تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱
کد خبر : 585014

معرفی پودر بندکشی ضد آب

معرفی پودر بندکشی ضد آب

برای کاشی کاری در ساختمان خصوصا محیط هایی که در تماس با رطوبت قرار دارند همانند: سرویس بهداشتی و حمام به رعایت اصول و مهارت خاصی نیاز دارد که دارای چندین مرحله می باشد، یکی از این مراحل بندکشی است که در مرحله اخر کاشی کاری قرار دارد. روش های سنتی بندکشی یکی از مشکلاتی

برای کاشی کاری در ساختمان خصوصا محیط هایی که در تماس با رطوبت قرار دارند همانند: سرویس بهداشتی و حمام به رعایت اصول و مهارت خاصی نیاز دارد که دارای چندین مرحله می باشد، یکی از این مراحل بندکشی است که در مرحله اخر کاشی کاری قرار دارد.

روش های سنتی بندکشی

یکی از مشکلاتی که در روش های سنتی بسیار آزار دهنده بود، شره کردن و ریزش دوغاب بود. یک بندکشی خوب، بادوام، بدون جذب آلودگی و تغییر رنگ جلوه ای صد چندان به کاشی و سرامیک شما می دهد. خوشبختانه با تولید پودر بندکشی ضد آب با کیفیت، نه تنها این مشکل رفع شده، بلکه به دلیل کاربرد آسان بسیار مورد استقبال کاربران قرار گرفته است. هم اکنون پودر بندکشی ضد آب در سایت دکه موجود می باشد، شما می توانید برای تهیه کردن این پودر با کیفیت به سایت دکه مراجعه و خرید خودتان را انجام دهید.

پودر بندکشی چیست؟

پودر بندکشی ماده ای خشک و ریز دانه می باشد که در انواع و رنگ های مختلف در بازار در دسترس است. در نوع استاندارد پودر بندکشی افزودن اندکی آب به ماده خشک (مطابق دستور العمل مصرف سازنده) می توان به ماده ای سیال دست یافت که به راحتی در فواصل میان سرامیک و کاشی نفوذ می کند. از پودر بندکشی همچنین در نما های سنگ و آجر نیز می توان استفاده کرد ولی کاربرد انواع مرغوب آن در سرویس های بهداشتی رایج تر است. در مرحله بندکشی از پودر بندکشی استفاده میشود که در این مرحله میبایست پودر با مقداری آب ترکیب شود که پس از ترکیب پودر بندکشی با آب، می توان از این محصول به روش های مختلفی در بین سرامیک و کاشی ها بکار برد. از پودر بندکشی میتوان در بین آجر و سنگ نیز استفاده کرد، اما بیش ترین استفاده از پودر بندکشی در بین کاشی های سرویس بهداشتی می باشد. پودر های بندکشی بر دو پایه اپوکسی و سیمانی فرموله میگردند که معمولا پودر بندکشی برپایه اپوکسی طرفداران بیش تری را به خود اختصاص داده است.

مشخصات و ویژگی های پودر بندکشی

این ماده پودری است که به راحتی در آب مخلوط شده و خمیری انعطاف پذیر با کارایی مناسب تولید میکند که استفاده از ان در بندکشی قطعات مختلف ساختمانی دارای امتیازات زیر میباشد:

  • خمیر حاصل از ترکیب با آب، بندکشی های تا 5 میلی متر را بدون ترک خوردگی و عارضه انقباض و با قدرت پیوستگی و چسپندگی زیاد پر میکند.
  • دوام، زیبایی و استحکام قطعاتی را که با این ماده بندکشی می شوند تضمین میکند.
  • در مقابل رطوبت و نفوذ آب از مقاومت قابل ملاحظه ای برخوردار است.
  • مصرف این ماده با کمی چسپ بتن قابل اطمینان، بادوام، مستحکم، راحت و صریح میباشد.

انواع مختلف پودر بندکشی

بندکشی در نمای فضاهای داخلی و خارجی و زیبایی ساختمان بسیار اهمیت دارد، بنابراین تولیدکننده های پودر بندکشی با پیشرفت فناوری و با بکارگیری معلومات تلاش خود را می کنند که ویژگی های این محصول را چندین برابر کنند و پودر بندکشی مرغوبی را عرضه کنند تا بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارد.

