تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
کد خبر : 26573

مقایسه گلکسی زد فولد ۲ با گلکسی فولد بر اساس شایعات

مقایسه گلکسی زد فولد ۲ با گلکسی فولد بر اساس شایعات

مقایسه گلکسی زد فولد ۲ با گلکسی فولد بر اساس شایعات بر اساس شایعات شنیده شده، قصد داریم در اینجا به مقایسه گلکسی زد فولد ۲ با گلکسی فولد سامسونگ – Samsung Galaxy Z Fold 2 vs Galaxy Fold بپردازیم.
انتظار می‌رود گلکسی زد فولد ۲ سامسونگ هفته‌ی آینده به همراه گوشی‌های خانواده گلکسی نوت ۲۰ رونمایی شود. به همین بهانه ما در این مقاله قصد داریم به مقایسه گلکسی زد فولد ۲ با گلکسی فولد اصلی که سال گذشته رونمایی شده بود بپردازیم. البته با توجه به رسمی نشدن اطلاعات و جزئیات این گوشی تاشو، ما از اطلاعاتی که توسط افشاگران مختلف به بیرون درز کرده کمک خواهیم گرفت. بیایید ببینیم چه تغییراتی در نسل دوم این گوشی منعطف شکل گرفته است؟
مقایسه گلکسی زد فولد ۲ با گلکسی فولد طراحی طراحی کتابی در هر دو نمایشگر بیرونی بزرگ‌تر در زد فولد ۲ نسخه‌های بیشتر در نسل جدید گلکسی فولد سامسونگ از طراحی کتابی با انعطاف افقی بهره می‌برد. وقتی آن تا می‌شود سه دوربین در پشت قاب قرار گرفته و دو دوربین نیز در جلوی آن دیده می‌شود. یک نمایشگر بیرونی نیز در مرکز قاب جلویی این گوشی قرار گرفته است.
وقتی باز می‌شود، ی ن..

مقایسه گلکسی زد فولد ۲ با گلکسی فولد بر اساس شایعات

بر اساس شایعات شنیده شده، قصد داریم در اینجا به مقایسه گلکسی زد فولد ۲ با گلکسی فولد سامسونگ – Samsung Galaxy Z Fold 2 vs Galaxy Fold بپردازیم.

انتظار می‌رود گلکسی زد فولد ۲ سامسونگ هفته‌ی آینده به همراه گوشی‌های خانواده گلکسی نوت ۲۰ رونمایی شود. به همین بهانه ما در این مقاله قصد داریم به مقایسه گلکسی زد فولد ۲ با گلکسی فولد اصلی که سال گذشته رونمایی شده بود بپردازیم. البته با توجه به رسمی نشدن اطلاعات و جزئیات این گوشی تاشو، ما از اطلاعاتی که توسط افشاگران مختلف به بیرون درز کرده کمک خواهیم گرفت. بیایید ببینیم چه تغییراتی در نسل دوم این گوشی منعطف شکل گرفته است؟

مقایسه گلکسی زد فولد ۲ با گلکسی فولد

طراحی

  • طراحی کتابی در هر دو
  • نمایشگر بیرونی بزرگ‌تر در زد فولد ۲
  • نسخه‌های بیشتر در نسل جدید

گلکسی فولد سامسونگ از طراحی کتابی با انعطاف افقی بهره می‌برد. وقتی آن تا می‌شود سه دوربین در پشت قاب قرار گرفته و دو دوربین نیز در جلوی آن دیده می‌شود. یک نمایشگر بیرونی نیز در مرکز قاب جلویی این گوشی قرار گرفته است.

وقتی باز می‌شود، ی نمایشگر منعطف بزرگ در مرکز صفحه نمایان می‌شود. فریم گوشی از جنس فولاد ضد زنگ است و خود دیوایس نیز در دو رنگ نقره‌ای و مشکی عرضه می‌شود.

انتظار می‌رود نسل دوم این دیوایس نیز که به گلکسی زد فولد ۲ تغییر نام می‌دهد از همان طراحی کتابی با انعطاف افقی برخوردار خواهد بود. این دیوایس دارای فریم فولاد ضد زنگ و یک گزینه‌ی سرامیکی است و در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها عرضه می‌شود. جایگیری دوربین‌ها در پشت قاب این گوشی شبیه به گلکسی اس ۲۰ است. همچنین ادعا می‌شود دوربین جلوی آن نیز درون حفره‌ای روی نمایشگر قرار خواهد داشت و نمایشگر بیرونی نیز با حاشیه‌های کوچک‌تری در اطراف خود همراه است.

مقایسه گلکسی زد فولد 2 با گلکسی فولد

نمایشگر

  • گلکسی فولد: ۷.۳ اینچ اصلی، ۴.۶ اینچ بیرونی
  • گلکسی زد فولد ۲: ۷.۷ اینچ اصلی، ۶.۲۳ اینچ بیرونی

نسل اول گوشی منعطف سامسونگ وقتی بار می‌شود به یک نمایشگر ۷.۳ اینچی مجهز است، در حالی که وقتی بسته است یک نمایشگر ۴.۶ اینچی بیرونی را در اختیار کاربران می‌گذارد. نمایشگر اصلی آن از نوع AMOLED با وضوح ۲۱۵۲ در ۱۵۳۶ پیکسل است که تراکم پیکسلی ۳۶۲ppi را تشکیل می‌دهد. نمایشگر بیرونی این گوشی نیز رزولوشن پایین‌تر ۱۶۸۰ در ۷۲۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۳۹۹ppi را ارائه می‌کند. این پنل نیز از نوع AMOLED است.

