تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
کد خبر : 66504

ماینرهای اسپانیایی ، از ماری جوانا برای پوشش کارهای خود استفاده می‌کردند

ماینرهای اسپانیایی ، از ماری جوانا برای پوشش کارهای خود استفاده می‌کردند

ماینرهای اسپانیایی ، از ماری جوانا برای پوشش کارهای خود استفاده می‌کردندماینرهای اسپانیایی برای پوشش کارهای خود از مزرعه ماری جوانا استفاده می کردند تا اینکه پلیس ملی اسپانیا به حقیقت ماجرا پی برد.
پل..

ماینرهای اسپانیایی ، از ماری جوانا برای پوشش کارهای خود استفاده می‌کردند

ماینرهای اسپانیایی برای پوشش کارهای خود از مزرعه ماری جوانا استفاده می کردند تا اینکه پلیس ملی اسپانیا به حقیقت ماجرا پی برد.

پلیس ملی اسپانیا ۲۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال بیت کوین ASIC و تجهیزاتی به ارزش ۱۳۰۰۰ یورو یا ۱۴.۵۱۵.۴۱ دلار را در Santiponce اسپانیا توقیف کرد. چند روز پیش مقامات پلیس انتظار داشتند که در بازرسی‌های خود، مزرعه غیرقانونی ماری جوانا کشف کنند اما به گزارش El Chapuzas Informatico، کشف متفاوتی انجام دادند.

ماجرای ماری جوانا و ماینرهای اسپانیایی چیست؟

سانتیپونثه، استانی واقع در سیبای اسپانیا است که ماموران اسپانیایی در آن، تجهیزات استخراج رمز ارز پیدا کردند. ماموران به علت کشف اتصال برق غیرقانونی از ساختمان محلی در آن نزدیکی، از ماجرا مطلع شدند.

پس از ورود به اتاق ویژه استخراج، آنها دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال، سیستم‌های خنک کننده و تهویه قدرتمندی را یافتند که از سری کارت‌های گرافیکی EVGA RTX 30 برای ماین استفاده می‌کردند. البته برخی از کارت‌ها از سری EVGA RTX 3080 بودند. در گزارش پلیس آمده است:

تحقیقات پلیس نسبت به مزرعه کشت غیرقانونی ماری جوانا آغاز شد و ماموران حدس می‌زدند که ممکن است در برخی از اصطبل‌های سانتیپونثه، کشت این گیاه انجام شود. پس از انجام بررسی‌های اولیه، ماموران متوجه شدند که نتایج موجود با کشت ماری جوانا همخوانی ندارد و تجهیزات این مکان می‌تواند دال بر وجود مزرعه استخراج بیت کوین باشد که به ندرت در اسپانیا دیده می‌شود.

ماینرهای اسپانیایی

با استفاده از این اطلاعات، اصطبل‌ها مورد بازرسی قرار گرفتند و در آنجا ماموران مربوطه دستگاه‌های ماینر را کشف کردند. بعداً مشخص شد که در آن مکان ۲۱ دستگاه ASIC وجود داشته که به طور انحصاری به استخراج بیت کوین می‌پرداخته و ارزش تقریبی آنها بیش از ۳۱ هزار یورو بوده است. همچنین گزارش شده که سود حاصله از استخراج، ماهیانه چیزی بین ۲۵۰۰ یورو بوده است.

در این مکان همچنین تجهیزات ریگ ماینینگ (یکی از تجهیزات استخراج ارز دیجیتال است) یافت شد که برای استخراخ ارزهای دیجیتال مورد بهره برداری قرار می‌گرفته است. این تجهیزات ارزشی برابر ۱۳۰۰۰ یورو دارد و می‌تواند ماهانه ۱۰۰۰ یورو درآمد ایجاد کند. گزارش ماموران نیروی پلیس اسپانیا توضیح داد که مقامات تجهیزاتی به ارزش ۵۵.۸۱۶.۰۳ دلار را توقیف کردند.

همچنین در خارج از ساختمان، اتصال غیرمجاز به شبکه برق برای تجهیزات استخراج پیدا شد که مصرف برق بالایی داشت. به گفته متخصصان شرکت برق، این کارخانه می‌تواند ماهانه تا ۲۰۰۰ یورو برق مصرف کند.

منبع :wccftechمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.