نسل جدید تراشه سری H اینتل با فرکانس ۵ گیگاهرتز برای لپ تاپ‌‌های گیمینگ معرفی شد اینتل به طور رسمی از نسل جدید تراشه سری H خود با فرکانس بالای ۵ گیگاهرتز برای رایانه‌های قابل حمل مخصوص بازی رونمایی کرد. اینتل این تراشه‌ها را برای رقابت با سری رایزن ۴۰۰۰ وارد بازار خواهد کرد.
درست دو روز پس از آنکه شرکت ای ام دی از تراشه‌‌های رایزن ۴۰۰۰ برای رایانه‌های قابل حمل رونمایی کرد، اینتل نیز رسما نسل دهم تراشه سری H خود را برای لپ‌تاپ‌های بالا‌رده مخصوص بازی و تولید محتوا معرفی کرد.
مشخصات نسل جدید تراشه سری H اینتل این تراشه‌های جدید مدل‌های i5، i7 و i9 از خانواده کامت لیک هستند و بر پایه معماری ++۱۴nm ساخته شده‌اند (خبری از معماری ۱۰ نانومتری سری آیس لیک یا ۱۰ نانومتری پلاس تایگر لیک نیست). تمامی این مدل‌ها دارای توان مصرفی ۴۵ وات هستند و از چهار تا هشت هسته با ترد (Thread) دو برابری بهره می‌برند.
تراشه‌های نسل دهمی سری H اینتل Core i5 و Core i7 اولین تراشه‌های موبایلی هستند که دارای فرکانس بالاتر از ۵ گیگاهرتز می‌باشند. همین مورد بزرگ‌ترین مزیت این تراشه‌ها نسبت به تراشه‌های جد..

نسل جدید تراشه سری H اینتل با فرکانس ۵ گیگاهرتز برای لپ تاپ‌‌های گیمینگ معرفی شد

اینتل به طور رسمی از نسل جدید تراشه سری H خود با فرکانس بالای ۵ گیگاهرتز برای رایانه‌های قابل حمل مخصوص بازی رونمایی کرد. اینتل این تراشه‌ها را برای رقابت با سری رایزن ۴۰۰۰ وارد بازار خواهد کرد.

درست دو روز پس از آنکه شرکت ای ام دی از تراشه‌‌های رایزن ۴۰۰۰ برای رایانه‌های قابل حمل رونمایی کرد، اینتل نیز رسما نسل دهم تراشه سری H خود را برای لپ‌تاپ‌های بالا‌رده مخصوص بازی و تولید محتوا معرفی کرد.

مشخصات نسل جدید تراشه سری H اینتل

این تراشه‌های جدید مدل‌های i5، i7 و i9 از خانواده کامت لیک هستند و بر پایه معماری ++۱۴nm ساخته شده‌اند (خبری از معماری ۱۰ نانومتری سری آیس لیک یا ۱۰ نانومتری پلاس تایگر لیک نیست). تمامی این مدل‌ها دارای توان مصرفی ۴۵ وات هستند و از چهار تا هشت هسته با ترد (Thread) دو برابری بهره می‌برند.

تراشه‌های نسل دهمی سری H اینتل Core i5 و Core i7 اولین تراشه‌های موبایلی هستند که دارای فرکانس بالاتر از ۵ گیگاهرتز می‌باشند. همین مورد بزرگ‌ترین مزیت این تراشه‌ها نسبت به تراشه‌های جدید رایزن ۴۰۰۰ می‌باشد. هسته‌های با فرکانس کاری بالاتر هم در بازی و هم در برنامه‌هایی که به عملکرد تک رشته‌ای متکی می‌باشند، نقش مؤثری دارند.

اینتل از فناوری موسوم به Thermal Velocity Boost یا به اختصار TVB (افزایش سرعت حرارتی) استفاده می‌کند که اگر دمای پردازنده از ۶۵ درجه سانتی‌گراد یا ۱۴۹ درجه فارنهایت پایین‌تر باشد، فرکانس را تا ۲۰۰ مگاهرتز افزایش می‌دهد.

اینتل در حال حاضر تراشه‌های نسل دهم سری U و Y را عرضه کرده است که در دستگاه‌های مختلفی مثل مک بوک ایر جدید اپل به کار گرفته شده‌اند. همچنین باید اشاره کرد که تراشه‌های جدید سری H از استاندارد وای فای ۶ و همچنین درگاه تاندربولت ۳ پشتیبانی خواهند کرد. نسل جدید تراشه سری H اینتل در آینده نزدیک در محصولات ایسوس، گیگابایت، ام اس آی و غیره مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

خروج از نسخه موبایل