فرهنگی

نشست خبری "کشتارگاه"| عباس امینی: فیلم من تکراری نیست

نشست خبری "کشتارگاه"| عباس امینی: فیلم من تکراری نیست

نشست خبری فیلم «کشتارگاه» در روز ششم جشنواره فیلم فجر برگزار شد.

نشست خبری "کشتارگاه"| عباس امینی: فیلم من تکراری نیست – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، نشست خبری فیلم کشتارگاه با حضور عوامل فیلم در سینما ملت برگزار شد.

در ابتدای این نشست که با حضور عوامل فیلم و اصحاب رسانه برگزار شد امینی کارگردان فیلم به شوخی گفت که فکر می‌کنم که این تنها جشنواره‌ای باشد که در آن فوتبال نیز پخش می شود.

سومین روز جشنواره فیلم فجر با دوربین تسنیم/ شب نافرجام دلاربازهای "کشتارگاه" و "شنای پروانه" امیدوارکننده+فیلم"نگاه نو" فجر ۳۸ |کشتارگاه فیلمی درباره دلار و تاثیرات آن در زندگی ما

بعد از این منتقد سینما سحر عصر آزاد به توقف نمایش فیلم‌ها به خاطر فوتبال نقد کرد که با واکنش مسعود نجفی روابط عمومی جشنواره روبرو شد که اعلام کرد که در صورتی که فیلم اکران می‌شد سالن‌ها خالی می‌ماند و باید جوابگو می‌بودیم.

عصر آزاد در ادامه درباره فیلم کشتارگاه گفت که فیلم‌های قبلی امینی کارگردان فیلم را دیدم و نگاه ایشان را که وامدار فضای مستند و جغرافیای جنوب است که آنجا را خوب می شناسد تحسین می‌کنم. این فیلم بیشتر مطابق با همان معیارهایی که از عباس امینی سراغ داشتم بود.

وی در ادامه ضمن اینکه گفت باید در سینمای حرفه‌ای باید سنجشی از مخاطبت و همینطور بازیگرانی که برای نقش‌ها انتخاب می‌شوند داشته باشیم گفت که به نظرم فیلم همچنان که ملتهب و داغ شروع شده بافت مستند به آن اضافه شده و آن را دنبال کرده است و امیدوارم بتواند فیلم‌های او متمایز از دیگر فیلم‌ها و سینمای اجتماعی ما باشد و شبیه دیگر کارگردانان نباشد.

امینی در پاسخ به چگونگی شکل گرفتن ایده فیلم گفت که در ادامه کارهای قبلی‌ام که شانس اکران گسترده را در فیلم‌‌های قبلی خودم نداشتم با ایده دلار فیلم جدیدی را ساختم که عموم مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. تحقیقاتی کردیم که دلار و سازوکار آن چگونه است که چون این موضوع دولتی است و مجراهای آن را نمی‌توان پیدا کرد نتوانستیم درباره آن تحقیق کنیم. برای همین سراغ درباره دلارهای خرد که چمدانی وارد کشور می شود رفتیم. همینطور درباره قاچاق گوسفند که در کنار دلار برای من یک قصه را تشکیل داد.

حسین فرخ زاده نویسنده فیلم گفت که در مورد داستان مابازای واقعی وجود دارد حتی برخی از کاراکترها دوست من هستند. این داستان چیزی است که برای هر آدمی که در ایران وجود دارد دیده شده و آشنا است. وی که خود را اهل آبادان معرفی کرد گفت که موقعیت آنجا فضای دراماتیک بسیار زیادی دارد.

نوروزبیگی تهیه‌کننده فیلم درباره گیشه و موفیقت آن در سینما گفت: من در زمان فیلمبردای با یکی از پخش‌ها قرارداد بستم که از موفیقت بالایی برخوردار خواهد بود و برای این بخش از فیلم توجه لازم را دارم. من از قصه امینی خوشم آمد و وی را از سر فیلم خاک سرخ می‌شناسم و سعی می‌کنم که از این دست افراد جوان حمایت کنم.

کارگردان درباره موفقیت فیلم در سینما گفت که هیچ تفکیکی میان فیلم‌های هنری و غیر هنری در سینما قائل نیستم و بخشی از همه فیلم های من طبیعتاً هنر است. اینبار این شانس را داشتم که در کنار بازیگران متفاوتی باشم که به فروش فیلم کمک کنند. در مورد مخاطب پسندی نیز آرزوی من است که مخاطب فیلم را دوست داشته باشد و من هم مانند باقی سینماگران به مخاطب فیلم فکر می‌کنم.

عصر آزاد در ادامه نکات خود گفت که لزوماً در فیلم بازیگر چهره شناخته شده به معنای غیر هنری بودن فیلم نیست و این نوع نگاه است که معلوم می‌کند چقدر موفق و هنری و سینمایی است. انتخاب بازیگران فیلم و بازی گرفته شده در آن نشان می دهد که کارگردان هم به مخاطب و هم به وجوه هنری فیلم فکر کرده است.

کوثری نیز گفت که نگاه اینچنینی به بازیگر برای موفیقیت در گیشه درست نیست و شاید کارگردان نقشی را نوشته است که فکر می کند نابازیگر نتواند آن را اجرا کند.

امینی درباره حضورش در جشنواره برلین گفت که این جایزه بخش‌های متفاوتی دارد که من داور بخش جنریشن آنم.

امیرحسین فتحی درباره تیپ شخصیتی امیر که در فیلم های متعدد حضور دارد و با بازی او متفاوت شده است گفت که متشکرم از این دیدگاه. هنگام شروع کار با امینی کارگردان فیلم به تیپ شناسی و پرداخت بازی به جمع بندی رسیدیم و نتیجه کار بازی من در این فیلم به این صورتی که دیدید شد درآمد.

فتحی اشاره کرد که از این که در کار پدرش بازی کرده است افتخار می‌کند و اگر باز هم فرصتی ایجاد شود که باز در فیلمی بازی کنم قبول می‌کنم.

امینی درباره باورپذیری کاراکتر منفی فیلم گفت که تشخیص من از نوع روایت همین شیوه روایتی است که گفتم و اگر تشخیصم اشتباه باشد موقع اکران معلوم می شود.

ملکوتی درباره صداگذاری فیلم به خبرنگار تسنیم گفت اگر میزان صدا بد باشد این به خاطر بلندگوهای سالن است که به آن منتقدم و مخاطب را آزار می‌دهد. سالن زیربار خواسته های ما برای صدا نمی‌رود و مخاطبان سینما عموماً در سالن اذیت می‌شوند. اما منظور ما از شیوه و نوع صداگذاری این بود که شنونده و بیننده را تحت فشار قرار بدهیم تا سختی موقعیت برای بیننده ایجاد شود

امینی درباره لوکیشن فیلم گفت گه چون اهل آبادنم دوست داشتم که فیلم در آنجا باشد و البته عموم قصه تخیل نبود.

همینطور وی در پایان درباره تکراری بودن فضای فیلمش گفت که فضای این فیلم تکراری نیست.

انتهای پیام/

لینک منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا
بستن