تاریخ انتشار: یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۲

لویی پاستور (زاده ۲۷ دسامبر ۱۸۲۲ – درگذشته ۲۸ سپتامبر ۱۸۹۵) شیمی‌دان و میکروبیولوژیست فرانسوی بود. پاستور به خاطر اکتشافات و آزمایشاتش در زمینه‌ی اصول واکسیناسیون، تخمیر و پاستوریزاسیون شهرت یافت. تحقیقات لویی پاستور منجر به کشف این پدیده شد که میکروارگانیسم‌ها هم دلیل تخمیر و هم دلیل بیماری هستند. در جستجوی مداوم خود برای درمان بیماری، لویی پاستور اولین

لویی پاستور (زاده ۲۷ دسامبر ۱۸۲۲ – درگذشته ۲۸ سپتامبر ۱۸۹۵) شیمی‌دان و میکروبیولوژیست فرانسوی بود. پاستور به خاطر اکتشافات و آزمایشاتش در زمینه‌ی اصول واکسیناسیون، تخمیر و پاستوریزاسیون شهرت یافت. تحقیقات لویی پاستور منجر به کشف این پدیده شد که میکروارگانیسم‌ها هم دلیل تخمیر و هم دلیل بیماری هستند. در جستجوی مداوم خود برای درمان بیماری، لویی پاستور اولین واکسن‌ها را برای وبای پرندگان اختراع کرد. همچنین او واکسن سیاه زخم که یک بیماری عمده دامی است و همچنین واکسن بیماری مخوف هاری را ایجاد کرد.

لویی پاستور در فرانسه متولد شد و فرزند وسطی پنج فرزند خانواده ای بود که نسل‌ها دباغ بودند و با چرم سر وکار داشتند. به نظر می‌رسید فعالیت‌های پاستور جوان تا اواخر دوران دبیرستان بیشتر هنری بود تا تحصیلی. او با تشویق مربیانش، مطالعات دقیقی را برای جبران کاستی‌های تحصیلی‌اش انجام داد تا برای مدرسه عالی نرمال سوپریور، کالج معروف معلمان پاریس، آماده شود. لویی پاستور مدرک کارشناسی ارشد را در سال 1845 و مدرک دکترای را در سال 1847 در فرانسه اخذ کرد.

لویی پاستور در حالی که منتظر فرصت‌های مناسب برای پیشرفت خود بود، به عنوان دستیار آزمایشگاه در اکول نرمال به کار خود ادامه داد. در آنجا او پیشرفت بیشتری در زمینه پژوهش‌هایی که برای پایان نامه دکتری خود آغاز کرده بود انجام داد. پژوهش‌هایی در زمینه‌ی بررسی توانایی بلورها یا راه حل‌های خاص برای چرخش نور پلاریزه شده با صفحه در جهت عقربه‌های ساعت یا خلاف جهت عقربه‌های ساعت.به بیانی دیگر یعنی تحقیقاتی برای نشان دادن “فعالیت نوری”.

 

لویی پاستور که بود و چرا شهرت داشت؟ + کارهای مهمی که انجام داد

817379 Louis Pasteur (1822-1895), French chemist and microbiologist (litho) by Fournier, Edmond-Charles (20th century); Private Collection; (add.info.: Louis Pasteur (1822-1895), French chemist and microbiologist, at work in his laboratory.); Look and Learn / Elgar Collection.
Please note: The artwork in this photograph is in copyright. It is your responsibility to ensure this additional copyright is cleared prior to use. Please contact Bridgeman Images if you require further assistance; however, please be advised that Bridgeman does not currently hold contact information for the copyright handler of this artwork.

لویی پاستور و آزمایشات تخمیر و پاستوریزاسیون

لویی پاستور درجه و اعتبار علمی خود را با مقالات علمی در حوزه پژوهش‌های مرتبط با تخمیر و پاستوریزاسیون کسب کرد. لویی پاستور با دیدگاه اقلیت در بین هم عصرانش طرف شد که هر نوع تخمیر توسط یک میکرو ارگانیسم زنده انجام می شود. در آن زمان اکثریت بر این باور بودند که تخمیر به‌طور خود به‌ خودی توسط یک سری واکنش‌های شیمیایی ایجاد می‌شود که در آن آنزیم‌ها که هنوز در آن سال‌ها مطمئن نبودند که موجوداتی زنده هستند یا خیر، نقش مهمی ایفا می‌کنند.

