تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰

مقایسه وان پلاس ۸ با وان پلاس ۷ تی ؛ تفاوت در چیست؟ مقایسه وان پلاس ۸ با وان پلاس ۷ تی نشان می‌دهد بین دو نسل اخیر گوشی‌های وان پلاس چقدر فاصله وجود دارد. OnePlus 7T و OnePlus 8 هر دو پرچمدارند.
شرکت OnePlus به وسیله برگزاری یک رویداد آنلاین، دو گوشی وان پلاس ۸ و وان پلاس ۸ پرو را معرفی کرد. آن‌ها شباهت زیادی با وان پلاس ۷ تی و ۷ تی پرو دارند، به همین دلیل باید به وسیله مقایسه، به تفاوت‌ها و میزان ارزش خرید هر یک در مقایسه با دیگری پی برد.
مقایسه وان پلاس ۸ و ۷ تی در ادامه دو گوشی نام برده را از نظر طراحی، نمایشگر، دوربین و مشخصات فنی با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد.
طراحی وان پلاس ۸: ۱۶۰.۲ در ۷۲.۹ در ۸ میلی‌متر وان پلاس ۷ تی: ۱۶۰.۹۴ در ۷۴.۴۴ در ۸.۱۳ میلی‌متر از نظر ظاهری، وان پلاس ۸ شبیه به وان پلاس ۸ پرو بوده و روی پنل جلویی آن، واقع در گوشه بالا و سمت چپ، یک حفره برای قرارگیری دوربین سلفی دیده می‌شود. در گوشی وان پلاس ۷ تی دوربین جلویی روی یک ناچ کوچک شبیه به قطره آب قرار داشت.
روی پنل پشتی، سنسورهای دوربین اصلی OnePlus 8 مثل OnePlus 8 Pro و همچنین OnePlus 7T Pro به صورت ..

مقایسه وان پلاس ۸ با وان پلاس ۷ تی ؛ تفاوت در چیست؟

مقایسه وان پلاس ۸ با وان پلاس ۷ تی نشان می‌دهد بین دو نسل اخیر گوشی‌های وان پلاس چقدر فاصله وجود دارد. OnePlus 7T و OnePlus 8 هر دو پرچمدارند.

شرکت OnePlus به وسیله برگزاری یک رویداد آنلاین، دو گوشی وان پلاس ۸ و وان پلاس ۸ پرو را معرفی کرد. آن‌ها شباهت زیادی با وان پلاس ۷ تی و ۷ تی پرو دارند، به همین دلیل باید به وسیله مقایسه، به تفاوت‌ها و میزان ارزش خرید هر یک در مقایسه با دیگری پی برد.

مقایسه وان پلاس ۸ و ۷ تی

در ادامه دو گوشی نام برده را از نظر طراحی، نمایشگر، دوربین و مشخصات فنی با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد.

طراحی

  • وان پلاس ۸: ۱۶۰.۲ در ۷۲.۹ در ۸ میلی‌متر
  • وان پلاس ۷ تی: ۱۶۰.۹۴ در ۷۴.۴۴ در ۸.۱۳ میلی‌متر

از نظر ظاهری، وان پلاس ۸ شبیه به وان پلاس ۸ پرو بوده و روی پنل جلویی آن، واقع در گوشه بالا و سمت چپ، یک حفره برای قرارگیری دوربین سلفی دیده می‌شود. در گوشی وان پلاس ۷ تی دوربین جلویی روی یک ناچ کوچک شبیه به قطره آب قرار داشت.

روی پنل پشتی، سنسورهای دوربین اصلی OnePlus 8 مثل OnePlus 8 Pro و همچنین OnePlus 7T Pro به صورت عمودی کنار یکدیگر قرار گرفته و ظاهر تمیزتری دارند. ماژول دوربین اصلی گوشی OnePlus 7T دایره‌ای طراحی شد.

روی لبه کناری بدنه هر دو، کلید اسلایدری اختصاصی گوشی‌های وان پلاس دیده شده و از درگاه یو اس بی C پشتیبانی می‌شود. گجت پرچمدار جدید وان پلاس در رنگ‌های مشکی، سبز و آبی عرضه شده و پنل پشتی شیشه‌ای دو نسخه آبی و مشکی براق است. شیشه پشت نسخه سبز، مات است. گوشی وان پلاس ۷ تی در دو نسخه آبی و نقره‌ای عرضه و در پنل پشتی آن نیز از شیشه‌های گوریلا گلس برای محافظت استفاده شد.

نمایشگر

  • وان پلاس ۸: ۶.۵۵ اینچی با رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل (فول‌ اچ‌دی) با نسبت ابعاد تصویر ۲۰:۹
  • وان پلاس ۷ تی: ۶.۵۵ اینچی با رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل (فول‌ اچ‌دی) با نسبت ابعاد تصویر ۲۰:۹

مقایسه وان پلاس ۸ با وان پلاس ۷ تی نشان داد اندازه و رزولوشن نمایشگر هر دو گوشی دقیقا یکسان است. نسبت ابعاد تصویر ۲۰:۹ بوده و از نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. نوع پنل صفحه نمایش OnePlus 8 و OnePlus 7T امولد بوده و قادر به پشتیبانی از محتواهای +HDR10 است.