در مورد زد فولد ۲ ادعا می‌شود نمایشگر اصلی به ۷.۷ اینچ ارتقاء پیدا کرده باشد، در حالی که مانند سری گلکسی اس ۲۰، نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی را ارائه می‌دهد. در عین حال نمایشگر بیرونی آن به اندازه‌ی ۶.۲۳ اینچی افزایش پیدا کرده تا تقریباً تمام قاب بیرونی را در مقایسه با نسل اول که نصف صفحه را تشکیل می‌داد، در بر بگیرد. گفته می‌شود این نمایشگر نرخ رفرش ۶۰ هرتزی را ارائه می‌کند. همچنین هنوز اطلاعاتی از رزولوشن هیچ یک از این دو نمایشگر در دست نیست.

سخت افزار و مشخصات فنی

  • گلکسی فولد: اسنپدراگون ۸۵۵، ۱۲ گیگابایت رم،‌ ۵۱۲ گیگابایت حافظه، باتری ۴،۲۳۵ میلی‌آمپر ساعتی، شبکه ۴G/5G
  • گلکسی زد فولد ۲: اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس، ۱۲ گیگابایت رم، ۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت حافظه، باتی ۴،۳۶۵ میلی‌آمپر ساعت، شبکه ۵G

اولین نسل گلکسی فولد از تراشه اسنپدراگون ۸۵۵ کوالکام قدرت می‌گیرد که با ۱۲ گیگابایت رم همراه است. ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی نیز آن را همراهی می‌کند، اما خبری از اسلات کارت میکرو اس دی برای ارتقاء حافظه نیست. در زیر قاب این گوشی باتری دوگانه‌ای نیز به کار رفته است که مجموع آن‌ها ۴،۳۸۰ میلی‌آمپر ساعت در نسخه LTE و ۴،۲۳۵ میلی‌آمپر ساعت در نسخه ۵G را تشکیل می‌دهد.

بعید به نظر می‌رسد در نسل جدید این گوشی از سخت افزاری غیر پرچمدار استفاده شود. بنابراین یا اسنپدراگون ۸۶۵ یا اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس در قلب تپنده‌ی این گوشی قرار خواهد داشت. ما همچنین انتظار حضور حداقل ۱۲ گیگابایت رم را نیز در کنار این تراشه داریم. حافظه داخلی آن نیز ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایتی خواهد بود؛ اگرچه مشخص نیست اسلات کارت میکرو اس دی به آن اضافه شده باشد یا خیر.

ضمناً با توجه به این که زد فولد ۲ یک گوشی منحصراً ۵G است، سامسونگ از یک باتری با ظرفیت نسبتاً بیشتر ۴،۳۶۵ میلی‌آمپر ساعتی در آن استفاده کرده است.

مقایسه گلکسی زد فولد 2 با گلکسی فولد

دوربین‌ها

  • گلکسی فولد: سه‌گانه پشتی، دوگانه سلفی
  • گلکسی زد فولد ۲: سه‌گانه پشتی، حفره درون نمایشگر سلفی

نسل اول زد فولد با دوربین سه‌گانه پشتی همراه است که شامل یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی اولترا-واید، یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی واید و یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی تله فوتو می‌شود. ضمناً وقتی دوربین جلویی از حالت تاشو خارج می‌شود نیز ترکیبی از سنسور ۱۰ مگاپیکسلی معمولی و سنسور ۸ مگاپیکسلی در جلو در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

گزارش‌های متناقضی در رابطه با پیکربندی دوربین گوشی Galaxy Z Fold 2 وجود دارد. برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد پیکربندی دوربین پشتی آن شبیه به گلکسی اس ۲۰ پلاس است، این بدان معناست که از دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، دوربین ۶۴ مگاپیکسلی با زوم ۳۰ برابری و یک دوربین اولترا-واید ۱۲ مگاپیکسلی به همراه یک حسگر تشخیص عمق بهره می‌برد.

برخی دیگر از گزارش‌ها نیز نشان می‌دهد که پیکربندی دوربین این گوشی مشابه نسخه اصلی گلکسی اس ۲۰ است و این یعنی خبری از سنسور تشخیص عمق در آن نیست.

جمع‌بندی

هرآنچه در مطلب مقایسه گلکسی زد فولد ۲ با گلکسی فولد خواندید بر اساس شایعات و گمانه‌زنی‌ها به دست آمده است. اگرچه بیشتر شایعات به طراحی مشابه، اما بهبودیافته آن نسبت به نسل قبل به همراه نمایشگر بیرونی بزرگ‌تر و حاشیه‌های کوچک‌تر برای چهره‌ای مدرن اشاره دارند. سخت افزار داخلی این گوشی نیز به‌روزتر خواهد شد و پیکربندی دوربین آن نیز بهبود پیدا می‌کند.

-: گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.