تاریخ انتشار: شنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹

همه ما دوست داریم وقتی به سفر می‌رویم، دغدغه‌ای برای گذاشتن گوشی در جای مناسب، شارژ کردن موبایل و مسائلی از این دست نداشته باشیم… استفاده از لوازم جانبی موبایل که برای تسهیل استفاده از این گوشی در هنگام سفر و رفت و آمد طراحی شده‌اند، روز به روز در حال افزایش است. در این

همه ما دوست داریم وقتی به سفر می‌رویم، دغدغه‌ای برای گذاشتن گوشی در جای مناسب، شارژ کردن موبایل و مسائلی از این دست نداشته باشیم…

استفاده از لوازم جانبی موبایل که برای تسهیل استفاده از این گوشی در هنگام سفر و رفت و آمد طراحی شده‌اند، روز به روز در حال افزایش است. در این مقاله مهم‌ترین لوازم جانبی کاربردی در خودور را معرفی کرده و نکات مهمی را در خصوص خرید لوازم جانبی اپل در خودرو هم‌چون خرید شارژر فندکی مرور می‌کنیم.

مهم ترین لوازم جانبی موبایل در خودرو را بشناسید

بیایید ابتدا نگاهی به مهم‌ترین تجهیزات جانبی‌ای داشته باشیم که در خودرو به کارتان می‌آیند. چرا که ممکن است حتی از وجود برخی از این تجهیزات خبر نداشته باشید.

دانگل AUX یکی از لوازم جانبی بسیار جذاب است. پیش از این حتماً از مبدل‌های هندزفری استفاده کرده‌اید. بسیاری از کاربران از مبدل هدفون اپل برای امکان اتصال هندزفری با جک سه و نیم میلی‌متری به پورت لایتنینگ استفاده می‌کنند.

دانگل AUX نیز با هدفی مشابه تولید شده است. این دانگل به پورت AUX ضبط ماشین متصل می‌شود. در این دانگل بلوتوث تعبیه شده است و حال شما با اتصال به این بلوتوث، در واقع به ضبط ماشین وصل شده‌اید. به کمک این دانگل ضبط ماشین شما به بلوتوث مجهز شده و دیگر نیاز نخواهید داشت مدام قطع و وصلی‌های AUX باشید.

هم‌چنین اتصال گوشی با بلوتوث به ضبط، به شما کمک می‌کند تا تماس‌های خود را به راحتی پاسخ داده و نیازی به استفاده از هندزفری یا دست گرفتن گوشی نداشته باشید.

لوازم جانبی ضروری موبایل در ماشین

هولدر وایرلس موبایل در خودرو

نگه داشتن گوشی یا گذاشتن آن در جای مناسب یکی از دغدغه‌های بسیاری از رانندگان است. به ویژه اگر شما بخواهید در حال رانندگی از گوشی استفاده کنید، دست گرفتن مداوم آن می‌تواند سخت و حتی خطرناک باشد. استفاده از هولدرهای موبایل می‌تواند بهترین راه‌حل برای رفع این مشکل باشد.

هولدرهای در انواع مختلف شیشه‌ای، داشبوردی و دیچه‌ای طراحی و تولید می‌شوند. این هولدرهای با یکدیگر مشابه بوده و تنها نوع اتصال آن‌ها به ماشین فرق می‌کند.

اما یکی از مدل‌های جدید هولدر که به بازار عرضه شده است، هولدر وایرلس است که امکان شارژر گوشی را فراهم می‌کند. با قرار دادن گوشی خود برو روی این هولدر هم می‌توانید گوشی خود را شارژ کنید و هم به راحتی نقشه‌ها را مشاهده کنید.

خرید شارژر فندکی

یکی از لوازم آشنا برای رانندگان، شارژر فندکی‌ست. اگر در لحظات آخری که دارید از خانه خارج می‌شوید، متوجه خالی بودن باتری گوشی‌تان شوید چه می‌کنید؟ آیا گوشی را در خانه رها می‌کنید و دیگر امکان تماس خارج از خانه نخواهید داشت؟ آیا با میزان شارژ کم گوشی را با خود بیرون می‌برید تا خاموش شود؟

اگر شارژر فندکی داشته باشید دیگر نگران این موضوع نخواهید بود. چرا که به راحتی می‌توانید در خودروی خود گوشی را شارژ کنید.

البته توجه کنید که در خرید شارژر فندکی حتماً به سراغ برندهای شناخته شده بروید. خرید از فروشگاه‌های معتبر و مجاز نظیر علی پخش (واردکننده تجهیزات اصل و با کیفیت) دیگر نکته‌ی مهمی‌ست که نباید از آن غافل باشید.

