تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹
کد خبر : 593

مراقب کلاهبرداری فیشینگ از طریق سلبریتی های اینستاگرام باشید

مراقب کلاهبرداری فیشینگ از طریق سلبریتی های اینستاگرام باشید

تبلیغات صفحات “سلبریتی‌ها” چطور شما را گرفتار درگاه‌های فیشینگ بانکی می‌کند؟ رئیس مرکز و تشخیص و پیشگیری پلیس فتا گفت: مجرمان سایبری به ظاهر با دادن تبلیغات به سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها، درگاه‌های فیشینگ بانکی و سایتهای قمار را در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ می‌کنند؛ این امر می‌تواند موجبات پیگرد قضائی را فراهم کند. – اخبار اجتماعی – به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا‌؛ سرهنگ دوم علی‌محمد رجبی با اشاره به فعالیتهای تبلیغاتی سلبریتی‌ها و “اینفلوئنسرها” در بستر فضای مجازی مخصوصاً شبکه‌های اجتماعی اظهار کرد: مجرمان سایبری با توجه به تعداد بالای دنبال‌کنندگان صفحات سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها از این امر سوء‌استفاده کرده و به ظاهر با دادن تبلیغات به آنها، درگاه‌های فیشینگ بانکی و سایتهای قمار را تبلیغ می‌کنند و با این تبلیغات کذایی به دنبال اجرایی کردن اهداف مجرمانه خود هستند.
رئیس مرکز و تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا افزود: مجرمان سایبری برای فریب سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها حتی تبلیغات خود را در راستای کمکهای خیرخواهانه و بشردوستانه معرفی می‌کنند و شاید در این رابطه حتی هزینه‌ای نیز به ای..

امروزه شبکه های اجتماعی خصوصا اینستاگرام از سمت بسیاری از مردم دنبال می شود ، هر جامعه ای که در فضای حقیقی یا مجازی مورد استقبال قرار میگیرد همیشه تعدادی کلاهبردار و شیاد به دنبال سو استفاده از این موقعیت هستند. یکی از روش هایی که شیاد ها و کلاهبرداران در اینستاگرام دنبال می کنند، ساخت صفحات فیشینگ و تبلیغات در ایستاگرام برای گرفتن قربانی است ، روال اینگونه است که با تبلیغات مختلفی که در صفحات سلبریتی ها انجام می شود شما را به یک صفحه پرداخت کشانده و اطلاعات کارت شما را به همراه رمز از طریق یک صفحه جعلی به سرقت می برند. حتی اگر رمز پویای شما هم فعال شده باشد همزمان با خرید شما از آن صفحه جعلی رمز پویای  شما همزمان از یک وب سایت دیگر خرید میکند ، بدین صورت حساب شما به اندازه ای که کلاهبرداران و هکر ها مشخص می کنند خالی می شود.

در این میان چطور می توان از این روش ها مراقبت کنیم ؟

برای جلوگیری از افتادن در دام این افراد اولین کاری که می کنید این است که به هر صفحه ای که در اینستاگرام تبلیغ می شود ، وارد نشوید ، ثانیا قبل از اینکه پرداختی را انجام دهید آدرس اینترنتی که درگاه آنلاین در اختیار شما قرار می دهد را چک کنید ، این نکته بسیار مهم است که آدرس اینترنتی shaparak.ir در تمامی درگاه های مجاز وجود دارد ، اگر لینکی خارج از این آدرس در مرورگر های اینترنتی برای خرید ظاهر شد ، به هیچ عنوان خرید تان را ادامه نداده و آدرس مورد نظر را به پلیس فتا گزارش دهید.

بسیاری از اینفلوئنسر ها هم در این میان علاوه بر این موضوع سایت های شرط بندی را هم تبلیغ می کنند که بسیاری از این سایت ها هم با ساخت صفحه فیشینگ اطلاعات کار بانکی شما را به سرقت می برد. حتما در زمان فعالیت در صفحه های اینستاگرام و … مراقب این صفحات باشید.

این مقام انتظامی ضمن تأکید بر هوشیاری و آگاهی سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها از ترفندهای افراد مجرم برای شراکت آنها در ارتکاب جرم عنوان کرد: این افراد می‌توانند هرگونه فعالیت مشکوک و مجرمانه در این زمینه را از طریق نشانی وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش ثبت گزارش مردمی گزارش کنند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.