تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲
کد خبر : 9538

نشست خبری "تعارض"|لطفی: فیلمم سیاسی نیست/ بهبودی: در فیلمی که ندانم پولش از کجا می‌آید بازی نمی‌کنم

نشست خبری "تعارض"|لطفی: فیلمم سیاسی نیست/ بهبودی: در فیلمی که ندانم پولش از کجا می‌آید بازی نمی‌کنم

نشست خبری “تعارض”|لطفی: فیلمم سیاسی نیست/ بهبودی: در فیلمی که ندانم پولش از کجا می‌آید بازی نمی‌کنم لطفی درباه فضای فیلم خود گفت که درباره انسان معاصر فیلم ساختم. سیاست به زندگی روزمره ما از همه‌جا نزدیک است اما در عین حال فیلم من فیلم سیاسی نیست. – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، نشست خبری فیلم «تعارض» در سالن نشست‌های سینما ملّت برگزار شد.
در ابتدای این نشست لطفی کارگردان فیلم گفت که من نیز مدت‌ها جزو جامعه مطبوعاتی سینمای ایران بودم و خبرنگاری را می‌شناسم. باید بگویم که اگر اهانتی به خبرنگاران در این مدت شده است به نمایندگی عوامل فیلم «تعارض» از شما عذرخواهی می‌کنم.
بعد از این بخش، علائی منتقد سینما درباره فیلم و سطح فکری آن گفت: که در این فیلم افسردگی و جهان موازی دیده می‌شود که در فیلم بین ستاره‌ای کریستوفر نولان نیز آن را دیده‌ایم. چیدمان موقعیت رویا و کابوس نکته جالب دیگر فیلم است و موسیقی فیلم که در نوع خود بسیار خوب و حرفه‌ای نوشته شده است. دوربین‌های ناظر امکان دارد ذهنیت سیاسی برای ما ایجاد کند اما برای من روایتگر جهان پیرامون است که اگر بخواهیم..

نشست خبری "تعارض"|لطفی: فیلمم سیاسی نیست/ بهبودی: در فیلمی که ندانم پولش از کجا می‌آید بازی نمی‌کنم

لطفی درباه فضای فیلم خود گفت که درباره انسان معاصر فیلم ساختم. سیاست به زندگی روزمره ما از همه‌جا نزدیک است اما در عین حال فیلم من فیلم سیاسی نیست.

نشست خبری "تعارض"|لطفی: فیلمم سیاسی نیست/ بهبودی: در فیلمی که ندانم پولش از کجا می‌آید بازی نمی‌کنم – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، نشست خبری فیلم «تعارض» در سالن نشست‌های سینما ملّت برگزار شد.

در ابتدای این نشست لطفی کارگردان فیلم گفت که من نیز مدت‌ها جزو جامعه مطبوعاتی سینمای ایران بودم و خبرنگاری را می‌شناسم. باید بگویم که اگر اهانتی به خبرنگاران در این مدت شده است به نمایندگی عوامل فیلم «تعارض» از شما عذرخواهی می‌کنم.

بعد از این بخش، علائی منتقد سینما درباره فیلم و سطح فکری آن گفت: که در این فیلم افسردگی و جهان موازی دیده می‌شود که در فیلم بین ستاره‌ای کریستوفر نولان نیز آن را دیده‌ایم. چیدمان موقعیت رویا و کابوس نکته جالب دیگر فیلم است و موسیقی فیلم که در نوع خود بسیار خوب و حرفه‌ای نوشته شده است. دوربین‌های ناظر امکان دارد ذهنیت سیاسی برای ما ایجاد کند اما برای من روایتگر جهان پیرامون است که اگر بخواهیم آن را درک یا روایت کنیم، مانند زمانی که برای کسی زندگی خود را تعریف می‌کنیم، زاویه دوربین‌های این فیلم می‌توانند بازتعریف خودشان و درکی از زندگی پیرامون ما باشند.

سیدزاده تهیه‌کننده فیلم درباره اعتماد به کارگردانان جوان گفت که سختی و پیچیدگی کار با کارگردان جوان فیلم و بازیگران خاص باعث می‌شود که با آنان کار کنم، کاری که هرکسی نمی‌کند. این سخن سیدزاده با تشویق حضار روبرو شد.

لطفی نیز درباه فضای فیلم خود گفت که درباره انسان معاصر فیلم ساختم. سیاست به زندگی روزمره ما از همه‌جا نزدیک است اما در عین حال فیلم من فیلم سیاسی نیست.

وی درباره اینکه فیلمش روشنفکری است گفت که کلمه شبه روشنفکری کلمه مثبتی درباره فیلم نیست البته چیزی اصلا به نام روشنفکری در کشور ما وجود ندارد و بالتبع شبه روشنفکری نیز وجود نخواهد داشت.

