تاریخ انتشار: جمعه ۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵

نبرد حقوقی سونی و هواوی بر سر نام تجاری واچ جی تیکمپانی Sony شکوائیه تازه‌ای را علیه Huawei تنظیم کرد. نبرد حقوقی سونی و هواوی سر دراز دارد و به استفاده از نام تجاری Watch GT مربوط می‌شود.
هواوی ساعت‌..

نبرد حقوقی سونی و هواوی بر سر نام تجاری واچ جی تی

کمپانی Sony شکوائیه تازه‌ای را علیه Huawei تنظیم کرد. نبرد حقوقی سونی و هواوی سر دراز دارد و به استفاده از نام تجاری Watch GT مربوط می‌شود.

هواوی ساعت‌های هوشمند خود را با نام Watch GT عرضه می‌کند. در همین راستا، کمپانی چینی برای ثبت اسامی تجاری GT 3 و GT 5 به اداره مالکیت معنوی اتحادیه اروپا درخواست ارائه داد. همین امر، آغازگر دور جدیدی از نبرد حقوقی سونی و هواوی شده است.

در حین روند ثبت اسامی تجاری، هر شخص ثالثی می‌تواند نسبت به آن معترض شود. سونی هم با استفاده از این حق، در سال ۲۰۱۶ علیه هواوی اقامه دعوا کرد.

در سال ۲۰۱۹ کمپانی ژاپنی دادخواست دیگری را تنظیم کرد؛ ولی در همین گیرودار، هواوی واچ جی تی و جی تی ۲ وارد بازارهای جهانی شدند. سونی اما با تنظیم یک شکوائیه جدید در اتحادیه اروپا، همچنان به نبرد حقوقی با هواوی ادامه می‌دهد. البته روند قانونی کار هنوز در جریان است و فرجام این ماجرا نامشخص!

اعتراض سونی به استفاده هواوی از نام GT، به سری Gran Turismo ارتباط دارد؛ یک بازی ویدیویی اتومبیل‌رانی که توسط شرکت Polyphony Digital برای کنسول پلی‌استیشن ساخته شده است. در واقع سونی می‌خواهد با پیروزی در این نبرد حقوقی، حق استفاده اختصاصی از نام GT برای بازی Gran Turismo را به دست بیاورد.

منبع :gizmochinaمنبع گجت نیوز

خروج از نسخه موبایل