تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱:۴۴
کد خبر : 587654

مراکز سونوگرافی و رادیولوژی چه خدماتی ارائه می دهند؟

مراکز سونوگرافی و رادیولوژی چه خدماتی ارائه می دهند؟

کاربرد دستگاه های سونوگرافی مهم ترین قسمت درمان بیماری ها تشخیص درست آنها است. دیدن قسمت های داخلی بدن به تشخیص درست بیماری ها و درمان آنها کمک می کند. سونوگرافی یکی از متداول ترین روش های تصویربرداری از اندام ها و بافت های مختلف بدن است. این دستگاه امواج فراصوتی را به درون بدن

کاربرد دستگاه های سونوگرافی

مهم ترین قسمت درمان بیماری ها تشخیص درست آنها است. دیدن قسمت های داخلی بدن به تشخیص درست بیماری ها و درمان آنها کمک می کند. سونوگرافی یکی از متداول ترین روش های تصویربرداری از اندام ها و بافت های مختلف بدن است. این دستگاه امواج فراصوتی را به درون بدن منتقل می کند و اندازه گیری طول موج این امواج امکان بررسی اندام های داخلی بدن را ممکن می کند.

کار اصلی این دستگاه بررسی دقیق اندام ها و بافت های نرم بدن بوده و برای بررسی استخوان ها از دستگاه های دیگری استفاد می شود. سونوگرافی در زمان بارداری و بررسی وضعیت سلامت جنین بسیار کاربردی است. برای تشخیص  مشکلات داخلی در اندام هایی مانند طحال، کلیه، دستگاه گوارش و … از دستگاه سونوگرافی استفاده می شود. امواج فراصوت این دستگاه از بافت های سفت بدن و بخش هایی که زیر دنده قرار دارند عبور نمی کند و برای تصویر برداری از این قسمت ها از دستگاه رادیولوژی استفاده می شود.

معایناتی که توسط دستگاه سونوگرافی انجام می شود اطلاعات بسیار مهمی را از وضعیت اندام های داخلی بدن بیمار به پزشک ارائه می دهد. انجام فرآیند سونوگرافی توسط پزشکان متخصص در این زمینه و رادیولوژِست ها انجام می شود. پزشکان مربوطه آزمایشات سونوگرافی را تفسیر می کنند و اگر مشکلی وجود داشته باشد با توجه به آن درمان را آغاز می کنند. بهترین مراکز سونوگرافی در شیراز ، تهران و سایر شهرها را در پی جو مشاهده نمایید.

 

 

رادیولوژی چیست؟

رادیولوژی برای تصویر برداری از  اندام هایی است که استحکام بالایی دارند. تصویربرداری از اندام های داخلی باعث می شود تا پزشک معالج دلیل اصلی مشکل را متوجه شود و درمانی مناسب با آن را در پیش گیرد. برای تشخیص بسیاری از بیماری ها مانند، لخته های خونی، استخوان های شکسته، مشکلات دستگاه گوارش، سرطان مربوط به روده و سینه و … از رادیولوژی استفاده می شود. بهترین مراکز رادیولوژی در شیراز ، تهران و سایر شهرها را در پی جو مشاهده نمایید.

مراکز سونوگرافی و رادیولوژی چه خدماتی ارائه می دهند؟

دستگاه های مربوط به رادیولوژی دارای تکنولوژی های مختلفی هستند و به طور معمول از اشعه ایکس برای تصویربرداری با این دستگاه استفاده می شود. اشعه ایکس دارای تابش الکترومغناطیسی است و زمانی که به بافت های سخت برخورد می کند برگشت داده می شود و از اسکن های برگشتی تصویری ثبت می شود. این دستگاه علاوه بر مشخص کردن مشکلات موجود در اندام های داخلی باعث درمان برخی بیماری ها هم می شود. با استفاده از دستگاه رادیولوژی میتوان جلوی رشد بافت های سرطانی را گرفت و آن ها را نابود کرد.

معرفی وب سایت پی جو

پی جو وب سایتی معتبر در زمینه معرفی بهترین مراکز رادیولوژی و سونوگرافی در کشور است. این وب سایت تمامی اطلاعات مراکز سونوگرافی و رادیولوژی را به همراه شماره تماس و آدرس دقیق آنها را در اختیار شما قرار می دهد. برای جستجو مراکز رادیولوژی و سونوگرافی معتبر شهر خود کافی است وارد وب سایت پی جو شوید.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.