در سال 1857 لویی پاستور به عنوان مدیر مطالعات علمی به École Normale بازگشت. در آزمایشگاه متوسطی که به او اجازه داده شد در آنجا تأسیس کند، به مطالعه تخمیر ادامه داد و نبردهای سخت و طولانی علیه نظریه تولید خود به خودی انجام داد. در دورهای اولیه این بحث‌ها، کاربردهای مختلفی از فرآیند پاستوریزاسیون او که در ابتدا برای مبارزه با “بیماری های” شراب اختراع و ثبت اختراع کرد، برجسته بود.

در زمانی که لویی پاستور مطالعات خود را در زمینه تخمیر شروع کرد، دیدگاهی مرتبط در مورد علت همه بیماری‌ها به دست آورد. پاستور و تعداد کمی از دانشمندان دیگر باور داشتند که بیماری‌ها از فعالیت میکرو ارگانیسم‌ها نشات می‌گیرند. مخالفان این باور معتقد بودند که بیماری‌ها، به‌ویژه بیماری‌های کشنده اصلی، در وهله اول از ضعف یا عدم تعادل در وضعیت و کیفیت درونی فرد مبتلا به وجود می‌آیند. لویی پاستور در تلاش اولیه برای یافتن علل بیماری‌های خاص، در دهه 1860، توانست علت بلای ویرانگری را که بر کرم‌های ابریشم که اساس صنعت ابریشم مهم آن زمان فرانسه بود، شناسایی کند.

 

حرفه لویی پاستور نشان می‌دهد که او آزمایش‌گر بزرگی بوده است و به مراتب کمتر به تئوری بیماری و پاسخ ایمنی توجه دارد تا اینکه مستقیماً با بیماری‌ها از طریق ایجاد واکسن‌های جدید مقابله کند. هنوز هم می توان عقاید او را در مورد موضوعات انتزاعی تر تشخیص داد. او در اوایل پاسخ ایمنی را با نیازهای بیولوژیکی، به ویژه نیازهای تغذیه‌ای میکروارگانیسم‌های درگیر مرتبط می‌دانست. یعنی میکروب یا میکروب ضعیف شده در واکسن منبع غذایی خود را در اولین تهاجم آن تخلیه کرده و حمله بعدی را برای میکروب دشوار می‌کند.

بعدها او حدس زد که میکروب‌ها می‌توانند مواد شیمیایی سمی برای خودشان تولید کنند که در سراسر بدن گردش می‌کنند، بنابراین به استفاده از سموم و آنتی‌توکسین‌ها در واکسن‌ها اشاره کرد. او با استقبال از انستیتو پاستور الی متچنیکوف و نظریه‌اش مبنی بر اینکه «فاگوسیت‌ها» در خون ( سلول‌های سفید) بدن را از مواد خارجی پاک می‌کنند و عوامل اصلی ایمنی هستند، از دیدگاه دیگری حمایت کرد.

دانشگاه کسب و کار

موفقیت چیزی است که باید برای خود تعریف کنید و هیچکس نمی تواند آن را برای شما انجام دهد. اگر کسی هرگز شکست نخورده باشد نمی تواند واقعاً یک فرد موفق باشد. اگر برای الهام گرفتن از داستان زندگی بزرگترین کارآفرینان جهان به دنبال یک سایت مرجع می‌گردید پیشنهاد ما وب‌ سایت دانشگاه کسب‌وکار است. وب‌ سایت دانشگاه کسب‌وکار یک رسانه تخصصی در حوزه کارآفرینی و استارتاپ است که تمامی موضوعات مرتبط با کارآفرینی را پوشش می‌دهد. دانشگاه کسب‌وکار سال‌ها تجربه خود را در زمینه استارتاپ‌ها با شما به اشتراک می‌گذارد. اگر به مباحث کارآفرینی و استارتاپی علاقه‌مند هستید می‌توانید از وبسایت‌هایی مانند entrepreneur.com، economist.com، businessuni.net، bloomberg.com، hbr.org و wsj.com استفاده کنید و از جدیدترین مطالب دنیای کارآفرینی و استارتاپ مطلع شوید.

 

منبع: دانشگاه کسب و کار رسانه تخصصی استارتاپ

 

 

خروج از نسخه موبایل