تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴
کد خبر : 586733

نظر یک تحلیلگر: قیمت اتریوم در سال ۲۰۲۳ احتمالاً از ۳٬۰۰۰ دلار عبور خواهد کرد

نظر یک تحلیلگر: قیمت اتریوم در سال ۲۰۲۳ احتمالاً از ۳٬۰۰۰ دلار عبور خواهد کرد

نظر یک تحلیلگر: قیمت اتریوم در سال ۲۰۲۳ احتمالاً از ۳٬۰۰۰ دلار عبور خواهد کرد پس از آنکه بازار ارزهای دیجیتال در نهایت از خواب چند هفته‌ای خود بیدار شد و ارزش بازار به یک تریلیون دلار رسید، قیمت اتریوم برای اولین بار از ماه سقوط پس از مرج به بالای ۱٬۵۰۰ دلار رسید. به

نظر یک تحلیلگر: قیمت اتریوم در سال ۲۰۲۳ احتمالاً از ۳٬۰۰۰ دلار عبور خواهد کرد

پس از آنکه بازار ارزهای دیجیتال در نهایت از خواب چند هفته‌ای خود بیدار شد و ارزش بازار به یک تریلیون دلار رسید، قیمت اتریوم برای اولین بار از ماه سقوط پس از مرج به بالای ۱٬۵۰۰ دلار رسید.

به گزارش فین‌بولد، بر اساس توییتی از یک معامله‌گر ناشناس ارز دیجیتال و یکی از بنیان‌گذاران «لج‌آرت» به نام «کالئو» (Kaleo) در ۲۷ اکتبر (۵ ‌آبان) منتشر شد؛ بر اساس تحلیل پرایس اکشن، قیمت اتریوم ممکن است در سال ۲۰۲۳ از ۳٬۰۰۰ دلار عبور کند.

کالئو عنوان کرد:

حرکت دوباره قیمت اتریوم به بالای ۳٬۰۰۰ دلار در اوایل سال ۲۰۲۳ منطقی به ‌نظر می‌رسد.

با توجه به نمودار بالا، اتریوم در یک خط روند صعودی حرکت می‌کند که نشان می‌دهد قیمت در حال نوسان در بازه‌ای بزرگتر است. ادامه‌یافتن این روند درنهایت به تغییر قیمت در جهت مثبت منجر خواهد شد.

طبق گزارش فین‌بولد، پس از سرازیرشدن ۲۰میلیارد دلار به بازار اتریوم در عرض ۲۴ ساعت، قیمت این ارز دیجیتال برای اولین بار از ۱۵ سپتامبر (۲۴ شهریور) به بیش از ۱٬۵۰۰ دلار رسید؛ زمانی که قیمت پس از به‌روزرسانی موفقیت‌آمیز مرج سقوط کرد.

در هم حال، مایک مک‌گلون (Mike McGlone)، استراتژیست ارشد کامودیتی در بلومبرگ اینتلیجنس،‌ در ۲۶ اکتبر (۴ آبان) خاطرنشان کرد:

تغییر اتریوم به پروتکل اثبات سهام و و جایگاه فرماندهی آن در کانون دیجیتالی‌شدن امور پولی و مالی می‌تواند زیربنای افزایش قیمت آن باشد.

تحلیل تکنیکال اتریوم

در همین حال، اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال اتریوم بسیار جالب به نظر می‌رسند. به‌طور خاص، اندیکاتور خلاصه احساسات، احساس خرید را در عدد ۱۳ نشان می‌دهد. با این حال، اسیلاتورها احساس فروش را در عدد ۴ نشان می‌دهد، در حالی که میانگین متحرک به محدوده خرید قوی در عدد ۱۲ اشاره می‌کند.

در زمان انتشار این گزارش، قیمت اتریوم با رشد بیش از ۳درصدی در ۲۴ ساعت گذشته، در محدوده قیمت ۱٬۵۶۷ دلاری در معامله است. به‌علاوه، در یک هفته گذشته شاهد رشد ۲۱.۱درصدی نیز بود که به پیش‌بینی ۴ هفته گذشته جامعه ارزهای دیجیتال برای قیمت اتریوم در ۳۱ اکتبر (۹ آبان) بسیار نزدیک است.

ترس از سانسور

با این حال، اوضاع اتریوم کاملاً هم خوب نیست. برخی از کارشناسان صنعت نگران مقاومت شبکه در برابر سانسور هستند؛ زیرا هم‌اکنون بیش از ۶۰درصد از بلاک‌های تراکنش اتریوم با تحریم‌هایی که دفتر کنترل دارایی‌های خارجی ایالات متحده (OFAC) اعمال کرده است پیروی می‌کنند.

نمودار روزانه بلاک‌های منطبق با قوانین اُفک اتریوم پس از مرج

برای یادآوری، اُفک، میکسر محبوب اتریوم تورنادو کش را در ماه اوت (مرداد) به‌دلیل نقش آن در ادعای پول‌شویی بیش از ۴۵۵میلیون دلار ارز دیجیتال به‌سرقت رفته تحریم کرد. علاوه بر آن تعدادی از آدرس های اتریوم مرتبط با این پروتکل را در لیست سیاه قرار داد.

این تحریم به محبوبیت روبه‌رشد رله‌های «حداکثر ارزش استخراج‌شده» یا MEV مطبق با قوانین اُفک منجر شد که ممکن است برخی از تراکنش‌ها را سانسور کنند. پلتفرم هوش ارز دیجیتال مساری، در گذشته این اقدام را تهدیدی واقعی برای بی‌طرفی و مقاومت اتریوم در برابر سانسور خوانده بود.

نظر یک تحلیلگر: قیمت اتریوم در سال ۲۰۲۳ احتمالاً از ۳٬۰۰۰ دلار عبور خواهد کرد

در این باره بیشتر بخوانید

  • کاهش شدید ارزش اتریوم در برابر بیت کوین پس از مرج؛ روند نزولی تا کجا ادامه دارد؟
  • فشردگی معاملات اتریوم در یک هفته گذشته؛ آیا در آستانه شکست مقاومت هستیم؟
  • شکست اتریوم در عبور از مقاومت ۱٬۳۵۰ دلاری؛ روند نزولی تا کجا ادامه دارد؟
  • قیمت اتریوم به ۶۰۰ دلار رسید؛ بررسی ۳ دلیل اصلی
  • وضعیت بازار: آیا احساسات مثبت برای شروع روند صعودی اتریوم به بازار بازگشته است؟

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.