مستر کلاس جدید فرهاد ورهرام منتشر شد/ ارسطو مداحی گیوی از «فیلمبرداری در سینمای مستند» می‌گوید – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرگزاری تسنیم، در زیر دو خبر از سینمای مستند را می‌خوانید:
مستر کلاس فرهاد وره..

مستر کلاس جدید فرهاد ورهرام منتشر شد/ ارسطو مداحی گیوی از «فیلمبرداری در سینمای مستند» می‌گوید – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در زیر دو خبر از سینمای مستند را می‌خوانید:

مستر کلاس فرهاد ورهرام منتشر شد

نسخه تصویری مسترکلاس فرهاد ورهرام با موضوع «کلیاتی درباره مستند مردم‌شناسی» امروز چهارشنبه دوم تیرماه منتشر شد.

فرهاد ورهرام مستندساز، فیلمبردار، محقق، کارگردان و تهیه‌کننده سینمای مستند در چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» مسترکلاس آنلاین برگزار کرد. امروز چهارشنبه دوم تیرماه نسخه تصویری این مستر کلاس برای علاقه‌مندان و فعالان سینمای مستند منتشر می‌شود.

فرهاد ورهرام در این مسترکلاس می‌گوید: «یکی از بهترین اشکال سینمای مستند، درباره مردم‌شناسی و انسان‌شناسی است. مردم‌شناسان بعد از اینکه دوربین عکاسی اختراع می‌شود، با اتفاق ویژه‌ای مواجه شده و ابزاری برای ثبت عکس‌هایی از آدم‌ها و وقایع پیدا می‌کنند. این اتفاق با اختراع دوربین فیلمبرداری وضعیت بهتری پیدا می‌کند و موجب می‌شود تا آنها به تحلیل‌های بیشتری دست پیدا کنند به صورتی که در سال‌های گذشته از عکس و فیلم برای مردم شناسی استفاده شده است.»

دانشجویان، پژوهشگران، مستندسازان و دوستداران سینمای مستند می‌توانند مسترکلاس فرهاد ورهرام را در سایت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی defc.ir و در بخش پژوهش، کارگاه‌های آموزشی ببینند.

ارسطو مداحی گیوی مهمان شبکه مستند می‌شود

چهل و هشتمین قسمت از برنامه تلویزیونی «نردبان»، جمعه روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

این قسمت از نردبان، در ادامه پرونده «فیلمبرداری در سینمای مستند» گفت‌وگویی با ارسطو مداحی گیوی فیلمبردار و عکاس دارد. او یکی از فیلمبرداران باسابقه سینما و تلویزیون است و تاکنون بیش از ۳۵ فیلم سینمایی و مستند را فیلمبرداری کرده است. دریافت جایزه بهترین فیلمبرداری از جشنواره جهانی فیلم کوتاه تهران از جمله افتخارات اوست.

در بخش دیگری از برنامه، مهدی آزادی از تجربیات خود در زمینه نورپردازی در فیلمبرداری مستند صحبت می‌کند و سیاوش جمالی در گفت‌وگو با محمد حدادی از تعامل فیلمبردار با سوژه سخن می‌گوید.

«کارگاه تجربه» یکی از بخش‌های ویژه نردبان است که اختصاص به مستندسازان بین‌المللی دارد. این هفته گفت‌و‌گویی از بیل نیکولز، نظریه‌پرداز معروف سینما و ارول موریس، از مستندسازان شاخص بین‌المللی در کارگاه تجربه برنامه نردبان پخش می‌شود.

در بخش اول از «و اینک مستند» مروری بر فیلم‌های مستند «ارسن ولز» صورت می‌گیرد و در بخش «مستندباز» نقد و نظر مخاطبان درباره فیلم‌های مستند روی آنتن می‌رود.

«نردبان» مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که تلاش می‌کند به فیلم و عکس مستند با نگاهی تخصصی توجه کند. این برنامه با اجرای محمد (حامد) شکیبانیا، کارگردانی و تهیه‌کنندگی اصغر احمدپور و فاطمه بوربور با آیتم‌هایی متنوع جمعه‌ها ساعت ۱۸ روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

«امتحان» آماده نمایش شد/ روایتی از یک اختلاف نظر تاریخی

مستند «امتحان» به کارگردانی سجاد ریاحی و تهیه‌کنندگی مهدی مطهر تولید و آماده پخش شد. همزمان با اعلام این خبر از پوستر این مستند سینمایی نیز رونمایی شد.

مستند سینمایی «امتحان» در خصوص بخشی از تحولات مهم سیاسی میانه دهه ۱۳۶۰ و اختلافات بین ریاست جمهوری، نخست وزیری و امام خمینی (ره) است.

این مستند محصول سازمان هنری رسانه اوج و در خانه مستند تولید شده است که به‌زودی در پلتفرم‌های اینترنتی عرضه می‌شود.

عوامل این مستند عبارت‌اند از: تهیه‌کننده مهدی مطهر، نویسنده و کارگردان: سجاد ریاحی، مجری طرح: علی منصوری، تحقیق و پژوهش: سعید یوسفی‌پور، گوینده متن: ناصر طهماسب، طراح پوستر: هادی سلطانی

کارگردان مستند «ایران» درگذشتمستند "غیر رسمی" تلاش رهبر معظم انقلاب را برای تغییر نگاه مسئولین به توان نخبگان داخلی نشان داد+فیلم

انتهای پیام/

منبع خبر

خروج از نسخه موبایل