عملیات ساختمان سازی و مستحکم کردن ساختمان ها چند سالی است که دستخوش تحول شده است زیرا افراد به هنگام خرید ساختمان به مستحکم بودن آن اهمیت می­دهند و همچنین سازمان هایی مانند شهرداری و نظام مهندسی نیز شرکت های ساختمان سازی را موظف به ساخت بناهای مستحکم و ایمن می­کنند. از مهمترین قسمت های …

عملیات ساختمان سازی و مستحکم کردن ساختمان ها چند سالی است که دستخوش تحول شده است زیرا افراد به هنگام خرید ساختمان به مستحکم بودن آن اهمیت می­دهند و همچنین سازمان هایی مانند شهرداری و نظام مهندسی نیز شرکت های ساختمان سازی را موظف به ساخت بناهای مستحکم و ایمن می­کنند. از مهمترین قسمت های یک بنا که باعث افزایش استحکام کل بنا می­شوند فونداسیون و سازه های بتنی آن است به همین دلیل امروزه مهندسان و معماران ساختمانی از قالب پلاستیکی بتن ، اسپیسر پلاستیکی و ابزارهای این چنینی استفاده می­کنند تا استحکام و مقاومت سازه بتنی بنا را افزایش دهند.

قالب پلاستیکی بتن به قالب هایی گفته می­شود که برای ساخت سازه های بتنی مختلف کاربرد دارند، یعنی بتن پس از مخلوط شدن در داخل این قالب ها ریخته می­شود تا به این ترتیب استحکام کافی را بدست آورد همچنین از ترک خوردن بتن پس از خشک شدن نیز جلوگیری شود.

اسپیسر پلاستیکی نیز یک قطعه کوچک است که دارای عملکرد های مختلفی می­باشد، اما در حالت کلی کاربرد این قطعه کوچک و سبک افزایش استحکام سازه های بتنی می­باشد.

     
انواع قالب بتن پلاستیکی

 

قالب پلاستیکی بتن چیست؟

قالب پلاستیکی بتن همانطور که گفته شد یک قالب است که برای ساخت سازه های بتنی کاربرد دارد، جنس بدنه این قالب از پلیمر است پس به این نوع از قالب های بتن قالب پلیمری هم گفته می­شود.

شاید این سوال برای شما مطرح شود که پلاستیک و پلیمر چطور می­توانند وزن بتن را تحمل کنند؟! در پاسخ به این سوال باید گفت بدنه اصلی قالب پلاستیکی بتن از فلز ساخته شده است تا مقاومت آن را افزایش دهد و فقط روکش و بدنه بیرونی آن از جنس پلیمر می­باشد. پس به هنگام خرید و استفاده از قالب های پلاستیکی بتن نگران مقاومت آنها نباشید و با خیال راحت از آنها استفاده نمایید.

البته گروه های تولیدی این نوع از قالب ها ممکن است بنا به دلایل مختلف از پلاستیک های نامرغوب استفاده کنند که باعث کاهش طول عمر محصول خواهد شد، به همین دلیل بهتر است به هنگام خرید قالب پلاستیکی بتن حتما به کیفیت آن دقت نمایید و تا جای امکان سعی کنید این قالب ها را از شرکت های تولید کننده معتبر خریداری کنید.

قالب پلاستیکی بتن در صورت مرغوب و با کیفیت بودن نه تنها مقاومت بالایی در برابر تحمل وزن بتن خواهد داشت بلکه در برابر ضربه و دماهای بالا (حدود ۸۰ درجه سانتی گراد) نیز مقاوم خواهد بود.

انواع قالب پلاستیکی بتن

قالب های پلاستیکی بتن با توجه به کاربردی که دارند یا به عبارت دیگر محل قرار گیری­شان در سازه ساختمان به انواع مختلف تقسیم می­شوند. انواع قالب های بتن پلاستیکی عبارتند از:

  • قالب پلاستیکی دیوار

به قالب هایی که برای ساخت دیوارهای بتنی مورد استفاده قرار می­گیرند و حداکثر ابعاد آنها ۶۰*۱۲۰ سانتی متر می­باشد، قالب پلاستیکی دیوار بتنی گفته می­شود.

  • قالب پلاستیکی ستون

این قالب ها برای ساخت ستون های بتنی کاربرد دارند و بر روی آنها سوراخ هایی تعبیه شده است که قابلیت اتصال به قالب های دیوار یا قالب های ستون بیشتری را داشته باشند.

