تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸
کد خبر : 584478

مقایسه وان پلاس 10T و گلکسی اس 22 پلاس؛ پرچمدار جدید وان پلاس در برابر کهکشانی پرادعای کره ای

مقایسه وان پلاس 10T و گلکسی اس 22 پلاس؛ پرچمدار جدید وان پلاس در برابر کهکشانی پرادعای کره ای

مقایسه وان پلاس 10T و گلکسی اس 22 پلاس؛ پرچمدار جدید وان پلاس در برابر کهکشانی پرادعای کره ای امروز قصد داریم به مقایسه مشخصات پرچمدار تازه وارد OnePlus، گوشی وان پلاس 10T با گلکسی اس 22 پلاس سامسونگ بپردازیم. کدامیک از این دو گوشی ارزش خرید بیشتری دارد؟ روز گذشته کمپانی OnePlus به طور

مقایسه وان پلاس 10T و گلکسی اس 22 پلاس؛ پرچمدار جدید وان پلاس در برابر کهکشانی پرادعای کره ای

امروز قصد داریم به مقایسه مشخصات پرچمدار تازه وارد OnePlus، گوشی وان پلاس 10T با گلکسی اس 22 پلاس سامسونگ بپردازیم. کدامیک از این دو گوشی ارزش خرید بیشتری دارد؟

روز گذشته کمپانی OnePlus به طور رسمی از گوشی پرچمدار وان پلاس 10T رونمایی کرد. به همین جهت اکنون وقت آن رسیده تا این گوشی را در برابر سایر رقبای بزرگش در دنیای گوشی های اندرویدی قرار دهیم و به بررسی عملکرد آن بپردازیم. با توجه به اهمیت سامسونگ و درخشش محصولات خانواده گلکسی اس این کمپانی، امروز گوشی گلکسی S22 پلاس را برای رقابت با پرچمدار وان پلاس انتخاب کردیم.

به نظر شما کدامیک از این دو پرچمدار محصول بهتری است و ارزش خرید بالاتری دارد؟

به طور خلاصه، مشخصات فنی دو گوشی وان پلاس 10T و گلکسی اس 22 پلاس عبارتند از:

  • شارژ حداکثر 150 واتی در وان پلاس در برابر شارژ 25 واتی در گلکسی
  • شارژ بی سیم 15 وات در گلکسی اس 22 پلاس؛ در حالی که OnePlus 10T فاید این تکنولوژی است
  • صفحه نمایش 6.7 اینچی آمولد 120 هرتزی در وان پلاس در برابر صفحه نمایش امولد 6.6 اینچی و 120 هرتزی در گلکسی S22 پلاس
  • تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 در وان پلاس 10T در برابر چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 در گلکسی اس 22 پلاس
  • حداکثر 16 گیگابایت رم در وان پلاس 10T در برابر 8 گیگابایت رم در گلکسی اس 22 پلاس
  • عرضه OnePlus 10T در تنها دو رنگ، در برابر هشت رنگ Galaxy S22 Plus
  • دوربین سه‌گانه (اصلی، فوق عریض و ماکرو) در وان پلاس 10 تی در برابر دوربین سه‌گانه (اصلی، فوق عریض و تله فوتو) در گلکسی اس 22 پلاس

در گجت نیوز بخوانید: بررسی ویدیویی گلکسی S22 پلاس ؛ مدل اولترا منهای اس پن و 200 دلار ارزان‌تر!

طراحی و کیفیت صفحه نمایش

طراحی دو گوشی مورد بررسی، از روبرو شباهت‌های بسیاری به یکدیگر دارند. هر دو گوشی OnePlus 10T و Galaxy S22 Plus در اطراف صفحه نمایش، حاشیه‌های باریکی داشته و دوربین سلفی آن‌ها در قسمت بالا و وسط صفحه نمایش قرار دارد. با این وجود، نمای پشت این دو محصول کاملا با یکدیگر متفاوت است.

در قسمت پشت پرچمدار جدید وان پلاس ماژول سه‌گانه دوربین به طور کاملا مجزا درون یک باکس مربعی قرار گرفته است. این گوشی همچنین در دو رنگ مشکی (Moonstone Black) و سبز (Jade Green) به بازار عرضه خواهد شد. رنگ مشکی این گوشی طراحی ماتی دارد و طرح‌های ریزی در آن قابل مشاهده است؛ در حالی که رنگ سبز از این گوشی یک‌دست و براق طراحی شده است. در عین حال قاب پشتی هر دو رنگ از این محصول شیشه‌ای خواهد بود.

