تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۳:۵۹
کد خبر : 595742

مجازات مردی که قسط‌های مهریه را نمی‌دهد، چیست؟

مجازات مردی که قسط‌های مهریه را نمی‌دهد، چیست؟

مجازات مردی که قسط‌های مهریه را نمی‌دهد، چیست؟ به گزارش منیبان؛ مجازات پرداخت نکردن اقساط مهریه یکی از موضوعاتی است که هم خانم‌‌‌ها و هم آقایان پیرامون آن سوال می‌کنند. وقتی خانم مهریه خود را از آقا مطالبه می‌کند مرد موظف به پرداخت تمام مهریه به زن است. گرفتن مهریه حق خانم است و تحت

مجازات مردی که قسط‌های مهریه را نمی‌دهد، چیست؟

به گزارش منیبان؛ مجازات پرداخت نکردن اقساط مهریه یکی از موضوعاتی است که هم خانم‌‌‌ها و هم آقایان پیرامون آن سوال می‌کنند. وقتی خانم مهریه خود را از آقا مطالبه می‌کند مرد موظف به پرداخت تمام مهریه به زن است. گرفتن مهریه حق خانم است و تحت هیچ شرایطی نمی‌توان این حق را از زن سلب کرد.

اقساط مهریه

طبق قوانین مربوط به مهریه در ایران، پرداخت مهریه به دو صورت پرداخت کامل یا به‌صورت اقساط تعیین می‌شود. از طرف دیگر در برخی موارد ممکن است که زن و مرد به توافق برسند که مبلغ کل مهریه به‌صورت اقساط پرداخت شود.

در این حالت، معمولاً مبلغ کل مهریه به چند بخش تقسیم شده و به‌صورت ماهیانه، سالیانه یا در بازه زمانی دیگری پرداخت می‌شود. بیشترین تعداد اقساطی که می‌توان برای پرداخت مهریه تعیین کرد، ممکن است متفاوت باشد و به شرایط توافق بین زن و مرد وابسته است.

لازم به ذکر است که اگر مرد، به هر دلیلی، قسط‌های مهریه را به‌موقع پرداخت نکند، مجازات می‌شود و زن می‌تواند از طریق مراجع قضایی، حق خود را به دست آورد.

مجازات پرداخت نکردن اقساط مهریه

در قوانین ایران، مردانی که به هر دلیلی قسط‌های مهریه خود را پرداخت نمی‌کنند، مجازات می‌شوند. در واقع، ازآنجاکه مهریه یکی از حقوق زنان است، مجازات پرداخت نکردن اقساط مهریه در قانون بیان شده است.

مطابق با قوانین ایران، درصورتی‌که مردی قسط‌های مهریه خود را به‌موقع پرداخت نکند، در ابتدا مرحله دعوی قضایی را طی می‌کنند و در صورت عدم توافق، محاکمه و به پرداخت قسط‌های مهریه محکوم می‌شوند. اگر مرد بعد از صدور حکم قضایی همچنان قسط‌های مهریه را پرداخت نکند، مجازات‌هایی مانند حبس و پرداخت جریمه به او تحمیل می‌شود.

منبع خبر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.