نخستین تصاویر و مشخصات ای اکتروس، کشنده برقی مرسدس بنز منتشر شد نخستین تصاویر و مشخصات ای اکتروس به عنوان کشنده برقی مرسدس بنز منتشر شد. در ادامه با کامیون جدید مرسدس بنز آشنا خواهیم شد. ای اکتروس که به عنوان کامیون برقی جدید مرسدس بنز شناخته می‌شود به تازگی مرحله جدیدی از تست‌های خود

نخستین تصاویر و مشخصات ای اکتروس، کشنده برقی مرسدس بنز منتشر شد

نخستین تصاویر و مشخصات ای اکتروس به عنوان کشنده برقی مرسدس بنز منتشر شد. در ادامه با کامیون جدید مرسدس بنز آشنا خواهیم شد.

ای اکتروس که به عنوان کامیون برقی جدید مرسدس بنز شناخته می‌شود به تازگی مرحله جدیدی از تست‌های خود را آغاز کرده است. این محصول که ترکیبی از کامیون و تریلر است با وزن کلی 40 تن توانسته تاییدیه‌های لازم را دریافت کند. همچنین در حال حاضر فرایند پذیرش سفارش مشتریان با این پیکربندی نیز توسط مرسدس بنز آغاز شده است.

مشخصات کشنده برقی مرسدس بنز ای اکتروس

هم‌اکنون کشنده برقی مرسدس بنز ای اکتروس در حال گذراندان تست‌های جدیدی از جمله آزمایش‌های پایداری است. این کامیون از سال 2019 تا به امروز حدود 7 هزار سفر آزمایشی را به انجام رسانده و طی این آزمایشات توانسته 70 هزار کیلومتر را بپیماید.

شرکت مرسدس بنز با هدف انجام آزمایش‌های بلندمدت به شکل روزانه از کامیون برقی ای اکتروس برای انتقال محفظه گیربکس و اجزای محور کامیون‌ها به کارخانه‌های دایملر تراک در راشتات و گاگناو استفاده می‌کند. در واقع این کامیون به شکل روزانه 300 کیلومتر را می‌پیماید.

در این آزمایشات از مدل ای اکتروس 300 استفاده شده که برای حمل بار از یک تریلر ویژه به همراه یک محور مرکزی Rockinger بهره می‌برد. طول داخلی تریلر دوم به 7.28 متر و وزن خالص مجاز آن نیز به 18 تن می‌رسد. این کامیون برقی با تریلر هم‌اکنون به عنوان بزرگترین محصول مرسدس بنز محسوب می‌شود. البته کامیون مرسدس بنز LongHaul پس از عرضه می‌تواند این لقب را از آن خود کند.

مرسدس برای مدل‌های استاندارد کامیون برقی eActros 300 پک باتری 336 کیلووعت ساعت و برای eActros 400 پک باتری 448 کیلوات را در نظر گرفته است. این کامیون برقی به کمک چنین باتری‌هایی با هر بار شارژ کامل قادر است مسافتی برابر با 400 کیلومتر را طی کند.

مقاله اصلی

خروج از نسخه موبایل