محمد پنجعلی:پرسپولیس باید آب رفته را به جوی برگرداند/حواشی در دور شدن از صدر تاثیر داشت به گزارش منیبان؛ پرسپولیس روزهای عجیبی را در سال 1401 سپری کرد. در روزهای پایانی سال 1400 بود که پرسپولیس دربی برده را مقابل شاگردان فرهاد مجیدی با تساوی عوض کرد و حاشیه های آن دیدار تا پایان فصل

محمد پنجعلی:پرسپولیس باید آب رفته را به جوی برگرداند/حواشی در دور شدن از صدر تاثیر داشت

به گزارش منیبان؛ پرسپولیس روزهای عجیبی را در سال 1401 سپری کرد. در روزهای پایانی سال 1400 بود که پرسپولیس دربی برده را مقابل شاگردان فرهاد مجیدی با تساوی عوض کرد و حاشیه های آن دیدار تا پایان فصل دست از سر قرمزها برنداشت. درنهایت استقلال فرهاد مجیدی با اقتدار قهرمان شد و شاگردان یحیی گل محمدی به نایب قهرمانی بسنده کردند. درحالیکه شایعات زیادی درباره تغییر سرمربی پرسپولیس شنیده می شد اما گل محمدی به واسطه قراردادش با باشگاه در جمع قرمزها ماندگار شد. پرسپولیس با قدرت وارد فصل نقل و انتقالات شد و هرچه ستاره بود درو کرد و هرچه بمب بود ترکاند اما نمایش فنی تیم گل محمدی در طول لیگ بیست و دوم نشانی از یک تیم قهرمان و مقتدر نداشت. درنهایت هم قرمزها سال 1401 را با اختلاف 4 امتیازی با سپاهان و یک امتیازی با استقلال به پایان رساندند تا درمجموع سال خوبی برای قرمزها رقم نخورده باشد. در این بین برخی پیشکسوتان به انتقاد از یحیی و بازیکنان پرسپولیس پرداختند و حتی به خریدهای گل محمدی هم تاختند اما برخی هم مثل محمد پنجعلی همواره از سرمربی قرمزها حمایت کردند. خبرنگار ورزشی منیبان گفتگویی با محمد پنجعلی درباره اتفاقاتی که در سال گذشته برای پرسپولیس رقم خورد انجام داده که متن آن را در ادامه می خوانید.

*قهرمان نشدن پرسپولیس؟

در همه جای دنیا، فقط یک تیم قهرمان می‌شود؛ سال گذشته هم ما تیم دوم شدیم. پرسپولیس پنج سال قهرمان بود و در لیگ گذشته هم مسائلی باعث شد این اتفاق نیفتد وگرنه تیم ما مستحق قهرمانی بود و همه کارشناسان اذعان داشتند که پرسپولیس از همه تیم‌ها بهتر است. از نظر من عملکرد یحیی گل محمدی در لیگ پارسال صد در صد قابل دفاع بوده است.من معتقدم شخصیت تیمی پرسپولیس به پختگی کامل رسیده است و این تیم توان فنی به مراتب بالاتری از آنچه به نمایش می گذارد دارد. البته قصدم زیر سوال بردن قهرمانی استقلال در سال گذشته نیست ولی خب در برخی از بازی ها اتفاقات به نفع استقلال رقم خورد. درست برعکس پرسپولیس که با بدشانسی های زیادی مواجه شد.

*نوسانات پرسپولیس در لیگ امسال؟

به نظر من همه تیم های فوتبال با نوسان در طول یک دوره مسابقات روبه رو می شوند. نمی شود از تیمی توقع داشت کل فصل در اوج باشد. پرسپولیس هم امسال نوساناتی داشته اما با این حال بهتر از همه تیم ها فوتبال بازی می کند.برخی حواشی هم روی کار پرسپولیس تاثیر داشت. مثلا رفتن لوکادیا که واقعا مهره درجه یک تیم بود تاثیر بدی روی کار پرسپولیس داشت و جانشین او شیخ دیاباته هم نتوانست انتظارات را برآورده کند. درمجموع هنوز اتفاقی نیفتاده و پرسپولیس اگر بتواند روال عادی خود را طی کند می تواند امسال قهرمان شود.

*حواشی یحیی گل محمدی؟

باید بپذیریم که او در برخی از موارد تحت فشار قرار داشت. پر واضح است که داوران در برخی از بازی‌ها عملکرد خوبی نداشتند و پرسپولیس نتوانست شاهد عملکرد خوبی از داور باشد. یحیی گل محمدی شخصیت آرامی دارد اما اشتباهات داوری به حدی بود که باعث شد گل محمدی معترض شود. مطمئنا در ادامه مسابقات شرایط تغییر می‌کند و آرامش هم به کادر فنی برمی گردد. متاسفانه داوران اشتباهات زیادی در بازی‌های پرسپولیس انجام می‌دهند و این قابل کتمان نیست. با این حال در هفته های اخیر هم دیدیم که یحیی آرام تر از قبل شده و دیگر خبری از واکنش های تند و احساسی نیست.

*موضع هواداران و دلخوری از نتایج؟

پرسپولیس متعلق به مردم است و اگر محبوب‌ترین تیم ایران شده به واسطه همین هواداران بوده، به همین دلیل تماشاگری که از باخت تیمش ناراحت است نباید بازیکنان را با یخ بدرقه کند. در واقع حمایت از تیم پرسپولیس در این برهه حیاتی است و خود هواداران باید در این مقطع حمایت کنند و تیم‌شان را به شرایط خوب برسانند. پرسپولیس با هوادارانش پرسپولیس است و الان بیشتر از هر زمان دیگری به حمایت آنها نیاز دارد.

*شانس قهرمانی پرسپولیس؟

هنوز 7 هفته به پایان لیگ مانده، به همین دلیل پرسپولیس حتماً فرصت جبران مافات را دارد. باخت به سپاهان آن هم در شرایطی که این تیم به همره استقلال اصلی ترین رقیب برای قهرمانی است در بدترین زمان ممکن رخ داد و باعث افزایش فاصله در جدول شد. الان کادرفنی پرسپولیس باید تمرکزش را بگذارد روی بازگرداندن روحیه به تیم. هنوز اتفاقی نیفتاده و پرسپولیس می تواند این فاصله را جبران کند به شرطی که بازیکنان به بهترین شکل از نظر روحی ریکاوری شوند. آنها بهترین های ایران هستند و از نظر فنی تیمی رقیب پرسپولیس نیست تنها چیزی که می تواند به این تیم ضربه بزند حواشی است. قطعاً در هفته‌های دیگر خواهیم دید تمرینات مناسب بدنسازی و کیفیت بالای تاکتیکی‌های کادر فنی باعث خواهد شد بازی چشم نوازی این تیم ادامه داشته باشد. بازیکنان پرسپولیس باید آب رفته را به جوی برگردانند و هرچه زودتر فاصله با صدر را جبران کرده و به رتبه اول برگردند. قطعا استقلال و سپاهان امتیاز از دست می دهند و پرسپولیس باید بهترین استفاده را از این اتفاق داشته باشد تا به قهرمانی برسد.

منبع خبر

خروج از نسخه موبایل