لوئیس همیلتون پاگانی زوندا محبوبش را فروخت ؛ با این خودرو شگفت انگیز آشنا شوید لوئیس همیلتون قهرمان بی‌رقیب ۷ دوره رقابت‌های فرمول یک، بالاخره از پاگانی زوندا محبوب خود دل کند و آن را با قی..

لوئیس همیلتون پاگانی زوندا محبوبش را فروخت ؛ با این خودرو شگفت انگیز آشنا شوید

لوئیس همیلتون قهرمان بی‌رقیب ۷ دوره رقابت‌های فرمول یک، بالاخره از پاگانی زوندا محبوب خود دل کند و آن را با قیمت عجیبی به فروش رساند. در ادامه درمورد ویژگی‌های خاص پاگانی زوندا لوئیس همیلتون، مشخصات فنی و قیمت آن صحبت می‌کنیم.

سال ۲۰۲۱ با تمام خاطرات خوبی که برای راننده انگلیسی درپی داشت، نتوانست به بهترین سال دوران حرفه‌ای تبدیل شود و نتوانست در مسابقه جایزه بزرگ ابوظبی، هشتمین قهرمانی خود را بدست بیاورد. شاید همین موضوع باعث شده که او از یکی از محبوب‌ترین و خاص‌ترین خودروهای کلکسیون خود دل بکند و آن را برای فروش بگذارد. گفته می‌شود یک کلکسیونر بریتانیایی که علاقه شدیدی به خودروهای به شدت خاص دارد، این خودرو را خریده است.

لوئیس همیلتون پاگانی زوندا خود را در سال ۲۰۱۴ خریداری کرد و با آن کمتر از هزار کیلومتر (۹۹۶ کیلومتر به طور دقیق) رانندگی کرده است. این خودرو در سال ۲۰۱۵ در خیابان‌های موناکو تصادف کوچکی داشت که همیلتون به سرعت به تعمیر آن اقدام کرد و دوباره به خیابان‌ها بازگشت.

مشخصات پاگانی زوندا ۷۶۰LH لوئیس همیلتون

این خودرو یک پاگانی زوندا ۷۶۰LH است که از پیشرانه ۱۲ سیلندر ۷.۳ لیتری مرسدس بنز بهره می‌برد. این پیشرانه ۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. تمام قدرت این موتور از طریق یک گیربکس ۶ سرعته دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. این گیربکس به صورت اختصاصی فقط برای لوئیس همیلتون ساخته شده بود. اکثر پاگانی های زوندا ۷۶۰، با گیربکس AMT با شیفتر پشت فرمان به فروش می‌رسند. شتاب ۰-۱۰۰ این خودرو فقط ۲.۶ ثانیه است. رنگ بنفش آن به صورت اختصاصی برای همیلتون ساخته شده است. اگر از طرفداران فرمول یک باشید حتما می‌دانید که همیلتون، علاقه زیادی به این رنگ دارد و حتی در لباس، کاسکت و خودرو فرمول یک W12 هم از بنفش استفاده شده.

فقط ۷۶۰ عدد از این مدل پاگانی تولید شده است و همین موضوع دلیل نام گذاری آن را مشخص می‌کند.

دو حرف L و H در انتهای عدد ۷۶۰، حروف ابتدایی نام لوئیس همیلتون هستند و همین موضوع، این پاگانی زوندا را به شدت خاص می‌کند.

لوئیس همیلتون معمولا با رسانه‌ها صادق است و چندین بار به بد قلق بودن این خودرو اعتراف کرده است. او سال قبل درمورد این خودرو گفته بود:

رانندگی معمولی با این خودرو افتضاح است. اصلا به دستورات شما توجه نمی‌کند و این موضوع باعث آزار من است. البته که شاید بهترین صدایی که یک خودرو می‌توانید بشنوید باشد.

قیمت خودرو خارج شده از کلکسیون نابغه فرمول یک

مالک جدید این خودرو هیچ صحبتی درمورد قیمت آن نکرده است و همیلتون هم در احترام به حرکت او، فعلا سکوت کرده است. اما او بیان کرده است که پاگانی زوندا ۷۶۰LH خود را در سال ۲۰۱۴ با قیمت حدودی ۱.۵ میلیون یورو خریداری کرده بود. مطمئنا با توجه به کسب ۵ قهرمانی بعد از سال ۲۰۱۴ و ثبت رکوردهای بسیار زیاد دیگری توسط این راننده انگلیسی، قیمت این خودرو درحال حاظر بسیار بیشتر از ۱.۵ میلیون یورو خواهد بود.

لوئیس همیلتون اخیرا مرسدس بنز میباخ S600 خود را به دلیل “غیر مناسب بودن برای یک راننده فرمول یک” به فروش گذاشته بود.

در ادامه می‌توانید ویدئویی از لوئیس همیلتون در حال رانندگی با پاگانی فروخته شده خود را مشاهده کنید:

بیشتر بخوانید :نگاهی به کلکسیون خودرو های سوپر اسپرت اعجوبه فرمول ۱، لویس همیلتون + عکس و ویدیو منبع :mercedesblogمنبع گجت نیوز

خروج از نسخه موبایل