تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۶:۵۱

لوگو رسمی رابط کاربری MIUI 13.5 شیائومی با ظاهری متفاوت به روی صحنه آمداخیرا لوگو رسمی رابط کاربری MIUI 13.5 فاش شده است و به نظر می‌رسد شیائومی در حال کار روی قابلیت‌های این به‌روزرسانی نرم‌افزاری با..

لوگو رسمی رابط کاربری MIUI 13.5 شیائومی با ظاهری متفاوت به روی صحنه آمد

اخیرا لوگو رسمی رابط کاربری MIUI 13.5 فاش شده است و به نظر می‌رسد شیائومی در حال کار روی قابلیت‌های این به‌روزرسانی نرم‌افزاری باشد.

حدود ۴ ماه پیش رابط کاربری MIUI 13 رسما عرضه شد و به مرور در حال رسیدن به همه گوشی‌های شیائومی است. در شرایطی که از نظر منطقی باید انتظار نسخه جدیدی از رابط کاربری با شماره ۱۴ را داشته باشیم اخیرا مشخص شده که شیائومی در حال کار روی رابط کاربری MIUI 13.5 است.

در واقع شیائومی به جای انتشار یک نسخه کامل از رابط کاربری اختصاصی خود به ارائه آپدیتی جزئی با هدف رفع ایرادات فعلی می‌اندیشد. حالا به لطف Xiaomiui نخستین تصویر از لوگو رسمی رابط کاربری MIUI 13.5 فاش شده است که اندکی تغییر در رنگ‌ها و ظاهر عدد ۳ را نشان می‌دهد.

از MIUI 13.5 چه می‌دانیم؟

در حال حاضر اطلاعات ما درباره ویژگی‌ها و یا قابلیت‌های احتمالی MIUI 13.5 بسیار کم است اما مشخص شده که توسعه‌دهندگان تمرکز خاصی بر سادگی و راحتی کار با دستگاه دارند.

احتمالا مکان پنجره‌های شناور دستگاه جابجا می‌شود و به مرکز نمایشگر منتقل می‌شود تا بدون نیاز به لمس بخش بالایی نمایشگر بتوان به آن‌ها دسترسی داشت. منوی نرخ تازه‌سازی، نمایش برنامه‌ها در حالت پنجره‌های شناور و فونت‌های رابط دوربین نیز در به‌روزرسانی جدید بازطراحی خواهند شد.

هیچ‌یک از این موارد به وضوح نشانگر تغییرات بزرگ و جدی نیستند و باید گفت رابط کاربری جدید تنها نسخه‌ای دقیق‌تر، بهینه‌تر و باثبات از رابط کاربری MIUI 13 است. البته ممکن است شیائومی MIUI 13.5 را برای گوشی‌های دارای اندروید ۱۱ عرضه نکند.

تا چند هفته دیگر گوگل در کنفرانس سالانه Google I/O 2022 از نسخه جدید اندروید یعنی اندروید ۱۳ رونمایی می‌کند که برای بسیاری از گوشی‌های عرضه می‌شود.

در حال حاضر نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید ۱۳ چند هفته‌ای است که در گوشی‌های پیکسل ارائه شده اما هنوز با نسخه پایدار فاصله داریم.

انتظار می‌رود بعد از Google I/O 2022 گوگل اولین نسخه بتای اندروید ۱۳ را برای گوشی‌های پیکسل عرضه کند و طبیعتا دیگر تولیدکنندگان گوشی نیز باید به سرعت دستگاه‌های خود را با آن سازگار کنند.

منبع :gizchinaمنبع گجت نیوز

خروج از نسخه موبایل