فلش مموری هم از دیگر تجهیزات پر کاربرد در خودروست. دیگر در ضبط خودروها از سی دی استفاده نمی‌شود و فلش جای آن را گرفته است. البته شما برای گوش کردن به آهنگ می‌توانید از گوشی هم استفاده کنید. اما اگر شارژر نداشته باشید، استفاده از فلش گزینه‌ی مناسب‌تری‌ست. چرا که در سفرهای چند ساعته، ممکن است باتری گوشی‌تان خالی شود.

کابل AUX

اگر بخواهید با استفاده از تلفن همراهتان از موسیقی لذت ببرید، چند راه پیش رویتان است. یکی از این راه‌ها استفاده از کابل AUX است. البته همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، با دانگل می‌توانید از طریق بلوتوث به ضبط ماشین وصل شوید.

اگر گوشی‌تان آیفون است و ضبطتان بلوتوث ندارد و به دانگل دسترسی ندارید، استفاده از مبدل هدفون آیفون می‌تواند راه‌حلی مناسب برای شما باشد. این مبدل از یک سر به پورت لایتینگ گوشی‌تان وصل شده و از سمت دیگر به کابل AUX متصل می‌شود.

برای خرید هر یک از لوازم جانبی که در این مقاله معرفی کردیم، بهتر است به نکاتی که در ادامه آورده‌ایم توجه کنید. خرید این تجهیزات می‌تواند استفاده از گوشی را در حین رانندگی تسهیل و حتی لذتبخش کند. اما خرید اشتباه می‌تواند برایتان دردسرساز و مشکل‌آفرین باشد.

کالای اصل بخرید

در خرید لوازم جانبی اپل و سامسونگ و دیگر گوشی‌های همراه، یکی از اصول مهم، خرید کالای اصل است. با خرید محصول اصل، از طول عمر و دوام آن مطمئن خواهید بود. در حالی که یک کالای تقلبی، هر چه که باشد، چه یک شارژ یا یک مبدل هدفون اپل، در مدت کوتاهی ممکن است از کار بیفتد.

مشکلاتی که با خرید کالای تقلبی انتظارتان را می‌کشند عبارتند از:

  • خرابی زودهنگام
  • عملکرد بد: مثل اتصالی در مبدل هدفون اپل، قطع و وصلی شارژر، جدا شدن هولدر و …
  • امکان آسیب به گوشی: با خرید شارژر فندکی بی کیفیت و استفاده از آن ممکن است گوشی‌تان آسیب ببیند. هولدرهای بی‌کیفیت ممکن است باعث افتادن گوشی و آسیب به آن شوند.

از فروشگاه مطمئن خرید کنید

حتماً برای خرید یک فروشگاه معتبر را انتخاب کنید. با خرید از فروشگاه معتبر، از تضمین کیفیت محصولات مطمئن خواهید بود. این موضوع را به ویژه برای خرید لوازم جانبی اپل که به طور مداوم استفاده می‌کنید رعایت کنید. خرید از فروشگاه‌های رندوم ناشناخته کار عاقلانه‌ای نیست.

یک فروشگاه خوب علاوه بر ارائه‌ی محصولات با کیفیت مناسب، آن‌ها را با قیمت ایده‌آل و رقابتی عرضه می‌کند. فروشگاه‌های بسیاری را با این ویژگی‌ها می‌توان مثال زد. برای نمونه علی پخش یکی از فروشگاه‌هایی‌ست که این روزها با عرضه محصولات با قیمت بسیار ایده‌آل (به واسطه واردات و عرضه مستقیم کالا) توانسته توجه بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند.

به گارانتی توجه کنید

شاید روزگاری گارانتی یک آپشن بود، اما حالا گارانتی یک ضرورت مهم است. افزایش رقابت در بازار باعث شده تا شرکت‌ها و فروشندگان، برای جلب رضایت مشتری خدمات متنوعی را ارائه کنند. گارانتی یکی از این خدمات مهم است.

هر محصولی را برای خرید انتخاب می‌کنید، از فروشنده شرایط گارانتی آن را بپرسید.  حتی اگر می‌خواهید یک مبدل هدفون اپل ساده بخرید، به گارانتی مرجوعی کالا توجه کنید تا در صورت تست و خرابی کالا بتوانید برای ارجاع و تعویض آن اقدام کنید.

لوازم جانبی گوشی که در خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرند، بیشتر در معرض خرابی هستند. کشیدگی و اتصالی مبدل هدفون آیفون، خرابی و لقی شارژر فندکی و … از جلمه مشکلات رایج در این زمینه هستند. گم شدن لوازم جانبی در خودرو از دیگر اتفاقات پر تکرار است.

حرف آخر

برای خرید لوازم جانبی اپل شیائومی، هواووی و سامسونگ، نظیر خرید شارژر فندکی، برای خودرو، می‌توانید از طریق فروشگاه‌های آنلاین اقدام کنید. با خرید آنلاین تجهیزات جانبی موبایل، این محصولات را در کم‌ترین زمان درب منزل تحویل بگیرید. خرید کالای اصل را فراموش نکنید.

خروج از نسخه موبایل