البته تفاوت‌هایی بین آن‌ها وجود دارد. شرکت وان پلاس مدعی است گوشی پرچمدار جدیدش دقت بیشتری در تولید رنگ‌ها داشته و برای حذف نور آبی، از مواد جدیدی در ساخت صفحه نمایش استفاده شده است. مزیت دیگر نمایشگر وان پلاس ۸ در مقایسه با مدل قبلی، نمایش بهتر محتواها در محیط‌های روشن بیرونی است. گفتنی است اسکنر اثر انگشت پرچمدار سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ شرکت OnePlus زیر نمایشگر قرار دارد.

مقایسه دوربین وان پلاس ۸ با وان پلاس ۷ تی

  • وان پلاس ۸: دوربین اصلی سه گانه (عادی، اولترا واید، ماکرو) | دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی
  • وان پلاس ۷ تی: دوربین اصلی سه گانه (عادی، تله فوتو، اولترا واید) | دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی

دوربین اصلی وان پلاس ۸ و وان پلاس ۷ تی دوگانه است، هر چند از ترکیب سنسورها و لنزهای متفاوتی استفاده می‌کنند. رزولوشن سنسور اصلی، سنسور زیر لنز اولترا واید و سنسور مخصوص عکاسی ماکرو گوشی OnePlus 8 به ترتیب دارای رزولوشن ۴۸ مگاپیکسل، ۱۶ مگاپیکسل و ۲ مگاپیکسل است. این گوشی شبیه به مدل پرو سال ۲۰۲۰ از قابلیت‌هایی نظیر Smart Pet Capture پشتیبانی می‌کند، اما با توجه به نبود لنز پریسکوپی یا حتی تله فوتو، قادر به زوم بدون کاهش کیفیت نیست. دوربین سلفی عکس‌هایی ۱۶ مگاپیکسلی ثبت می‌کند.

سنسور اصلی و اولترا واید دوربین OnePlus 7T همچنان ۴۸ مگاپیکسلی و ۱۶ مگاپیکسلی است. زیر لنز تله فوتو آن، با توانایی ۲x زوم، سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی قرار دارد. شبیه به جانشین آن در سال میلادی جاری، دوربین سلفی تصاویری با وضوح ۱۶ مگاپیکسل ثبت می‌کند.

مشخصات فنی و سخت افزار

  • وان پلاس۸: تراشه اسنپدراگون ۸۶۵، ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم، ظرفیت داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت رم، باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی
  • وان پلاس ۷ تی: تراشه اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس، رم ۸ گیگابایت، ظرفیت داخلی ۱۲۸ گیگابایت، باتری ۳۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی

شبیه به بقیه پرچمداران سال جاری، وان پلاس ۸ از تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ استفاده می‌کند. دو نسخه وجود دارد. یکی از آن‌ها دارای ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت ظرفیت داخلی و دیگری مجهز به ۱۲ گیگابایت رم با ۲۵۶ گیگابایت ظرفیت داخلی است. هیچ کدام یک از این نسخه‌ها از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند.

وان پلاس ۷ تی از بهترین تراشه موبایل سال میلادی گذشته یعنی اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس استفاده کرد. تنها یک نسخه با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت ظرفیت داخلی برای آن وجود داشت. از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌شود.

طبق مقایسه وان پلاس ۸ با وان پلاس ۷ تی ظرفیت باتری در نسل جدید ۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت افزایش پیدا کرده و از ۳۸۰۰ به ۴۳۰۰ رسیده است. به لطف پشتیبانی از سیستم شارژ سریع اختصاصی وان پلاس توسط هر دو، باتری آن‌ها طی نیم ساعت پنجاه درصد پر می‌شود. با در نظر گرفتن باتری بزرگتر وان پلاس ۸، سرعت شارژ آن بیشتر شده است. برخلاف وان پلاس ۸ پرو هیچ یک از دو گوشی مورد بررسی، از شارژ وایرلس پشتیبانی نمی‌کند.

یکی از تفاوت‌های اساسی OnePlus 8 پشتیبانی از شبکه ۵G است، در حالی که OnePlus 7T نمی‌تواند از خدمات نسل پنجم شبکه موبایل استفاده کند.

نتیجه‌گیری

طراحی پرچمدار ۲۰۲۰ وان پلاس در مقایسه با پرچمداران قبلی این شرکت بهبود پیدا کرده و علاوه بر حذف ناچ، اکنون با نمایشگری منحنی عرضه می‌شود. برای کاربرانی که در محل زندگی آن‌ها آنتن‌های ۵G قرار گرفته‌اند، به منظور استفاده از خدمات این تکنولوژی باید قید پرچمدار ۲۰۱۹ وان پلاس را زده و یکی از دو گوشی جدید آن با شماره ۸ را خریداری کنید.

برخلاف مدل پرو سال جاری، OnePlus 8 از نظر نمایشگر تفاوت چندانی با گوشی همرده خود در سال ۲۰۱۹ ندارد، هر چند این مقایسه بر اساس مشخصات فنی بوده و سازنده، صفحه نمایش جدید را باکیفیت‌تر خطاب می‌کند.

در صورتی که پشتیبانی از ۵G و باتری دارای دوام و سرعت شارژ بیشتر برایتان اهمیت دارد، باید گوشی تازه معرفی شده را خریداری کنید. اختلاف بین اسنپدراگون ۸۶۵ و اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس به اندازه‌ای فاحش نیست که به یک فاکتور خرید تبدیل شود. دوربین گوشی جدید وان پلاس قادر به زوم بدون کاهش کیفیت نیست، هر چند OnePlus 7T تنها دو برابر بزرگنمایی اپتیکال ارائه می‌کند.

خروج از نسخه موبایل