از سوی دیگر، طراحی ماژول دوربین گلکسی اس 22 پلاس ساده‌تر است و دوربین‌های آن به طور عمودی زیر هم چیده شده‌اند. علاوه بر این، فلاش Galaxy S22+ هم خارج از ماژول دوربین قرار گرفته است. سامسونگ همچنین این کهکشانی خود را در رنگ‌های متنوعی اعم از مشکی، سفید، سبز، صورتی و طلایی به بازار عرضه کرده و حتی رنگ‌بندی‌های خاصی را نیز برای نسخه‌های اختصاصی آن در نظر گرفته است. با این وجود، صرفنظر از رنگ، تمامی نسخه‌های گلکسی اس 22 پلاس در قسمت پشت از شیشه تشکیل می‌شوند.

در بخش صفحه نمایش هم همان طور که بالاتر اشاره شد، OnePlus 10T به یک صفحه نمایش 6.7 اینچی امولد با نرخ رفرش 120 هرتز مجهز است که توسط لایه گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود. این در حالی است که Galaxy S22 Plus از یک صفحه نمایش 6.6 اینچی امولد بهره خواهد برد که نرخ رفرش 120 هرتز را ارائه می‌دهد و توسط لایه گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود.

صفحه نمایش هر دو محصول مورد بررسی رزولوشن 1080p داشته و چگالی پیکسل تقریبا یکسانی را ارائه می‌دهند.

از حیث عملکرد صفحه نمایش هم با دو محصول بسیار عالی طرف هستیم؛ به طوری که هیچ یک در بخش خاصی ضعیف‌تر از دیگری نیست و هر دو عملکردی عالی دارند. نرخ رفرش 120 هرتز به این معناست که تجربه کاربری اندروید دو برابر روان‌تر از قبل خواهد بود و انیمیشن‌ها و بازی‌ها بسیار سریع‌تر از قبل نمایش داده خواهند شد. همچنین استفاده از پانل‌های امولد نیز تضمین‌کننده رنگ‌های زیبا و زنده صفحه نمایش هر دو گوشی است که تماشای فیلم بر روی آن‌ها را به تجربه‌ای به‌یادماندنی تبدیل می‌کند.

عملکرد سخت افزاری و نرم افزاری وان پلاس 10T در برابر گلکسی اس 22 پلاس

بررسی عملکرد دو پرچمدار قدرتمند اندرویدی سامسونگ و وان پلاس را با گوشی OnePlus 10T آغاز می‌کنیم. این گوشی از جدیدترین تراشه کوالکام، یعنی اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 استفاده می‌کند و تا سقف 16 گیگابایت رم ارائه می‌دهد. این گوشی همچنین به سیستم عامل اندروید 12 مجهز بوده و رابط کاربری OxygenOS 12.1 بر روی آن نصب است.

از سوی دیگر گلکسی اس 22 پلاس سامسونگ هم در نسخه آمریکایی به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 مجهز است و در نسخه اروپا و انگلستان از چیپست اگزینوس 2200 بهره می‌برد. همچنین ظرفیت رم این گوشی هم 8 گیگابایت است.

وان پلاس 10T گلکسی اس 22

به طور کلی عملکرد فنی هر دو گوشی در میان سایر محصولات اندرویدی سرآمد است. خصوصا اگر وان پلاس 10 تی و نسخه آمریکایی گلکسی اس 22 پلاس را در نظر بگیریم با دو نمونه از قدرتمندترین و سریع‌ترین پرچمداران حال حاضر اندرویدی طرف خواهیم بود.

با اینکه روی کاغذ، OnePlus 10T از تراشه بروزتری استفاده می‌کند، اما تفاوت عملکرد نسخه‌های معمولی و پلاس از چیپست Snapdragon 8 Gen. 1 بیشتر مربوط به پردازش‌های سنگین‌تر است و در عملکرد روزمره این دو دستگاه تاثیر چندانی ندارد.

البته نسخه‌های اروپایی و انگلیسی Galaxy S22+ از حیث عملکرد پردازشی ضعیف‌تر ظاهر شده و در حد و اندازه نمونه‌های مجهز به چیپست‌های اسنپدراگون نیستند.

