تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳

ماچالاته یک نوشیدنی خوشمزه است که به مانند هر لاته دیگری با شیر تهیه می شود. در ماچالاته، به جای استفاده از قهوه از ماچا استفاده می شود. اگر می خواهید بدانید که ماچا دیگر چیست باید بگوییم که ماچا در واقع همان چای سبز است که به روش ژاپنی ها تهیه می شود و …

ماچالاته یک نوشیدنی خوشمزه است که به مانند هر لاته دیگری با شیر تهیه می شود. در ماچالاته، به جای استفاده از قهوه از ماچا استفاده می شود.

اگر می خواهید بدانید که ماچا دیگر چیست باید بگوییم که ماچا در واقع همان چای سبز است که به روش ژاپنی ها تهیه می شود و درتهیه آن برگ های سبز چای را که در سایه پرورش یافته اند و کلروفیل و آنتی اکسیدان فراوانی دارند را جمع می کنند و پس از خشک کردن، پودر می شود و به این شکل پودرماچا درست می شود.

برای تهیه این لاته خوشرنگ بهتر است از شیرهای گیاهی به ویژه شیر نارگیل به جای شیرحیوانی استفاده کنید. با این حال محدودیت خاصی در تهیه آن وجود ندارد و هر چه به سلیقه شما بیشتر می آید را می توانید استفاده کنید. کافی است ۱/۴ فنجان شیر را با همین مقدار آب در ظرفی با حرارت کم می گذارید و وقتی گرم شد آنرا با یک قاشق چای خوری و حتی کمتر اگر مایل هستید تا ماچالاته خود را رقیقتر میل کنید مخلوط کنید. دقت کنید که باید به خوبی پودرماچا را با آب و شیر هم بزنید. معمولا ۱ دقیقه هم زدن با چوب های مخصوص ماچا برایش کافی است.

اگر دوست داشتید تا این ماچالاته خوشمزه را تهیه کنید می توانید وسایل تهیه آن از جمله ماچا، چوب مخصوص تهیه ماچا و… البته کلی دستور تهیه مختلف ماچا از جمله ماچالاته پای کدوتبل و یا ماچالاته رز را از سایت ماتسوتی ببینید. این سایت بهترین نوع ماچای ژاپنی را برای شما تهیه می کند.

فراموش نکنید که این لاته خوشمزه پر از آنتی اکسیدان است و شربت سلامتی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره می توانید این سایت را ببینید.

خروج از نسخه موبایل