تاریخ انتشار: دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹

نسخه جدید سانگ یانگ کوراندو برای نجات این شرکت در راه است شرکت سانگ یانگ احوالات خوبی ندارد و نیازمند اتفاقی تازه است. شاید نسخه جدید سانگ یانگ کوراندو بتواند روح تازه‌ای بر پیکره بی جان شرکت بدمد. شاید کشور ما و صنعت خودروسازی ایران بیش از هر کشور دیگری با برندهای چینی، کره‌ای و

نسخه جدید سانگ یانگ کوراندو برای نجات این شرکت در راه است

شرکت سانگ یانگ احوالات خوبی ندارد و نیازمند اتفاقی تازه است. شاید نسخه جدید سانگ یانگ کوراندو بتواند روح تازه‌ای بر پیکره بی جان شرکت بدمد.

شاید کشور ما و صنعت خودروسازی ایران بیش از هر کشور دیگری با برندهای چینی، کره‌ای و حتی ژاپنی و کمپانی‌های برتر این کشورها آشنا باشد؛ چرا که عمده واردات خودروهای خارجی از این سه کشور وارد می‌شده است. متاسفانه بازار ایران از حدود چهار سال پیش تا به امروز فرصت همکاری مجدد با برندهای کره‌ای را پیدا نکرد و نمونه‌های موجود در بازار مربوط به قبل از ممنوعیت واردات است.

نسخه جدید سانگ یانگ کوراندو در راه بازار کره

یکی از خودروسازان کره‌ای که برخی از محصولات آن در ایران نیز وجود دارد، سانگ یانگ است. به احتمال زیاد نام سانگ یانگ تیوولی را شنیده‌اید و در گجت نیوز هم بارها در خصوص این خودرو صحبت کرده‌ایم. این شرکت یکی از قدیمی‌ترین خودروسازان کره‌ای محسوب می‌شود که متاسفانه در حال حاضر اوضاع نابه‌سامانی دارد.

مالکیت شرکت سانگ یانگ هم‌اکنون در اختیار گروه صنعتی KG قرار دارد و مدیران این گروه بر این باورند که تزریق سرمایه جدید می‌تواند روح تازه‌ای به شرکت ببخشد. خودرویی که شاید نجات‌بخش شرکت مذکور باشد، سانگ یانگ کوراندو است. عاشقان این مدل خودرو منتظر عرضه خودرویی از روی مدل نخستین هستند.

نخستین نسل از کوراندو از نظر ظاهری شباهت زیادی به خودروهای جیپ دارد و این شباهت به قدری زیاد بود که در برخی از بازارها مثل ایران با نام جیپ کره‌ای شناخته می‌شود. به طور کلی از یک زمانی به بعد این شرکت تصمیم گرفت زبان طراحی محصولات خود را شبیه زبان طراحی محصولات آفرودی و جیپ کند و گویا هم‌اکنون تصمیم گرفته شده این راه ادامه یابد.

سانگ یانگ کوراندو جدید که با کد KR10 شناخته می‌شود، شاسی بلندی آفرودی به حساب می‌آید و کره‌ای‌ها با انتشار این اخبار مجددا خوشنود شده‌اند و بی‌صبرانه منتظر ورود این محصول به کشورشان هستند. عده‌ای از عاشقان نسل‌های مختلف سانگ یانگ امیدوارند که این شرکت در آینده علاوه بر احیای کوراندو به سمت تجدید حیات سانگ یانگ موسو بروند و این خودرو بتواند رقیبی برای برخی مدل‌های لندروور و جیپ شود.

مقاله اصلی

خروج از نسخه موبایل