تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ مهر ۱۴۰۰ - ۹:۲۵
کد خبر : 57414

ماجرای شنیدنی از درگیری جنگنده ایرانی با ۳ هواپیمای متجاوز رژیم بعث در روز اول جنگ + فیلم

ماجرای شنیدنی از درگیری جنگنده ایرانی با ۳ هواپیمای متجاوز رژیم بعث در روز اول جنگ + فیلم

ماجرای شنیدنی از درگیری جنگنده ایرانی با ۳ هواپیمای متجاوز رژیم بعث در روز اول جنگ + فیلم – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با آغاز حمله رژیم بعث عراق به کشورمان در تاریخ ۳۱ شهر..

ماجرای شنیدنی از درگیری جنگنده ایرانی با ۳ هواپیمای متجاوز رژیم بعث در روز اول جنگ + فیلم – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با آغاز حمله رژیم بعث عراق به کشورمان در تاریخ ۳۱ شهریورماه ۱۳۵۹، خلبانان باجسارت ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان نخستین گروه درگیر، خود را آماده مقابله با هواپیماهای دشمن بعثی کردند.

مهارت فوق العاده این خلبانان در کنار جسارت و فداکاری آنان صحنه‌هایی مثال‌زدنی را خلق کرد و دشمن را با شکستی مفتضحانه در همان ساعات ابتدایی جنگ روبه‌رو کرد.

مستند «نبردهای فانتوم» به کارگردانی مهدی جبین‌شناس و تهیه‌کنندگی سالار بی‌باک یکی از مستندهایی است که با همین موضوع ساخته شده است. در این مستند، تصاویری از عملیات‌های انجام شده توسط هواپیماهای فانتوم در طول هشت سال دفاع مقدس را می‌بینیم.

در زیر بخشی از این مستند که ماجرای شنیدنی درگیری یک جنگنده ایرانی با سه جنگنده رژیم بعث عراق برای حفاظت از پایگاه هوایی نوژه را به تصویر کشیده است، در زیر فیلم این بخش را می‌بینید:

مستند , سینما , جنگ ,

فصل دوم «نبردهای فانتوم» در حال ساخت/ آخرین عملیات فانتوم‌ها پیش از پذیرش قطعنامه کجا بود؟«نبردهای فانتوم» روایت دلاوری‌های خلبانانی است که سال‌ها سراغشان نرفته بودیم/ یادگاری برادر شهید "کاپیتان تیم ملی فوتبال" که به دست مادرش رسیدریزجزئیات بزرگ‌ترین عملیات هوایی جهان از زبان خلبان ارتش/ نبردهای فانتوم؛ روایت زمینی از قهرمانانی که مردم آنها را نمی‌شناختند

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.