دوربین

در داخل ماژول دوربین بزرگ وان پلاس 10T، دوربین سه‌گانه و فلاش ال ای دی آن قرار گرفته است. دوربین اصلی این ماژول 50 مگاپیکسلی و مجهز به لرزشگیر نوری است. همچنین دوربین دوم هم هشت مگاپیکسلی و فوق عریض بوده و سومی دو مگاپیکسلی و ماکرو است و برای ثبت تصاویر از فواصل بسیار نزدیک کاربرد دارد. همچنین دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی OnPlus 10T هم درون حفره دایره‌ای بالای صفحه نمایش جا گرفته است.

نمونه عکس های OnePlus 10T
نمونه تصویر وان پلاس 10T

از سوی دیگر ماژول دوربین عمودی اس 22 پلاس هم سه‌گانه است و فلاش در خارج از آن قرار دارد. دوربین اصلی این گوشی هم مشابه با وان پلاس 50 مگاپیکسلی و مجهز به لرزشگیر نوری است. علاوه بر این دوربین، یک حسگر ثانویه 12 مگاپیکسلی فوق عریض و سنسور تله فوتوی ده مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر از فواصل بسیار دور هم در ماژول دوربین این پرچمدار قابل مشاهده هستند.

به این ترتیب عملکرد دوربین‌های سوم OnePlus 10T و گلکسی اس 22 پلاس دقیقا عکس یکدیگر است و به عقیده بسیاری افراد برگ برنده در این زمینه با سامسونگ خواهد بود.

عکس Galaxy S22 Plus
عکس گلکسی اس 22 پلاس
نمونه عکس Galaxy S22 plus

بعلاوه، رزولوشن دوربین سلفی گلکسی اس 22 پلاس هم ده مگاپیکسلی است.

علاوه بر عکسبرداری، هر دو گوشی در ضبط ویدیو نیز عملکرد بسیار قابل اتکایی را ارائه می‌دهند. ضبط ویدیو در هر دو گوشی با کیفیت صدای بسیار خوبی انجام می‌شود و با اینکه وان پلاس 10T تصاویر را بیش از حد روشن می‌کند، عملکرد لرزشگیر آن بهتر از گلکسی است.

کیفیت صدای وان پلاس 10T در برابر گلکسی اس 22 پلاس

هر دو گوشی مورد بحث از اسپیکرهای دوگانه استریو استفاده می‌کنند. با این وجود، مکانیزم عملکرد این بلندگوها با آنچه انتظار داریم کمی متفاوت است! در واقعیت، این دو گوشی تنها به یک اسپیکر در پایین مجهز هستند؛ اما از اسپیکر مخصوص برقرار تماس‌های تلفنی به عنوان اسپیکر ثانویه بهره برده و تا حدودی اثر استریو را تداعی می‌کنند.

البته معمولا بلندگوی مخصوص تماس‌های تلفنی عملکردی ضعیف تر از اسپیکر اصلی گوشی دارد و به همین جهت صدای خروجی هریک از این دو گوشی قابل مقایسه با گو‌شی‌هایی نظیر Rog Phone 5 Ultimate ایسوس که صدای استریوی دوبعدی دارند، نخواهد بود.

از سوی دیگر، هیچ یک از دو گوشی OP 10T و Galaxy S22+ به درگاه 3.5 میلیمتری هدفون مجهز نیستند. بنابراین اگر همچنان از هدفون‌های سیمی استفاده می‌کنید، شاید وقت آن رسیده که به فکر خرید هدفون‌های کاملا بی سیم باشید.

عمر باتری و سرعت شارژ

مهم‌ترین مزیت وان پلاس 10T در مقایسه با گلکسی اس 22 پلاس را باید برخورداری آن از شارژ سریع سیم 150 واتی دانست. این گوشی متاسفانه از شارژ بی سیم پشتیبانی نمی‌کند؛ اما شارژ سریع آن درون جعبه قرار دارد و وان پلاس ادعا می‌کند برای شارژ کردن OnePlus 10T از صفر تا صد درصد تنها 19 دقیقه زمان نیاز خواهد بود!

وان پلاس همچنین به دنبال حوادث قبلی رخ داده در شارژ گوشی‌هایش اعلام کرده که تدابیر خاصی را در نظر گرفته که مطمئن شود شارژ فوق سریع Super VOOC پرچمدار جدیدش کاملا ایمن خواهد بود. از جمله این اقدامات می‌توان به تعبیه 13 حسگر دما درون سیستم باتری گوشی اشاره کرد.

همچنین بخوانید: گوشی خطرناک وان پلاس اینبار حین مکالمه در دستان صاحبش منفجر شد!