وی در ادمه گفت که از سال ۱۳۸۲ در این نشست‌ها بودم و اگر بخواهم فیلم سیاسی بسازم بلدم، بنابراین نخواستم فیلم سیاسی بسازم اما در جامعه‌ای هستیم که سیاست همیشه به ما نزدیک است.

بهبودی درباره اینکه چرا همیشه در فیلم‌های هنر و تجربی بازی می‌کند گفت که فیلمنامه و ایده و زبان سینما دلیل اصلی من برای ورود به این فیلم‌ها است. به صرف اینکه نقش اول باشم یا دستمزد کلان بگیرم یا غیره معیارهای انتخاب من نیست بلکه اندیشه فیلم برای من حائز اهمیت است. در برخی از فیلمنامه‌ها اندیشه و محتوا با ساختار و فرم تنیده شده است و در این فیلم این نکته وجود دارد. بنابراین تمایلم همیشه بر این است که کار با کیفیت بکنم و این به معنای این نیست که فقط در کارهای هنر و تجربی بازی کنم.

بهبودی اضافه کرد: در فیلمی که ندانم پولش از کجا می‌آید بازی نمی‌کنم و ترجیح می‌دهم که در فیلمی بازی کنم که بدانم پولش از کجا می‌آید.

لطفی درباره گروه هنر و تجربه گفت که متأسفانه در این بخش ما داوری نمی‌شویم. این حرفم انتقاد نیست بلکه انتظار است که در این بخش بازیگران و موسیقی و صداگذاری و… داوری شوند.

در ادامه بازیگر فیلم سودابه بیضایی گفت که سینما به نظرم راهی است که جهان‌بینی و تفکری به ما اضافه شود و فیلم لطفی این ساختار و فرم را دارد که به سینما چیزی اضافه کند. وی اشاره کرد که بعد از خواندن فیلمنامه بلافاصله آن را پذیرفتم.

لطفی درباره روند کند فیلم و حس و حال آرام آن گفت که آیا می‌دانیم که اینستاگرام با ما چه کرده است؟ ریتم کند چیز بدی نیست. گاهی باید تعمق کرد و به اندازه کافی وقت و حوصله گذاشت. من ریتم فیلم را کند نمی‌دانم. ۹۰ درصد فیلم را در ۱۴ قاب می‌بینید. ریتم فیلم در راستای فیلم است. یکی از درخشان‌ترین فیلم‌های امسال فیلم مجید برزگر بود که رسانه‌ها به آن کم توجهی کردند. بخش فلیم‌روی ما از سینماروی ما باید بیشتر به سینما توجه کند که خبرنگاران ما این بخش را شامل می‌شوند. چرا فودکورت ما بیشتر از سالن رسانه شلوغ است؟

وی درباره بسته بودن قاب‌های فیلم گفت که با توجه به اینکه دوربین مدار بسته است فضای فیلم نیز بسته شده است. رقص‌های فیلم از سر خجالت، شوق و وظیفه است. رقص‌های فیلم از سر سرگرمی نیست و اگر می‌خواستم فیلمم سرگرم‌کننده باشد از مؤلفه‌های دیگر استفاده می‌کردم.

یراقچیان آهنگساز فیلم درباره فضای موسیقی فیلم گفت که بحث موسیقی فیلم سبک باروک است. در این فیلم عنصر زمان عنصر اصلی است که با گذشت به زمان حال می‌رسیم و گویا که زمان قبل هک شده است. در موسیقی فیلم تمام این زوایا را در نظر گرفتم و سه عنصر موسیقی کلاسیک برای سکانس‌های خیلی قبل، الکترونیک برای گذشته و رمانس برای سکانس‌های فعلی ساختم.

قورچیان صداگذار فیلم درباره این بخش مهم فیلم گفت که تلاش کردیم تا در این فیلم بخشی از درام فیلم به دوش صداگذاری فیلم باشد که امیدوارم مورد پسند قرار گرفته باشد. گراکویی صدابردار فیلم نیز در این باره گفت که باید به نوعی صدابرداری می‌کردم که در آن صدا شبیه صدای میکروفون کنار دوربین باید باشد، بسیار سخت بود.

افسانه صرفه‌جو طراح فیلم درباره فضاسازی فیلم با توجه به اینکه رنگ فیلم سیاه وسفید بود گفت که از ابتدا قرار نبود فیلم اینگونه باشد و غافلگیر شدم. با توجه به اینکه فیلم فضای بسته‌ای دارد کار من نیز محدود بود که برای همین مجبور شدم فضای شلوغ فیلم را به صورت بصری درست کنم.

انتهای پیام/

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.