدزدد. پیرمرد به خاطر مراقبت از صندوقچه می‌میرد و معلوم می‌شود، این صندوقچه داستانی دارد.

«پدر»

این سریال رادیویی را علیرضا غنچی فشکی در پنج قسمت نوشته و نازنین مهیمنی آن را کارگردانی کرده و قرار است از بیستم اردیبهشت ماه ساعت ۱۰:۴۵ از رادیو اقتصاد پخش شود. اشرف السادات اشرف‌نژاد تهیه‌کننده این نمایش رادیویی است. این سریال ویژه شهادت حضرت علی (ع) است و در خلاصه داستان آن آمده است: علی پاکزاد، نوجوان درس‌خوانی که با زحمات بسیار مادرش، موفق به تحصیل شده، پدرش را طی سانحه‌ای از دست داده و اخیراً به دلیل بیماری مادرش سخت نگران است. در صدد امرار معاش خانواده است. به مناسبت شهادت حضرت علی (ع) قرار است در مدرسه‌شان نمایشی اجرا شود که علی شخصیت اصلی آن را بازی می‌کند , …

«بانوی بخشش»

عنوان سریالی رادیویی است به نویسندگی علیرضا غنچی فشکی و کارگردانی نازنین مهیمنی که در ۷ قسمت تولید شده واز سیزدهم اردیبهشت ماه ساعت ۳:۴۵ به روی آنتن شبکه رادیویی معارف می رود. اشرف السادات اشرف‌نژاد تهیه‌کننده این نمایش رادیویی است. این نمایش به منش و شخصیت والای حضرت خدیجه(س) می‌پردازد.

«بازجویی»

عنوان سریالی رادیویی به نویسندگی امیر امیری و کارگردانی رضا عمرانی است که در هفت قسمت تولید شده و قرار است از بیستم اردیبهشت ماه ساعت ۳:۴۵ دقیقه از رادیو معارف پخش شود. زهرا عبدالله‌زاده تهیه‌کننده این سریال رادیویی است؛ «بازجویی» نمایش ویژه شهادت حضرت علی (ع) است.

«ستاره‌ها»

عنوان سریالی نمایشی به نویسندگی مجید حیدری و کارگردانی سعیده فرضی است و در هفت قسمت تولید شده است که به تهیه‌کنندگی ژاله محمدعلی از بیستم اردیبهشت ماه ساعت ۱۶:۳۰ به روی آنتن شبکه ورزش می‌رود. این نمایش به بررسی آسیب‏‌های اجتماعی و تأثیر ماه رمضان بر کاهش بزه و تعارضات اجتماعی می‌پردازد.

«سلوک»

عنوان سریالی به نویسندگی علیرضا غنچی فشکی و کارگردانی نازنین مهیمنی که در هفت قسمت تولید شده است و از بیستم اردیبهشت ماه ساعت ۵ صبح از رادیو سلامت پخش می‌شود. اشرف السادات اشرف‌نژاد تهیه‌کننده این نمایش رادیویی است؛ «سلوک» به آثار معنوی ماه مبارک رمضان می‌پردازد.

«حبیب»

این سریال رادیویی را اکبر خردچشم در سه قسمت نوشته و نازنین مهیمنی آن را کارگردانی کرده و قرار است از بیستم اردیبهشت ماه ساعت ۱۳:۱۵ از رادیو نمایش پخش شود. انسیه سمیع‌پور تهیه‌کننده این نمایش رادیویی است. این سریال ویژه ولادت امام حسن مجتبی(ع) است.

نجم‌الدین شریعتی با "ماهِ من" مهمان سحرگاه رمضانی شد/ حضور حجت‌الاسلام هاشمی‌نژاد در گفت‌وگوی تلویزیونیبه‌بهانه پخش دوباره "میوه ممنوعه" در تلویزیون/ چرا سریال‌سازان، داستان را فراموش کرده‌اند؟مناجات‌خوان‌ها و سخنرانان رمضانی تلویزیون چه کسانی‌اند؟

«آخرین قربانی»

عنوان سریالی رادیویی است به نویسندگی فائزه صالحی و کارگردانی مهدی طهماسبی است که در ۶ قسمت تولید شده است و از بیست و یکم اردیبهشت ماه ساعت ۱:۳۰ به روی آنتن شبکه رادیویی تهران می‌رود. آزاده شاهرخ مهر تهیه‌کننده این نمایش رادیویی است. «آخرین قربانی» نمایشی راجع به تزکیه نفس است و در خلاصه داستان آن آمده است: دختری به‌نام لیندا بر اثر تصادف، دچار مرگ مغزی می‌شود و خانواده او تصمیم می‌گیرند که اعضای بدن او را اهدا کنند و..

«آرایشگر مشکوک»

عنوان سریالی رادیویی به نویسندگی بهناز امینی و کارگردانی مهدی طهماسبی است که در هفت قسمت تولید شده و قرار است از بیستم اردیبهشت ماه ساعت ۶:۳۰ از رادیو نمایش پخش شود.این نمایش به تهیه‌کنندگی مهدیه تقی‌زاده با موضوع حمایت از نیازمندان تولید شده است. همگی این آثار با هنرمندی نویسندگان، تهیه‌کنندگان، بازیگران، صدابرداران و افکتورها در اداره‌کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده‌اند که علاوه بر رادیو نمایش از سایر شبکه‌های رادیویی پخش خواهند شد.

انتهای پیام/

– تسنیم نیوز

خروج از نسخه موبایل