تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵
کد خبر : 587607

موش ها هنگام آهنگ گوش دادن شبیه انسان رفتار می‌کنند

موش ها هنگام آهنگ گوش دادن شبیه انسان رفتار می‌کنند

موش ها هنگام آهنگ گوش دادن شبیه انسان رفتار می‌کنند محققان دانشگاه توکیو در بررسی‌های جدید خود دریافتند موش ها هنگام آهنگ گوش دادن شبیه انسان رفتار می‌کنند و چنین رفتاری فقط منحصر انسان‌ها نیست. محققان دانشگاه توکیو در بررسی‌های جدید خود دریافتند موش ها نیز قادرند همانند انسان‌ها در زمان گوش دادن به آهنگ

موش ها هنگام آهنگ گوش دادن شبیه انسان رفتار می‌کنند

محققان دانشگاه توکیو در بررسی‌های جدید خود دریافتند موش ها هنگام آهنگ گوش دادن شبیه انسان رفتار می‌کنند و چنین رفتاری فقط منحصر انسان‌ها نیست.

محققان دانشگاه توکیو در بررسی‌های جدید خود دریافتند موش ها نیز قادرند همانند انسان‌ها در زمان گوش دادن به آهنگ سر خود را تکان دهند و به نوعی برقصند. این نتایج محققان نشان می‌دهد چنین رفتاری فقط منحصر انسان‌ها نبوده و موش ها نیز می‌توانند در هنگام گوش دادن به آهنگ چنین حرکاتی را انجام دهند. محققان در این آزمایش حرکات سر موش ها را در زمان پخش موسیقی با سرعت‌های مختلف مورد بررسی قرار دادند.

حرکت دادن سر توسط موش ها با آهنگ گوش دادن

محققان دانشگاه توکیو در بررسی‌های خود روی سر 10 موش آزمایشگاهی شتاب‌سنج بی‌سیم با توانایی تشخیص کوچک‌ترین حرکات را قرار دادند و ادامه با پخش چند قطعه موسیقی از خوانندگانی چون مارون 5، مایکل جکسون، موتزارت و لیدی گاگا به بررسی حرکات موش‌ها پرداختند.

در این مطالعه محققان قطعه‌های 1 دقیقه‌ای از آهنگ‌ها را با 4 سرعت مختلف پخش کردند. البته این آزمایش روی 20 شرکت‌کننده انسانی نیز به انجام رسید. سرانجام محققان با بررسی نتایج دریافتند موش ها در محدوده 140-120 ضرب در دقیقه بهترین همگام‌سازی را نشان دادند و همچنین موش ها و انسان‌ها نیز همانند یکدیگر سر خود را طبق ضرب موسیقی خم کردند.

موش

پروفسور هیروکازو تاکاهاشی، نویسنده اصلی این مطالعه از دانشگاه توکیو اعلام کرد تا پیش از این مطالعه بر این باور بودیم که این مهارت فقط منحصر به انسان‌ها است، اما اکنون این اولین گزارش در خصوص هماهنگ‌سازی ذاتی با بیت موسیقی در حیوانات محسوب می‌شود که بدون آموزش یا قرار گرفتن زیاد در معرض موسیقی حاصل شده است.

پرفوسور تاکاهاشی تاکید کرد تمام حرکات موش ها در این آزمایش ذاتی بود؛ یعنی آنها در هیچ فرایند آموزشی شرکت داده نشدند و در معرض موسیقی نیز قرار نگرفتند. در واقع این حیوانات توانستند در محدوده 120 تا 140 بیت در دقیقه مشابه انسان‌ها به موسیقی واکنش دهند.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.