ظرفیت باتری وان پلاس 10 تی برابر با 4800 میلی آمپر ساعت است و باتری به کار رفته در آن از نوع دو سلولی است.

از سوی دیگر، ظرفیت باتری گلکسی اس 22 پلاس هم 4500 میلی آمپر ساعت است و شارژ سریع آن با توان 45 وات انجام می‌شود. بر خلاف وان پلاس، سامسونگ شارژر را به همراه محصول به خریداران ارائه نمی‌کند. به این ترتیب کسانی که تمایل دارند گوشی خود را با نرخ 45 وات شارژ کنند، باید شارژر را به صورت مجزا خریداری کنند.

البته Galaxy S22 Plus از شارژ سریع 15 واتی هم پشتیبانی می‌کند؛ در حالی که OnePlus 10T قادر به انجام این کار نیست.

در ادامه همچنین می‌توانید مقایسه عمر باتری دو گوشی وان پلاس 10T و گلکسی اس 22 پلاس را مشاهده فرمایید.

باتری وان پلاس 10T و گلکسی اس 22

مقایسه مشخصات فنی و جمع‌بندی

پیش از جمع‌بندی، بد نیست نگاه مختصری داشته باشیم به مشخصات فنی هریک از دو گوشی وان پلاس 10 تی و گلکسی S22 پلاس.

گوشیوان پلاس 10Tگلکسی اس 22 پلاس
ابعاد163 در 75.37 در 8.75 میلیمتر157.4 در 75.8 در 7.6 میلیمتر
وزن203.5 گرم196 گرم
صفحه نمایش
  • 6.7 اینچی امولد
  • رزولوشن 2412 در 1080 پیکسل
  • چگالی 394 پیکسل بر اینچ
  • نرخ رفرش 120 هرتز
  • پشتیبانی از HDR10+
  • 6.6 اینچی امولد
  • 2340 در 1080 پیکسل
  • چگالی 390 پیکسل بر اینچ
  • نرخ رفرش 120 هرتز
  • پشتیبانی از HDR10+
پردازندهکوالکام اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1
  • کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1 (آمریکا)
  • سامسونگ اگزینوس 2200 (اروپا)
رم8/12/16 گیگابایت8 گیگابایت
دوربین
  • دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی (لرزشگیر نوری)
  • فوق عریض 8 مگاپیکسلی
  • ماکرو 2 مگاپیکسلی
  • دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی (لرزشگیر نوری)
  • فوق عریض 12 مگاپیکسلی
  • تله فوتو 10 مگاپیکسلی
دوربین سلفی16 مگاپیکسل10 مگاپیکسل
اندازه باتری4800 میلی آمپر ساعت4500 میلی آمپر ساعت
توان شارژ
  • 150 وات (سیمی)
  • فاقد شارژ بی سیم
  • 45 وات (سیمی)
  • 15 وات ( بی سیم)
قیمت
  • 650 دلار برای نسخه 8/128 گیگ
  • 750 دلار برای نسخه 16/256 گیگ
  • 1000 دلار برای نسخه 8/128 گیگ
  • 1050 دلار برای نسخه 8/256 گیگ

همانگونه که در این متن مشاهده فرمودید، دو گوشی مورد بررسی در اکثر مشخصات و قابلیت‌ها تقریبا یکسان عمل می‌کنند. خصوصا اگر صفحه نمایش، ظرفیت پایه رم، حافظه داخلی و اندازه باتری آن‌ها را با هم مقایسه کنیم.

گلکسی اس 22 پلاس وزن کم‌تری داشته و مجهز به شارژ بی سیم و دوربین تله فوتو است. با این وجود قیمت شروع این گوشی کمی بالاتر خواهد بود.

از سوی دیگر وان پلاس 10T هم به شارژ فوق سریع فوق‌العاده 150 واتی مجهز است و از آن بهتر، شارژر درون جعبه محصول تعبیه شده است. علاوه بر این، تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 و قیمت پایین‌تر هم از دیگر مزایای پرچمدار جدید OnePlus در برابر گلکسی S22+ به شمار می‌رود. هرچند که نباید فراموش کنیم که تجربه ثابت کرده پرچم داران سامسونگ در گذر زمان چه از نظر پشتیبانی نرم افزاری و چه از نظر کیفیت متریال ساخت و البته ارزش برند، همواره یک سروگردن بالاتر از محصولات وان پلاس بوده‌اند.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.