۶ برنامه تامین اجتماعی برای حمایت از کارگران و کارفرمایان ممنوع الخروج کردن و توقیف ابزار تولید و تجهیزات کارفرمایان مدیون متوقف شد معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی به تشریح برنامه ها و طرح های در د..

۶ برنامه تامین اجتماعی برای حمایت از کارگران و کارفرمایان

ممنوع الخروج کردن و توقیف ابزار تولید و تجهیزات کارفرمایان مدیون متوقف شد

معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی به تشریح برنامه ها و طرح های در دست بررسی و آتی این معاونت در جهت تحقق شعار امسال( تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها) پرداخت و گفت: این برنامه ها در دو حوزه مرتبط با تولید و پشتیبانی از نیروی کار و بازیگران عرصه کار و مانع زدایی ها تدوین شده است.

به گزارش ایسنا، مهرداد قریب افزود: در بخش برنامه های مرتبط با تولید و پشتیبانی از نیروی کار و بازیگران عرصه کار ۶ برنامه داریم. صدور بخشنامه در خصوص امهال حق بیمه سهم کارفرمایی کارگاههای متاثر از شیوع کرونا و تعمیم و گسترش پوشش بیمه ای برای اقشار فاقد پوشش بیمه ای متناسب با بازار کار از آن جمله است.

وی اظهار کرد: تداوم و استمرار اجرای طرح مشوق بیمه ای سهم کارفرما برای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی( ماده ۷۱) تا پایان برنامه ششم توسعه، تمدید اجرای تصویب نامه مورخ ۳۱ تیر ۹۶ ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مبنی بر بازرسی از دفاتر قانونی کارفرمایان بخش خصوصی صرفاً در آخرین سال مالی با لحاظ مستثنیات آن و تمدید و تجدید کارت بازرگانی و پروانه کسب کارگاهها و کارفرمایان از طریق وب سرویس ارتباط با اتاق بازرگانی از دیگر برنامه های سازمان تامین اجتماعی درحوزه تولید و پشتیبانی از نیروی کار و بازیگران عرصه کار است.

قریب با بیان اینکه ۵ برنامه در بخش مانع زدایی ها تعریف کردیم، گفت: بخشودگی جرائم کارفرمایان واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی و اصناف در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال جاری و اجرای بند(ث) تبصره ۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، توقف ممنوع الخروج کردن و توقیف ابزار تولید و تجهیزات کارفرمایان مدیون در اجرای برنامه های توسعه ای کشور از جمله این برنامه هاست.

معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی، تجمیع، تنقیح، روانسازی و تلخیص ضوابط، بخشنامه ها و دستورالعمل ها، تعمیم و گسترش اجرای طرح تحول دیجیتال موسوم به طرح(۳۰۷۰) و رفع نواقص آن و استفاده از ظرفیت ماده ۱۶۹ مکررقانون مالیات های مستقیم برای تسهیل در انجام بازرسی از دفاتر قانونی را از دیگر برنامه های این سازمان در بخش مانع زدایی ها برشمرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: سال گذشته اقدامات متعددی از سوی سازمان تامین اجتماعی در حمایت از کارگران و کارفرمایان و اشتغال پایدار به خصوص اقدامات حمایتی در ایام شیوع کرونا و تسریع در خدمات غیرحضوری انجام گرفته است.

انتهای پیام

منبع خبر

خروج از نسخه موبایل