  • پودر بندکشی رنگی

 معرفی پودر بندکشی ضد آب

برخی از تولیدکننده های پودر بندکشی، این محصول را در طیف های رنگی مختلفی تولید میکنند و علت این کار تولیدکنندگان این است که پودر های بندکشی موجود در بازار معمولا به رنگ سفید هستند و از انجایی که سرامیک و کاشی های مورد استفاده در ساختمان سازی ها دارای رنگ بندی های مختلفی می باشند و گاهی اوقات پودر بندکشی سفید با رنگ سرامیک و کاشی همخوانی ندارد،که بهتر است از پودر های بندکشی رنگی استفاده شود تا زیبایی سرویس بهداشتی از بین نرود.

  • پودر بندکشی آنتی باکتریال

در برخی از سازه ها مانند بیمارستان ها و مراکز درمانی سازندگان ترجیح می دهند از کاشی و سرامیک های آنتی باکتریال استفاده کنند تا از رشد باکتریها و میکروب ها جلوگیری کنند، بنابراین بهتر است در کنار استفاده از کاشی و سرامیک های آنتی باکتریال، از پودر بندکشی آنتی باکتریال هم استفاده شود و این در حالی است که از نظر قیمت در مقایسه با سایر پودر های بندکشی از قیمت بالاتری برخوردار است.

  • پودر بندکشی پلیمری

مهم ترین خاصیت پودر بندکشی پلیمری این است که از نظر اندازه بسیار کوچک است و همین خاصیت پلیمر سبب شده که پودر بندکشی پلیمری به اسانی و خوبی در بین فاصله کاشی و سایر مصالح دیگر نفوذ کند و باعث ساختار محکم شود و رطوبت به داخل درز های کاشی سرایت نکند. اصلی ترین ماده موجود در فرمولاسیون پلیمری، پلیمر است و ترکیب سیمان پرتلند با مواد پلیمری ترکیبی بسیار عالی و کاربردی می باشد.

  • پودر بندکشی اسیدی

در فرمولاسیون این نوع پودر بندکشی از اسید استفاده شده است که دارای توانایی مقاومت در برابر سیلات و محیط های اسیدی را دارد. از پودر بندکشی اسیدی بدلیل ویژگی خاصی که دارد در محیط های شیمیایی و صنعتی که امکان برخورد با سیالات اسیدی و خورنده ها را دارند استفاده می گردد و در نهایت پودر بندکشی که در سایت دکه سعی در معرفی و عرضه آن داریم پودر بندکشی ضد آب است.

  • پودر بندکشی ضد آب

ضد آب کردن محصولات در بسیاری از پروژه ها از اهمیت فراوانی برخوردار است، به گونه ای که آب و رطوبت به درون ساختار نفوذ نکند، انواع پودر های بند کشی این توانایی را دارند که از نفوذ رطوبت و آب جلوگیری کنند، اما نوعی از پودر بندکشی در بازار موجود است به نام پودر بندکشی ضد آب که در مقایسه با سایر پودر های بندکشی از خاصیت نفوذ ناپذیری بیش تری در برابر اب و رطوبت برخوردار است. این نوع پودر در ترکیب با آب باعث ایجاد ساختاری ضد آب و واترپروف میشود که بعد از سفت شدن از نفوذ رطوبت جلوگیری میکند. ماده اصلی این پودر ها رزین ها هستند که توانایی مقاومت در برابر سایش را به این پودر می دهد.

موارد استفاده از پودر بندکشی ضد آب

معرفی پودر بندکشی ضد آب

  • هر نوع سرامیک، کاشی، و موزاییک که قصد استفاده کردن از آن را دارید،با این پودر قابل بندکشی می باشد.
  • در سطوح از جنس مختلف، برای مثال: حتی برای بندکشی کردن سنگ های مصنوعی این پودر کاربرد دارد.
  • در بخش های داخلی ساختمان از جمله: سرویس بهداشتی فرنگی، اطراف وان میتوانید آن را استفاده کنید.
  • همانطور که اشاره کردیم در برابر آب و رطوبت نفوذ ناپذیر است، بنابراین بهترین و کاربردی ترین گزینه برای بندکشی محیط های مرطوب از جمله: حمام، استخر و سونا پودر بندکشی ضد آب است.

در ساختار این نوع پودر رزین ها مهم ترین ماده اولیه محسوب میشوند.این ماده باعث افزایش دوام این نوع پودر در مقابل پوسیدگی و ساییدگی می شود. همچنین بهتر است بدانید قیمت این نوع پودر در برابر انواع دیگر پودر های بند کشی کمتر است.

معرفی پودر بندکشی ضد آب

جهت راهنمای خرید و آشنایی بیشتر با برند بونافیکس بهترین ارائه دهنده انواع  قیمت پودر بندکشی ضد آب میتوانید به سایت دکه به آدرس https://dakkehchemicals.ir/ مراجعه کنید.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.