  • قالب پلاستیکی سقف

در زمان های نه چندان دور برای ساخت سقف از بلوک های سفالی و یا پلی استایرن ها استفاده می­کردند اما امروزه قالب های پلاستیکی سقف های بتنی به دلیل امنیت بالا و مقرون به صرفه بودن جایگزین این موارد شده اند

قالب پلاستیکی ستون های بتنی

مزایای قالب پلاستیکی بتن

این قالب ها مزایای زیادی نسبت به سایر قالب ها و مصالح ساخت سازه دارند و همین مزایا باعث افزایش استفاده از آنها شده است.

مزایای قالب پلاستیکی بتن عبارتند از:

  • سبک وزن بودن
  • جلوگیری از یخ زدگی بتن به دلیل عایق بودن
  • محافظت از بتن در برابر ترک خوردگی به دلیل جلوگیری از تبخیر آب بیش از حد داخل بتن
  • مواد بتن به راحتی و بدون دردسر از این نوع قالب ها جدا می­شوند
  • ابعاد بزرگ قالب های پلاستیکی که باعث تسریع عملیات بتن ریزی می­شود
  • این نوع قالب ها به دلیل تولید توسط دستگاه های ABS دارای ابعاد و اندازه های بسیار دقیق و استاندارد هستند
  • قابلیت استفاده برای دفعات بیشتر

البته همانطور که گفته شد این مزایا در کنار کیفیت و طول عمر بالای قالب است که ارزش خرید و استفاده آنها را بالا می­برد.

اسپیسر پلاستیکی چیست و چه کاربردی دارد؟

اسپیسر پلاستیکی نیز از دیگر ابزارهایی است که جهت افزایش مقاومت و طول عمر سازه های بتنی مورد استفاده قرار می­گیرد.

همه ما می­دانیم که در داخل بتن های کف ساختمان ها از میلگرد های فولادی جهت افزایش استحکام سازه استفاده می­کنند، اما تفاوتی که در جنس میلگردها و ترکیبات به کار رفته در داخل بتن وجود دارد باعث می­شود دمای انبساط و انقباض و سایر خواص این دو با یکدیگر متفاوت باشند و در نهایت مقاومت بتن کاهش یابد.

از طرفی اگر دقت کرده باشید قطعا متوجه شده اید که تمام قسمت های میلگرد توسط بتن پوشانده نمی­شود و قسمت های پوشیده نشده در اثر عوامل محیطی دچار خوردگی و زنگ زدگی می­شوند که این نیز از دیگر عوامل کاهش مقاومت سازه است.

در این مواقع بهترین راه حل استفاده از اسپیسر پلاستیکی است که در انواع مختلف و با کاربردهای متفاوت تولید می­شود، برای مثال یکی از کاربردهای اسپیسر پلاستیکی ایجاد فاصله میان میلگرد و بتن است که باعث می­شود خواص میلگرد از جمله انبساط و انقباض آن بر بتن تاثیری نداشته باشد و به این ترتیب مقاومت سازه بتنی افزایش یابد.

کیفیت اسپیسر پلاستیکی نیز مانند کیفیت قالب پلاستیکی بتن از اهمیت بالایی برخوردار است پس به هنگام خرید این اسپیسرها نیز باید نوع با کیفیت و مرغوب آن را خریداری نمایید.

                                                                        انواع اسپیسر پلاستیکی بتن

مرغوبترین و با کیفیت ترین  قالب پلاستیکی بتن و اسپیسر پلاستیکی را از کجا تهیه کنیم؟

اگر به دنبال خرید قالب پلاستیکی بتن و اسپیسر پلاستیکی مرغوب و با کیفیت هستید که دارای طول عمر بالا باشند و بتوانید برای مدت طولانی از آنها استفاده کنید حتما باید به برند آنها دقت داشته باشید.

گروه تولیدی مدرن سازان از جمله گروه های تولیدی انواع قالب های پلاستیکی بتن، اسپیسر و میان بولت پلاستیکی است که به دلیل استفاده از مواد اولیه مرغوب برای تولید محصولات پلاستیکی خود به یکی از نام آشنا ترین برندهای تولید مصالح پلاستیکی سازه و فونداسیون ساختمان در بازار مصالح ساختمانی تبدیل شده است.

این گروه تولیدی رضایت خاطر مشتری را سرلوحه کار خود قرار داده اند و با هدف کسب رضایت مشتری و تولید محصولات با کیفیت کار خود را آغاز کردند، همین عوامل باعث پیشرفت روز افزون این گروه تولیدی شده است.

برای خرید هر نوع قالب پلاستیکی بتن ، اسپیسر و میان بولت پلاستیکی می­توانید به سایت گروه تولیدی مدن سازان به آدرس https://modernsazan.com/  مراجعه نمایید و یا با کارشناسان پشتیبانی مدرن سازان تماس حاصل فرمایید تا ایشان شما را برای ثبت سفارش و خرید سریع محصولات راهنمایی کنند.

 

خروج از نسخه موبایل